Garageverkoop meetapparatuur

Mijn vader was verzamelaar van meetapparatuur en laat na zijn overlijden een verzameling na van ruim 70 toestellen.

Op 1 oktober 2016 organiseren we hiervoor een eenmalige garageverkoop te Edegem (Belgie - net onder Antwerpen).

In bijlage een flyer met meer gegevens over de verkoop en een lijst met toestellen.

We hopen voor elk toestel een goede nieuwe thuis te vinden.

Graag tot dan.

Nadine Callens

Jinny

Golden Member

Ik hoop dat je geen al te hoge verwachtingen hebt, het meeste is nogal museaal, en brengt hooguit kwartjeswerk op..

Hoe doen vrouwen op TV dat toch? Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen..... Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl.. Gaat ook door voor 'Wilt wief' naar horen zeggen

Klopt, die Philips GMxxxx apparaten gaan op radio beurzen voor 5 euro weg. Ik heb er in het verleden een paar gekocht voor de voedingstrafo's

It's the rule that you live by and die for It's the one thing you can't deny Even though you don't know what the price is. It is justified.
maartenbakker

Golden Member

Kwartjes is wel erg overdreven; enkele euro's tot voor een bijzonder of nog dagelijks bruikbaar item misschien enkele tientjes afhankelijk van het hoe of wat en reken erop dat er na zo'n verkoping altijd een restant blijft staan waar iemand een week later ineens interesse in heeft (dus ook weer zonde om af te voeren, je zou ook kunnen overwegen om wat overblijft aan het forum te doneren voor de jaarlijkse beurs in Rosmalen). Als het dichterbij was zou ik zeker langskomen.

Voorbeeld van zo'n dagelijks bruikbaar item: een 60MHz oscilloscope doet toch tussen 50 cent en 1 euro per megahertz dus die kan best een paar tientjes opbrengen.

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op maandag 12 september 2016 14:35:45 (18%)

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

@maartenbakker, de staat van de apparatuur is onbekend, dat verminderd de waarde. Daarnaast is testen voor aankoop ook een risico met apparatuur die jaren op de plank gestaan heeft, niet formeerde elco's enzo.

It's the rule that you live by and die for It's the one thing you can't deny Even though you don't know what the price is. It is justified.
benleentje

Golden Member

Ik ben het ook met maartenbakker eens en het is zeker meer dan kwartjes werk. Er zitten ook een paar wat duurdere apparaten bij maar helaas het is erg gedateerd en het is maar wat de gek ervoor geeft.

De meeste apparaten zijn ook ongetest wel wat waard als is het maar voor de onderdelen.

Mensen zijn soms net als een gelijkrichter, ze willen graag hun gelijk hebben.
mel

Golden Member

Hoogfrequent apparatuur is best wel gewild denk ik..
Maar geen idee wat dat waard is.

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..
maartenbakker

Golden Member

Op 12 september 2016 14:49:35 schreef Roland van Leusden:
@maartenbakker, de staat van de apparatuur is onbekend, dat verminderd de waarde. Daarnaast is testen voor aankoop ook een risico met apparatuur die jaren op de plank gestaan heeft, niet formeerde elco's enzo.

Bij Philipsmeetapparaten is na langere stilstand een rokend netfilter eerder regel dan uitzondering, ziet er ernstig uit maar dat is voor de kenner max. 15 euro onderdelen en tussen 10 minuten en een uurtje werk - afhankelijk van het apparaat. Dat is een risico dat je incalculeert door bijvoorbeeld 50 cent per MHz inplaats van 1 euro per MHz te vragen of te bieden.

Het is vrij simpel. Bruikbare apparatuur zoals een relatief moderne scope daar geef ik al aan dat er wat marge inzit. Een paar tientjes is een heel ruim begrip van 15 tot 60 euro zeg maar. Bij verzamelaarsapparatuur zoek je zo'n ding of je zoekt het niet. Als je het zoekt maakt het niet uit of er 25 cent of 5 a 10 euro op het prijsplakkertjes staat dus dan is de gangbare prijs 5 a 10 euro. Dan maakt de technische staat niet echt uit, want de prijs is voor een doos onderdelen die met een beetje geluk op de juiste manier aanelkaar zitten en nog wat doen. Korting als iemand een hele stapel doorelkaar afneemt is ook een goed idee als je snel van een grotere partij afwilt en je dreigt met een deel te blijven zitten.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
High met Henk

Special Member

hmm die PM3310 heb ik zelf ooit een defecte van gehad, maar is wel 1 van de mooiste scopen die ik ooit bezeten heb (hij moet wellicht nog bij KT88 staan)

Maar Mijn TDS320 is VERUIT superieur op alle gebied aan dat ding.

