samsung ps50b451b2

samsung plasma tv,beeld en geluid zijn goed.....plots verdwijnt het beeld,geluid blijft,uitzetten.. even wachten en alles weerom terug.
na een poosje herhaald zich dit,bij wel beeld,geen beeld blijven alle spanningen aanwezig en gelijk.
het enige wat terugvalt is de opgenomen stroom,dit gaat van ca 1.2 amp naar ca 0.5 amp wat logisch is gezien het beeld wat weg is.
pfc voeding is goed geeft ca 390 volt op condensator.
geen losse verbindingen.
waar word ik nu gebeten?maw....wat zou er fout kunnen zijn?

als je iets doet,weet dan dat je het goed doet!

Wegvallende beelddata tussen het mainboard en het controlboard misschien?
Pruttelen de YSUS en de ZSUS spannigen wel vrolijk verder als en geen beeld meer is?

Blijft het groene LEDje op het logic board (zeg maar een T-CON board voor plasma panels) wel knipperen?

Fan van Samsung (en repareer ook TV's). :)

als beeld wegvalt blijven alle spanningen staan,ook de spanningen gemaakt op moederbord en stuurprint.
groene led blijft knipperen ja.
alle bekabeling stekers gereinigt.....dit helpt in zover dat beeld nu blijft....zolang ik blijf op de zender,schakel ik over naar een andere zender,of trek ik de antenne los..is gelijk het beeld weg.
toestel uit/aan en beeld is er weer.....en het spel begint weer opnieuw.
raar soort fout,iemand een idee?
(of zouden het toch wat slechte condensatoren zijn?)

als je iets doet,weet dan dat je het goed doet!

Maakt het nog verschil als je de helderheid en het constast hoger zet?, ik weet dat dit geen crt tv is, maar je weet maar nooit!
Verder vind ik dit en erg lijpe fout, zal als ik eraan denk morgen eens in euras neuzen of hier nog wat in staat.

kontrast/helderheid maakt dus niets uit.....voedingsrimpels gemeten,vrijwel geen rimpels op de 15/5volt...op de vs en va staat een soort sinus van ongeveer 1.5 volt frekwentie ca 50 hertz.
dit zie ik niet terug op de lagere spanningen.
voedingselko gemeten ca 3 volt rimpel gelijkspanning ca 390 volt.

als je iets doet,weet dan dat je het goed doet!

Ik begrijp de de reactie van de tv niet helemaal goed, stel je goed beeld en geluid en je zapt 1 zender hoger, valt dan het beeld weg en heb je dan het geluid van de 'nieuwe zender' of is het toestel na het zappen eigenlijk compleet geblokkeerd?
Begin steeds meer aan het mainbord zelf te denken, breukje in een BGA die door een andere I2C bij het zappen in de stress raakt.