Op 5 oktober 2016 16:09:34 schreef GJ_:
[...]:-)
[...]Jij zuigt je profielen ook uit een hele grotedikken duim is het niet?
Sorry voor die uitlating. Er zijn al fora genoeg waar er hoofdzakelijk drieletterwoorden over en weer gaan.
Ik blijf er echter moeite mee hebben dat meerdere ervaren COers hier hun zegen over geven. De vraag was, is dit een goede en brandveilige constructie en het antwoord moet ontkennend zijn. Finis coronat opus zeiden de romeinen al. Afwerking is de kroon op het werk. Misplaatste zuinigheid en gebrek aan geduld zullen wel weer de reden zijn.
Als je een tweedhandsfiets eens in orde zet, ga je toch ook een ontbrekende vleugelmoer op het wiel niet vervangen door een spanbandje omdat 4Eu teveel geld is?
Een bout door een stuk spaanplaat steken, aan de andere kant vijf of meer oogklemmen opeen en dan zonder borgring met een moer vastspannen is géén goede constructie. Zeker niet voor buiten en voor trillende of aan andere mechanische krachten onderhevige toestellen.
-Door temperatuur en vochtverschillen zal het hout uitzetten of krimpen.
-De ringen zijn vertind en zullen dus nog minder grip geven.
-Er zijn ringen van verschillende diameter en gat diameter gebruikt.
-de bout is aan het uiteinde afgeschuind,iets te kort en de moer draagt niet over zijn volledige schroefdraad.
Een stoot of duw tegen de niet beschermde draden zal door de hefboomwerking de fastonklemmen doen verschuiven. En dan nog de trillingen.
Allemaal factoren die het loskomen in de hand werken.
Loskomen zal het zeker.
Dan heb je nog de fastons. Die zijn niet allemaal goed gekrompen. En er wordt rechtsboven een extra huls gebruikt omdat de draaddiameter niet aangepast is aan de fastonklem. Bij faston links onder zit de draad wel heel erg scheef.
Tot slot schrijft de TS zelf dat hij aan zes circuits niet genoeg heeft, terwijl hier op de foto 5 fastons op de bout zitten. Dat zal de constructie nog veel meer verzwakken. De moer zit er nu al niet helemaal op.
Als er zoveel optionele circuits op zitten, neem ik aan dat er een verlichting , een boordcammetje en nog wat elektronica op aangesloten zijn.
Die stermassa is een techniek die ten aanzien van ongewenste terugkoppelingen,brom en veiligheid een groot aantal voordelen biedt boven doorlussen en soms verplicht is.
Bijvoorbeeld voor een krachtige muziekinstallatie in de auto gebruikt men beter het chassis en koetswerk niet als retour.
Maar er zijn nog meer EMC aspecten: Surgepulsen.
Onbetrouwbare en vonkende voedingconnectoren, ook op 12V geven dergelijke inductiepieken dat elektronica ondanks voorzorgsmaatregelen van de fabrikant makkelijk stuk gaat.
Voor mij blijft het een dikke njet.
Nog afgezien van het onverzorgde uiterlijk.
Van de sterconnector wel te verstaan.