Aanvulling op bestaand circuit Siemens Logo, maar geen kennis hoe

Goedendag allen,

Mijn situatie is als volgt: mijn ex heeft een paar modules Siemens Logo in de meterkast geïnstalleerd:
Logo 230 RC met DM8 230R
Logo 230 RC met DM16 230R

Nu is een groot aantal schakelaars/lampen al geïnstalleerd hierop, maar een enkele lamp niet. Ik ben zelf redelijk handig, maar kom er niet helemaal wijs uit hoe ik deze laatste schakelaars moet installeren.
De schakelaars zijn al aangesloten op de meterkast, maar moeten nog in het "programma".

Is er iemand die me tips kan geven hoe verder te gaan? Ik wil het bestaande circuit vooral niet omver gooien. Ik heb inmiddels LOGO!soft comfort V7.0 geïnstalleerd.

Heel erg bedankt!

Toeternietoe

Dubbelgeïsoleerd

Een schakelaar in huis moet je dan aansluiten tussen de fase en de digitale ingangen.
Voor deze LOGO is alles 230 Volt.
Ivm veiligheid moeten alle schakelaars en de voeding van de LOGO op dezelfde eindgroep zitten.

Daarna zul je het programma aan moeten passen.
Belangrijk is welke LOGO versie je hebt, Het vesienummer staat onder de pijltjestoetsen,
het gaat om het laatse stukje , iets van 0BAx waarbij de x van belang is.
LOGOSoft moet je instellen op dezelfde versie van je LOGO anders past je programma niet in je LOGO.
Afhankelijk van de LOGOversie zul je een programmeerkabeltje moeten hebben, of het met de hand in willen voeren op het display.

Daar waar een schakeling rookt, vloeit de meeste stroom (1e hoofdwet van Toeternietoe)

Idd eerst kijken welk type logo gebruikt zijn, en communicatie tot stand brengen.
dan het bestaande programma kopieren naar laptop .
de nieuwe schakelingen en kanalen toewijzen.
door middel van simmulatie kun je alles checken en dan erin laden, en klaar voor gebruik !

is allemaal goed te doen .

bprosman

Golden Member

Heb je het originele programma op je PC ?
Teruglezen ging bij mij niet zo heel soepel, was nogal spaghetti wat er uit kwam.
@Toeternietoe , of misschien deed ik iets verkeerd.

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
Toeternietoe

Dubbelgeïsoleerd

Teruglezen ging bij mij niet zo heel soepel, was nogal spaghetti wat er uit kwam.
@Toeternietoe , of misschien deed ik iets verkeerd.

Nee, dat is helaas bij elke LOGO zo.
Bij de 0BA8 is dit (deels) opgelost.

Als je het terug haalt van de LOGO naar de PC dan staat alles door elkaar.
Er is maar 2 oplossingen voor,
A: Elk blok verschuiven, de verbindingen blijven er aan vast zitten, net zo lang tot alles weer nietjes zichtbaar is.
Ook alle commentaren etc,. ben je kwijt.
B: Helemaal overnieuw beginnen.

Daar waar een schakeling rookt, vloeit de meeste stroom (1e hoofdwet van Toeternietoe)

optie 3. ex raadplegen. Is natuurlijk niet altijd een optie en misschien heeft hij het programma ook niet meer.

GJ_

Moderator

Misschien ook even je locatie in je profiel vermelden. Wellicht zit je bij iemand net meer ervaring "om de hoek". Op zich kan het nooit heel veel werk zijn.