Het grote "Waar krijg ik dit onderdeel" topic Deel 4

Dit topic is gesloten

maartenbakker

Golden Member

Met de steker eruit na een uurtje of 14 moet dat wel kunnen. Voor eindeloos laden is richting 1/20C beter, misschien kom je daar ook wel op uit omdat de capaciteit van moderne cellen vaak wat hoger is.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Dan snap ik ook ineens de 2-25. 2mm hoog, 25mm diameter. Vier stuks is 8mm.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

denk t niet, 4 cellen van die varta 225 zijn meer richting 4cm dik. t zijn nicd, geen lithium..

waar rook was, werkt nu iets niet meer
Arco

Special Member

Iets zwakkere NiMH vervanger: http://www.tme.eu/gb/details/accu-140_4e/rechargeable-batteries/varta/…
Ik denk trouwens dat er geen DK7 op staat, maar DKZ. (wederom, fotootje voorkomt onnodig gezoek... :) )

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Ik heb een NiMH vervangen van Emmerich gevonden.
225 staat voor 225 mAh, en er staat toch echt DK7 op.

Ik heb de originele aankoopbon van de rekenmachine gevonden, die is van 1978! Het zijn dus zeer belegen cellen. Spreekt wel voor de kwaliteit dat het zo lang is meegegaan.

Ik heb nu 4 cellen van 25 mm doorsnede, 8 mm hoog gevonden met soldeerlippen. (310 mAh) Die zijn precies even groot als de oorspronkelijke cellen.

Iedereen bedankt voor het meedenken!

let wel op met nimh cellen, vaak worden die dingen amper verkocht en zijn ze dus al ouder. waar nicd's tegen plankliggen kunnen, kunnen nimh dat niet. na een paar jaar zijn ze al semi onbruikbaar door het liggen zonder restlading.

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Voor het bouwen van de World's Smallest Geiger Counter (helemaal onder aan de pagina), ben ik op zoek naar een SMD-versie van een NPN transistor MPSA18 (TO92).
Tot zo ver heeft mijn zoektocht niets opgeleverd en met een zoektocht op parameters komt de MMBT5089 (SOT23) volgens mij het dichtst in de buurt.
Mijn vraag : bestaat er toch een SMD-versie van, of een betere keuze als vervanger in SOT23 ?

Van elk bezoek aan CO leer ik weer meer...

De curent-gain bandwidth product is bij de "nieuwe" lager. Da's uitkijken geblazen.

De current gain is bij de nieuwe "typically" 2x hoger in de microA range. Mogelijk is ie op de rand van stabiliteit gebruikt en gaat dat daarom mis met de nieuwe. Ik weet even geen andere voor je.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Arco

Special Member

De MMBT6429 lijkt me beter overeen te komen...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Rew, Arco : bedankt voor de info.
Ik ben even op zoek gegaan en was heel eventjes blij : Ik had nog een paar MMBT6427 liggen.
Bij nadere bestudering kom ik erachter dat ze waarschijnlijk niet als goede vervanger ingezet kunnen worden. Het eerste wat me opviel was de Hfe die sterk afwijkt van de MMBT6429.

Iemand die binnenkort bij Mouser bestelt en dat ik voor 100 stuks mee kan liften ?

Van elk bezoek aan CO leer ik weer meer...
Tidak Ada

Golden Member

Op 24 juli 2017 20:27:25 schreef Thevel:
[...]Ik heb het voor je, stuur me maar een mail.

Ha Tevel,

Je post box is vol of het adres in je profiel klopt niet (meer).

Ik heb je meermaals gemaild, maar die komen steeds als onbestelbaar terug.
Mail mij even naar mijn adres uit m'n profiel.

Groet,

T.A.

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Kan natuurlijk ook aan jouw toetsenbord liggen :-)

Je hebt tijd of je hebt geen tijd ! als je geen tijd hebt, waar is die dan gebleven ? https://ledverlichtingsoest.com/

Nouja, je maakt een grapje, maar in het verleden is het ook voorgekomen dat mail naar Tidak door z'n provider geweigerd werd en dan was het volgens hem mijn schuld....