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???
rbeckers

Overleden

Er zijn een 10-tal wat interessantere apparaten bij.
Indien werkend ong. 50 euro per apparaat.

Arco

Special Member

Ik heb ook een TDS voor dagelijks gebruik, maar de PM3311(10) die ik ook heb blijft inderdaad een heel mooi ding... ;)

https://static.circuitsonline.net/camo/6000c4312a4d9e98514a430c0b38279b4ed9d66f/687474703a2f2f7777772e75706c6f6164617263686965662e6e65742f66696c65732f646f776e6c6f61642f706d333331312d312e6a7067

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Lambiek

Special Member

Op 12 september 2016 11:20:42 schreef Nadine Callens:
..., laat na zijn overlijden een verzameling na van ruim 70 toestellen.

Gecondoleerd met het verlies van je vader.

In bijlage een flyer met meer gegevens over de verkoop en een lijst met toestellen.

Het zijn inderdaad mooie exemplaren, maar je moet net iemand treffen die dat ook verzameld. Maar ik hoop voor je dat je veel verkoopt voor een goed bedrag.

Als je haar maar goed zit, GROETEN LAMBIEK.

Tijd geleden via MP ook bij nabestaanden geweest in een vergelijkbare situatie. Die dachten echt dat ze goud in handen hadden, hadden zelfs prijzen opgezocht zoals van een GM6012. Die heeft ooit 980 DM gekost idd, maar is nu geen 100 € waard, koop je op radiomarkten voor een tientje. Uiteindelijk met lege handen weg gegaan.

It's the rule that you live by and die for It's the one thing you can't deny Even though you don't know what the price is. It is justified.
bprosman

Golden Member

Jammer dat TS haar e-mail adres niet openbaar gezet heeft. Om helemaal naar Antwerpen te rijden die dag om er achter te komen dat er niets meer is , is ook zo wat.

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.

In deze advertentie staat het adres plain text.

En inderdaad is het een hoop 5-euro-per-toestel spul. Een aantal bruikbare oscilloscopen die in goede staat wel 30 tot 60 euro kunnen doen. De high-res counter en de synthesizer zullen ook nog wel wat noemenswaardigs opleveren lijkt me. En dan ben je er wel zo'n beetje.

Ik zou persoonlijk ebay als platform hebben gekozen, of aanstaande radiomarkt (Lichtmis, zaterdag 24 september) een kraampje huren; dan heb je de meeste belangstellenden bij elkaar.

If you want to succeed, double your failure rate.

aanstaande radiomarkt (Lichtmis, zaterdag 24 september) een kraampje huren

Prima tip !

It's the rule that you live by and die for It's the one thing you can't deny Even though you don't know what the price is. It is justified.

Via email heb ik TS verzocht om een prijsindicatie. Het is voor velen inderdaad te ver rijden om dan de hoofdprijs te moeten betalen voor een enkel apparaat.

Dank voor de vele reacties. Een deel van de collectie is inderdaad een beetje 'museaal' zoals iemand omschreef maar we hopen toch voor meeste toestellen een enthousiaste nieuwe eigenaar te vinden.

Iedereen alvast hartelijk welkom morgen zaterdag vanaf 10.00u.

Nog even bijvermelden dat er ook een hele partij componenten (weerstanden, IC's, diodes, transistoren etc) verkocht worden, alsook schema's van Philips TV/video en audiotoestellen vanaf de jaren 60 tot +- 2005.

Nadine Callens, Ik ben zeker geïnteresseerd en woon niet al te ver af (regio Mechelen), maar weet niet of het lukt om er morgen te geraken.
Moest het niet lukken, is er dan een mogelijkheid om op een ander moment langs te komen/de verkoop online afhandelen?

Heb wel interesse in een aantal toestellen. Ben namelijk zelf nog student, waardoor het budget voor dure toestellen niet al te groot is.

Beste azziplekkus,

Hopelijk lukt het je wel om vandaag te komen. Indien niet dan kunnen we evt op een latere dag afspreken maar dan loop je natuurlijk wel de kans dat het gros van de toestellen de deur uit is, temeer omdat we het echt bij deze ene dag willen houden.

Groet,

Nadine