geen klank en geen beeld Samsung ue46C6700usxzg

sorry jullie hebben gelijk er is wel een aansluiting voor scart,maar met verloop kabeltje maar dat heb ik niet.Ik heb een factory reset gedaan ,en danweer land taal enz gedaan.En dan instaleren zenders ,de balk van zoeken doorloopt alle frequenties,en er is geen enkele zender vastgelegt?

Factory Reset gedaan, zeg je. Maar ook firmware update?

Fan van Samsung (en repareer ook TV's). :)

MNM, ja ik heb de update gedaan,eerst op stick usb gezet.E de 1ste maal kreeg ik de melding:geen bestand voor bijwerken beschikbaar,De 2de maal de melding software niet bescikbaar voor update.en verder deze afbeelding,zie bijlage.
vgr

Is de update dan wel of niet gelukt?

MENU -> Ondersteuning -> Software Update* -> Via USB

Heb je de gedownloade .exe file direct laten uitpakken naar je USB-stickje? In de root folder van het stickje moet je een mapje hebben staan dat T-VALDEUC heet. Alleen dan kan de TV de nieuwe firmware vinden.

*) Na inschakelen van de TV kan het een kleine minuut duren voor deze menu-optie beschikbaar komt.

Fan van Samsung (en repareer ook TV's). :)

ik heb dat gewoon op stick gezet zonder eerst te openen.Dat ga ik morgen namiddag eens opnieuw doen.al bedankt voor de snelle respons!

vgr

Hihihi, dat gaat inderdaad niet werken: de TV draait op een variant van Linux, een goede reden om totaal niet overweg te kunnen met een Windows executable. ;)

Fan van Samsung (en repareer ook TV's). :)

hallo
heb de software geopend danlukte het wel,dan een 3tal seconden wachten ,en tv start terug op.tot daar alles ok,maar na terug programeren,van taal land,en opslaan zenders geen resultaat.Bij opstarten nog altijd de melding;zwak of geen signaal controleer antenne-kabel.bij kiezen kanaal,terug de melding;geen opgeslagen kanaal gevonden,voer automatisch opslaan uit!
Wat kan ik nog verder doen?
vgr

Zou maar eens gaan meten
Denk een fout in de voedingsspanningen op het mainboard
Ook al start het board op ergens is er iets niet goed

Steff, hoe is het met de ontvangst van analoge zenders?
als ook deze afwezig is, dan zou er best weleens een voedingspannning op de tuner kunnen missen.

ik denk dat ik het eigenlijk al wel weet nu ik de eerste foto bekijk, analoge zenders blijkbaar ook 0 gevonden.

in de doc staat:
pin 3 van de tuner 5V
pin 5 van de tuner 33V

hier staat een doc:
http://elektrotanya.com/samsung_ue32-37-40-46-55c6000r-c6700us_ue40c60…

[Bericht gewijzigd door martijn A op maandag 10 oktober 2016 20:47:23 (28%)

O.k albedankt voor de info,ik zal daar eens gaan meten.want het is zo ,dat hij noch analoge of digitale vindt voor op te slaan?Ik ben nu toch al iets verder ,laat zeker nog iets weten,zou dat graag indien mogelijk opgelost krijgen!
vgr

dag Martijn zoals gedacht ik heb deze namiddag tussendoor de spanningen gemeten op de kanaalkiezer op punt3= 30mv(moet 5v zijn)
punt5=28mv (moet33v zijn)
Het zal zoeken zijn zeker?of ergens een in okasie!
Hebt gij soms andere oplossingen?
vgr

maartenbakker

Golden Member

Terugtraceren aan de hand van het schema.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

ja Maarten.er staat niet veel meer in troubleshooting dan geen 5v en geen 33v
change main assy.Maar een schema staat er niet bij?Kunt ge mij verder een tip geven,hebt gij er schema van ?

maartenbakker

Golden Member

Mijn fout, ik ging er zonder meer van uit dat er nog gewoon een schema in de service manual stond. Ik zal nog zoeken of er schema's van zijn maar er is een kans dat Samsung die niet heeft vrijgegeven.

Toch is terugtraceren niet kansloos. Meestal kun je de spanningsconverters wel herkennen en dan meten of er wel een ingangsspanning op staat of dat ook die ontbreekt.

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op dinsdag 11 oktober 2016 20:34:46 (16%)

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Heb je nou de rest ook nagemeten ?
Straks werkt de kanalenkiezer wel en je HDMI nog niet
Begin bij de stekker waar de spanningen binnenkomen op het mainboard (Denk dat er nog wel meer spanningen missen )
Zo kun je een boel uitsluiten door de boel na te meten/lopen

hallo Barrye

er is wwat mislopen bij het vorige bericht;

bij het meten van de spanningen aan mainbord ;volgende resultaten

gemeten waarden aangegeven op bord
1-17,4v 13v pw
2-17, 4v 13v pw
3-5,6v 5v pw
4-5,3v 5v pw
5-gdn
§-gdn
712,8v 13v pw
8-12,8v 13v pw
9-12,8v 13v pw

1&2 zijn wat aan de hoge kant?

[Bericht gewijzigd door STEFF op woensdag 12 oktober 2016 18:05:10 (50%)

de waarden 1en 2liggen wat aan de hoge kant denk ik,de aangegeven spanning is17,4 waar het 12v moet zijn.De andere waarden liggen kort bij 3x12;8vwaar het 13v moetzijn en 2x5,6v waar het5v moet zijn

maartenbakker

Golden Member

Met de waarden 1 en 2 is duidelijk wat mis. Als die zo uit de voeding komen, dan zit daar (ook) een probleem.

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op woensdag 12 oktober 2016 18:49:48 (39%)

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
jerome

Golden Member

Als de spanning zo ver over nominaal gaat wordt best eerst naar de rimpel gekeken. Niet elke multimeter kan omgaan met hf rimpel en toont dan onrealistische waarden.

Jerome mijn universeelmeter is een APPA 101 ,altijd al een betrouwbaar toestel geweest?
Niet tegestaande dat is het toch een verschil van ongv 5v op eerste 2

[Bericht gewijzigd door STEFF op woensdag 12 oktober 2016 22:35:48 (29%)

maartenbakker

Golden Member

Kan opzich best een rimpel zijn. Zet je meter eens in de AC stand en kijk wat hij doet. Of regel ergens een scope, dan weet je het zeker.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

ja maarten op AC stand onmogelijk om een waarde te meten? Het za iets worden van lange adem.En meten op de voeding met stekker los van mainbord,dan meet ge op het voedinsbord op de aansluiting niets!

= vgr

Het mainboard stuurt de voeding aan ,trek je de stekker los tussen main en voeding meet je idd niks
Heb je geen manual van de voeding ??

ik denk dat voeding op pin 1 en 2 onbelast is, en zodoende wat te hoog is, 5V en 33V voor de tuner (en misschien nog wel iets anders) missen immer ook.
voedingskringen op het mainboard zijn vaak te herkennen met als een combinatie van een smd spoel met een smd mosfet of ic, maarja omdat de servicemanual van samsung alleen geschikt is als WC papier, blijft dit koffiedik kijken.
maar ik ga ervan uit dat als het toestel speelt, je op alle spoelen een oscilerende voeding moet meten (met de scoop heel makkelijk te vinden, maar dan moet je die wel hebben)

ik zal me ervolgende week eens op toeleggen,zonder schema is het natuurlijk voor mij geen sinecure.