Vaatwasser valt stil na 5 min.

Ik ben op zoek naar een schema van een vaatwasser Miele type G 4170vi. Toestel start op neemt water, hoort ze daarna iets doen water pompen ??? maar valt na ongeveer 5 min. stil en genereert een alarm. De 6 programma ledjes staan dan te knipperen. Heeft iemand dit reeds meegemaakt graag info.

pompt de machine af als deze gaat piepen? zo ja check op lekkage.. check ook of de circulatiepomp wel draait ( deur snel openen dan, als je nat wordt is die goed ), als deze niet draait komt er ook een error.

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Heeft de machine een tijdje stil gestaan dan kan de pomp vastzitten. Wat ook kan dat er een object de pomp blokkeert. Miele is niet zo bekend met zomaar defecte pompen.

Neen heeft niet lang stil gestaan, maar zal inderdaad eens nakijken op vreemde voorwerpen in de pomp.

Niet de afvoerpomp, maar de omwalspomp te verstaan

Toestel gisteren nagezien. De circulatiepomp draait en steekt wel degelijk debiet. Als je de deur even open doet zie je dat het water sproeit uit de vleugels welke rond draaien zelfs in het vast sproeistuk bovenaan zie je water uit komen. Pomp levert volgens mij dus wel debiet. Er zaten ook geen vreemde voorwerpen in, en het schroefje was ook niet los van het asje. Alles leek nog goed op zijn plaats te zitten. Er was ook geen vleugeltje afgebroken van het pompschroefje. Wat wel opvalt is dat de pomp een ander geluid maakt. Vroeger hoorde je die bijna niet draaien en nu maakt deze meer ruisend lawaai.

gebruik je wel glansspoelmiddel en zout? die combi blokjes zijn niet afdoende om de asdichtingen in de machine heel te houden. het weer gebruiken van dat spul kan dat ruisen weer laten verdwijnen. het klinkt iig als de asdichting. zo niet kunnen het de motorlagers zijn, dan zijn ze versleten. maar dat komt niet vaak voor, zeker uitval door versleten lagers niet. kan een pomp als deze nog heel oud mee worden.

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Vaatwas ondertussen vervangen.
Iedereen toch bedankt voor de info en medewerking.

Zonde dat ik deze post niet eerder zag, ik had nog wel wat willen helpen zoeken naar de oorzaak. Je defecte toestel is wellicht mee met de handelaar ?

Neen vaatwasser is nog niet weg.Ik had gehoord via deze forum dat de druksensor defect zou kunnen zijn, maar deze is niet echt uit te meten. En een nieuwe kopen zonder zeker te zijn zouden verloren kosten kunnen zijn vandaar.

Als ik ergens aan zo een tweedehands sensor zou kunnen geraken, of een om mee te testen ok dan.

blackdog

Golden Member

Hi,

Als je af en toe een bloemetje koopt voor je vaatwassser, dan blijft die veel langer werken *grin*

Groet,
Blackdog

You have your way. I have my way. As for the right way, the correct way, and the only way, it does not exist.

Ik heb eea liggen van onderdelen waarmee we eens een aantal tests kunnen doen. De drukwachter is idd een mogelijke oorzaak: je zou normaal gezien een aantal keer moeten horen "schakelen" omdat bij deze toestellen de drukmeting gebeurt via het relais van de verwarming.

Schakelen heb ik nog niet echt gehoord. Ik zet het machien aan hij neemt water en begint het rond te pompen. Na ongeveer 5 min. valt de machine stil en er gaat een pieper aan. Pieper blijft aan tot je deze zelf stil zet. Vraagje waar woon jij precies? Reeds dank op voorhand.

[Bericht gewijzigd door ON4CKT op zaterdag 5 november 2016 07:32:02 (14%)

pa3gws

Golden Member

Je kan beter je mailadres openbaar zetten in je profiel dan het hier neerzetten.

Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.
pa3gws

Golden Member

Op 4 november 2016 16:22:05 schreef ON4CKT:
Is bij deze gebeurd.

Moet je nog wel even in de post verwijderen. :-p

Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.

ok ook gebeurd, en met dank voor de info.