de giek doet het wel volgens ts, dat zou de accu vrijpleiten. zeker met een 400 kilo pallet erop..
Dit topic is gesloten
de giek doet het wel volgens ts, dat zou de accu vrijpleiten. zeker met een 400 kilo pallet erop..
Special Member
Het zit waarschijnlijk in je ompool relais, of in je regelaar. Het zou ook geen kwaad kunnen om je borstels te controleren, misschien is daar ook iets mis mee.
Zit daar een motor in met (kool-)borstels? Die zouden zomaar versleten kunnen zijn. Als de hefmotor dezelfde is, dan gaat mijn verhaal natuurlijk niet op.
Golden Member
Op 7 oktober 2016 18:26:57 schreef buzzy:
Als de hefmotor dezelfde is, dan gaat mijn verhaal natuurlijk niet op.
Dat zal wel een pomp zijn voor hydraulische systeem.
Special Member
Op 7 oktober 2016 18:26:57 schreef buzzy:
Zit daar een motor in met (kool-)borstels? Die zouden zomaar versleten kunnen zijn. Als de hefmotor dezelfde is, dan gaat mijn verhaal natuurlijk niet op.
Daar zaten toen motoren op met borstels, hoe dat met de nieuwe generatie is weet ik niet.
Rij motor en hef motor zijn twee aparte motoren, de hef motor is voor de hydrauliek.
als er al geen relais gaan schakelen klopt het al niet. eerst daar gaan zoeken, stuurvoeding nog ok, of is de spanning op de relais te laag. je hebt 2 aparte relais voor voor en achteruit, dus de kans dat beiden stuk zijn is klein.
De stoelschakelaar wil het ook wel eens begeven !
Golden Member
De stoelschakelaar wil het ook wel eens begeven !
De boom werkt wel normaal.
Dan kan het niet aan de stoel schakelaar liggen want werk de boom ook niet meer. Bij een lijnde word er eerst een relais voor de rijrichting bekrachtigd en dan pas gaat de regelaar in werking, en pas als de regelaar klaar is word het relais weer gelost.
Op 7 oktober 2016 21:02:07 schreef benleentje:
[...]
[...]Dan kan het niet aan de stoel schakelaar liggen want werk de boom ook niet meer. Bij een lijnde word er eerst een relais voor de rijrichting bekrachtigd en dan pas gaat de regelaar in werking, en pas als de regelaar klaar is word het relais weer gelost.
Merk afhankelijk dus !!
een stoelschakelaar was in 1976 ook nog iets te modern vermoed ik..
in die tijd reed men nog met een brandende peuk op de lip op die dingen pallets met aanstekergas in de stelling te zetten. te ruim bemeten veiligheid moest nog uitgevonden worden..
[Bericht gewijzigd door testman op vrijdag 7 oktober 2016 22:31:40 (58%)
Werkt dat ding met een chopper/PWM sturing of met rijweerstanden?
Golden Member
Bij die nieuwe heftrucks krijg je tegenwoordig een badge bij: iedere keer inbadgen en uitbadgen bij instappen en uitstappen.
En als je er iets te wild mee bent stopt ie er helemaal mee en mag je bellen naar de chef om te ontgrendelen.
Golden Member
Op 7 oktober 2016 22:30:19 schreef Ledlover:
Werkt dat ding met een chopper/PWM sturing of met rijweerstanden?
Toen had Linde nog niet van choppers gehoord, anders dan die dingen met een trillende HD tweecilinder....
Maar daar zat weer geen hefboom aan..
ook leuk die badges dan, soort alcoholslot maar dan direct bestraft met aso rijden op die dingen. je hebt er bij grote bedrijven ook een diploma voor nodig om erop te mogen rijden.
ik spreek die monteurs weleens van die merk heftrucks, nieuw geleverd en de volgende dag al die vervelende beveiligingen al eraf geknipt als je voor een storing komt.
die motoren worden doorgaans met pwm gestuurd, dan zijn ze sterker als gewoon de DC met weerstanden wegstoken ( wat nogal een vermogen is, die motor is 2 tot 3,5 KW )
[Bericht gewijzigd door testman op vrijdag 7 oktober 2016 22:56:53 (26%)
Op 7 oktober 2016 22:48:29 schreef testman:
je hebt er bij grote bedrijven ook een diploma voor nodig om erop te mogen rijden.
Niet alleen bij grote
Die oude linde is wrs met relais en weerstanden. Meten waar je je bron spanning hebt en waar niet.
Op 7 oktober 2016 23:15:21 schreef Gadget_inc:
[...]Niet alleen bij grote
nou, ken er veel waar dat niet nodig is..
Laatst hadden we een heul oude elektrische vorkheftruck te leen, daarbij moest je bij het omschakelen van voor naar achter rijden steeds de stekker uit het accu pakket trekken, was iets mis met het rij richtings relais schijnbaar. Was wel gedoe, maar gelukkig hadden we m niet heel intensief nodig en was t de economische oplossing.
volgens mij hoeft dat wettelijk niet als je er niet de openbare weg mee op gaat, maar het is denk wel handig om een rijbewijs voor zo'n ding te hebben als er ooit flink schade ontstaat, en gezien de filmpjes op internet, waar de stellingen als domino stenen om gaan, gebeurd dat nog wel eens.
[Bericht gewijzigd door andre1973 op zaterdag 8 oktober 2016 00:21:31 (31%)
ik ken de situaties bij de grote distributie hallen, daar heeft men niet voor niets de stellingen vast zitten aan de vloer en staan er beugels voor de poten van de stellingen gemonteerd. een diploma doet weinig aan het gevolg van uit moeten wijken ergens voor, en men gast nogal door met heftrucks in die distributie centra..
Op 7 oktober 2016 23:22:12 schreef testman:
[...]nou, ken er veel waar dat niet nodig is..
Die nemen de regels niet zo nauw....
Bij een Linde wordt er eerst een relais voor de rijrichting bekrachtigd en dan pas gaat de regelaar in werking, en pas als de regelaar klaar is word het relais weer gelost.
Denk dat ik dit eens zal nazien. Zoals in eerder bericht gemeld kan de zoektocht naar wisselstukken nog problemen geven.
Special Member
Als het goed is wordt er met een contact op het ompoolrelais de regelaar vrij gegeven, kijk wel uit dat je geen sluiting maakt.
Golden Member
Op 8 oktober 2016 09:08:09 schreef testman:
ik ken de situaties bij de grote distributie hallen, daar heeft men niet voor niets de stellingen vast zitten aan de vloer en staan er beugels voor de poten van de stellingen gemonteerd. een diploma doet weinig aan het gevolg van uit moeten wijken ergens voor, en men gast nogal door met heftrucks in die distributie centra..
Als de baas niet meer aanwezig is; voor 8h en na 17h dan veranderen veel magazijnen in racecircuits...
Ik heb al vanalles gezien: afgereden hydraulische leidingen, omgereden paaltjes, geplooide rolpoorten, ook de machines waar ik aan werk zien er van af en als je dan vraagt wat er gebeurd is weet niemand van iets; die deuk is er 'vanzelf' in gekomen...
Linde heftruck heft en truckt terug. Koffer met electronica (diodes etc.) is binnengeweest bij onderhoudsfirma en hersteld teruggekomen zonder verder uitleg. (enkel bijgevoegde factuur) Bedankt voor alle tips.
Special Member
Leuk dat je het nog even laat weten dat het weer werkt, jammer dat ze niet verteld hebben wat er aan de hand was.
Dit topic is gesloten