Dimmer programmeren met Siemens LOGO!Soft

Ik probeer mijn dimmers (0-10v) aan te sturen vanuit mijn Siemens Logo.
Hiervoor heb ik de "AM2 AQ" module geïnstalleerd.

Mijn dimmer is een NIKO 330-00701.

Ik wens de dimmer aan te sturen met een gewone drukknop 24v (Make).

Ik had hiervoor online een oplossing gevonden, hier zo:
http://users.skynet.be/ine/logo-dimmer2.gif

Jammer genoeg krijg ik een foutmelding in Logo!Soft 8 wanneer ik de parameterwaarden van B001 en B006 met elkaar wil verbinden.

De foutmelding luidt: "Circular reference is not allowed".

IK vind hier geen oplossing voor, want ook het gebruik van (analoge) merkers is niet mogelijk bij parameters.

Wie kan me helpen? Ik geraak er niet uit.

Mvg
Gert

Toeternietoe

Dubbelgeïsoleerd

Je probeert een analoog signaal (uitgang B006) te koppelen aan een digitale ingang, en dat gaat niet.
Je kunt het signaal van B006 via reference (referentie) wel in B001 krujgen.
Gan naar B001 en ga naar dat blok naar de eigenschappen. In het veld voor de signalen kun je ook kiezen voor Reference ( naam is afhankelijk van de taal ingesteld in LOGOSoft)

Je moet de uitgang van B006 nog ergens mee verbinden. LOGO staat het los laten hangen van uitgangen. van Blokken niet toe. Kies voor een Analoge merker of een Analoge Flag.

Tip: door met je muis op een ingang van een Block te gaan staan en dan de rechtermuisknop gebruiken kun je de ingang inverteren. Er komt een klein zwart bolletje op. Soms doe je het wel, soms ook weer niet.
Scheelt werk, en Blocken..

Voor de rest kan ik je programma niet beoordelen, dan zul,je de file van LOGO soft hier moeten plaatsen.

Daar waar een schakeling rookt, vloeit de meeste stroom (1e hoofdwet van Toeternietoe)

Bedankt voor je snelle reactie!

Ik denk niet dat dit een antwoord is op mijn probleem.
Ik heb een print screen + het programma in bijlage gezet.

Ik probeer nu de AQ parameter van blok B025 te verbinden met de P1 parameter van blok B014.

Waarom wil je AQ van b025 verbinden met P1 eigenlijk? Het programma laat het je niet toe.

Programmeer(denk)fout:
Waarom zou je de uitgang van de MUX verbinden met de ingang van de RAMP en die RAMPuitgang weer verbinden met de ingang van de MUX.

Met andere woorden, rondjes rijden zonder aankomst en dus niet toegestaan.

LDmicro user.

Ik probeerde gewoon het bovenstaande schema zelf na te bouwen.

Dit dimmer-gebeuren gaat me namelijk wat ver: ik begrijp niet goed hoe ik dit kan realiseren.

Ik wil dus mijn analoge uitgang willen aansturen adhv een gewone 24v digitale drukknop.
Indien dit niet echt als dimmer kan, lijkt het me voldoende als ik bv. 5 verschillende 'sferen' kan voorzien of zo...

Je moet DMV pulsen(PWM), count en een rekenblok hiervoor gebruiken om je wens waarde te maken.

Je hebt dus dat schema niet zelf gemaakt?
Als ik wat tijd heb ga ik vanavond eens wat proberen, ik heb al iets gevonden op het net maar heb nog enkele dingen uit te zoeken, oa. hoe je van een telwaarde een analoge waarde kunt maken.

[Bericht gewijzigd door MGP op vrijdag 23 september 2016 15:19:13 (16%)

LDmicro user.

Dat klopt, ik heb het niet zelf gemaakt.
Ik heb al veel gezocht en gepropbeerd, maar ik kom er niet uit.

Logo!Soft is ook nieuw voor mij. Ik kan er al iets mee, maar zo'n complexe zaken niet...

Het zou dus fijn zijn als iemand wat kan helpen.

Logo is ook mijn ding niet, heb er zelfs nog nooit één gezien.
Maar echt moeilijk is het ook niet.

Hieronder staat een programma dat je zelf zult moeten aanpassen naar uw wensen en ook nog wat uitzoeken, want zoveel weet ik er ook niet vanaf.

Ik kan dat niet testen omdat ik geen Logo heb en weet absoluut niet wat de uitkomst hiervan zal zijn.
Het is een programma "op goed geluk" en is enkel gesimuleerd.

edit: ik zie dat de counter tot op max 110 staat maar dat moet je zelf nog veranderen naar 100, was het vergeten te veranderen na het simuleren.

[Bericht gewijzigd door MGP op vrijdag 23 september 2016 20:07:34 (15%)

LDmicro user.

Bedankt MGP, ik ga ermee aan de slag.
Dit gaat tochniet zo eenvoudig worden :)