dynacord powermate 1000 mk2 protect

alles gaat nu stuk .maar ja het gebeurd he.

ik heb de eind transistoren door gemeten die zijn 100 %
de mixer werkt wel .heb hem los gekoppeld .alleen de eindversterker aan geen 50 volt op de spoelen .
heeft iemand nog een idee waar ik het moet zoeken ?

groeten anton lagardy.

[Bericht gewijzigd door lagardy op 4 oktober 2016 16:05:10 (23%)]

Check de temperatuur sensoren aan de koelblokken eens Anton.

Als je ampje piept en kraakt, is DJohnny die hem maakt... Kom alleen niet om garantie, want dan is DJohnny met vakantie!

hallo DJohnny.

.ik meet zo even op de ohm meter .die ene meet 1.157 k.en die andere meet 0.569 k zou deze wel zijn verlopen denk ik.op het schema staat 12 k.

Om dit zeker te kunnen stellen moet je beiden even uit de main PCB solderen. Vervolgens even een half uurtje op kamertemp laten komen, en dan pas meten. Mocht dit geen resultaat opleveren, moet je verder gaan meten.

Het lijkt erop dat er een beveiligingscircuit (onterecht?) word getriggerd. Bij de PM1000 MK2 worden (uit mijn hoofd) alle beveiliingscircuits door middel van een 1N4148 diode gekoppeld naar het circuit wat de boel daadwerkelijk in de beveiliging plaatst (relais uit, fans op standje turbo). Je kunt deze diodes vinden aan de hand van het schema. Door bij elke diode aan de anode zijde te meten, kun je kijken welk beveiligings circuit is geactiveerd. Aan de hand hiervan kun je verdere stappen ondernemen.

Belangrijkste ten alle tijden is om eerst uit te zoeken of de beveiliging onterecht in werking is getreden of niet.

Als je ampje piept en kraakt, is DJohnny die hem maakt... Kom alleen niet om garantie, want dan is DJohnny met vakantie!

hallo DJohnny.

heb ze er uit en jahoor ze meten goed door aiii.
maar die diode's is dat 15.17 en 18. ? die meten goed door

Ik weet zo 123 niet uit mijn hoofd welke het zijn (heb het schema ook niet bij de hand). Ik bedoel niet de diodes zelf die stuk zijn, maar je moet meten wat er aan spanning op de anodes staat, als de mixer is ingeschakeld.

schema is onderweg naar u toe.via mail.

ooja natuurlijk hij moet op de stroom .zal de print weer even in het frame zetten.

Mijn dank Anton, maar ik had het schema al ;). Had het gisteren alleen niet bij de hand.

De diodes in kwestie zijn:
D320
D321
D120
D121

Voor een correcte werking dient er op de cathode zijde van D11 ongeveer een negatieve spanning van 10-12V te staan. Staat er 0 volt, is er een (of meerdere) beveiligingscircuits actief.

ok ja dacht ik al maar ik dacht hoeft u niet te zoeken .

dank voor de tip we gaan even meten

D11 ? vreemde diode maar het is hem wel staat wat vreemd op de print

[Bericht gewijzigd door lagardy op 6 oktober 2016 18:12:10 (43%)]

foutje gevonden q 3 was kapot en vervangen .
alweer bedankt DJohnny voor de hulp.

groeten anton lagardy.

[Bericht gewijzigd door lagardy op 6 oktober 2016 18:38:26 (42%)]

Netjes gevonden Anton! Veel plezier (weer) met je PM en dank voor de terugkoppeling.