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
waar rook was, werkt nu iets niet meer
Tidak Ada

Golden Member

Op 9 augustus 2017 07:58:03 schreef rew:
Nouja, je maakt een grapje, maar in het verleden is het ook voorgekomen dat mail naar Tidak door z'n provider geweigerd werd en dan was het volgens hem mijn schuld....

Niet volgens mij, maar volgens zeelandnet.nl :P Bovendien ben jij echt de enige, waar ik er ooit last mee heb gehad.
Hier is het anders: Ik krijg een melding dat het adres niet BESTAAT.

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
Schimanski

Golden Member

volgens deze tool (klik) heeft Thevel een geldig mailadres.

What, me worry? // Radiozendamateur - PA2HGJ // Stuff is the junk you keep -- Junk is the stuff you throw away // Tinkeo Ergo Sum

Op 8 augustus 2017 15:15:28 schreef Tidak Ada:
Je post box is vol

Op 9 augustus 2017 11:19:31 schreef Tidak Ada:
Ik krijg een melding dat het adres niet BESTAAT.

Binnen 24 uur twee verschillende uitspraken over 1 Emailadres. Soms is het lastig om de meldingen te lezen. Neem ik mensen niet kwalijk. Ook jou niet. Maar meldingen over "postbus vol" of "adres bestaat niet" of "het ligt aan jou" neem ik met een korrel zout.

@Schimanski Het enige wat zo'n tool kan doen is met zo'n mailserver verbinding maken en dan roepen, "ik heb mail voor xx@yy.zz is dat goed?". De meeste mailservers roepen dan meteen: "nee die ken ik niet" als een mailadres niet bestaat. Sommige mail-server-schrijvers vinden dat je dan te veel informatie "zomaar" weggeeft. Sommige mail-server-beheerders: idem. Dus sommige mailservers accepteren EERST de mail (zeggen altijd: "ok, kom maar door", ook al bestaat het adres niet), en handelen het dan zelf verder af, inclusief het maken van de "sorry, mailadres bestaat niet". Vroeger had ik op MIJN domein zo'n mailserver die altijd "ok" zegt. Dan verbind een spammer en zegt heel snel achter mekaar 1000x dat ie mail voor een random adres binnen mijn domein heeft, en hoeft dan verder niets te doen. Bovendien gaat MIJN server nu naar 1000 gefingeerde afzenders de "bestaat niet" mailtjes sturen. Soms was de truuk om te hopen dat de gefingeerde afzenders de bounces gingen openen en dan de reclame zouden zien. Maar goed. Nu 10 minuten nadat ik een testmailtje naar Thevel heb gestuurd. Komt niet terug met adres bestaat niet, ook niet met mailbox vol. Zeelandnet is raar en het ligt daar niet aan, want het werkt anders altijd.

@HMH hieronder: ook ik heb (te) groot ingekocht, je mag er zeker 1 van me overnemen. :-)

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
High met Henk

Special Member

gezocht: Korrel zout.

is er iemand die dit heeft. ik kan alleen in grotere hoeveelheden krijgen, terwijl ik maar 1 korrel nodig heb.....

Is er iemand die mij wil helpen?

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???
Tidak Ada

Golden Member

Mans, jij gaf de oplossing! Door de grotere letters bij Hippo, zag ik het ineens: de 'i' in '....huizen' was weggevallen en ik had het mailadres middels cut/paste over gebracht vanuit een oudere mail, waardoor het mij niet was opgevallen.

@REW:
Dit keer duidelijk mijn fout :o

Overigens lees jij ook niet goed, want ik had een of-statement geschreven:

Je post box is vol of het adres in je profiel klopt niet (meer).

@HMH:
Geen korrel zout, maar een i-tje >:)

@Jochem, hieronder:
Het klopt wel met het twede deel van het of-statement, maar dat heeft rew niet gequote....

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Toch heeft rew een punt; de bounce-meldingen voor deze failure modes zijn niet gelijk aan elkaar. Door niet precies te vermelden wat er fout gaat is het moeilijk zoeken naar de oorzaak.

Gelukkig opgelost nu.

If you want to succeed, double your failure rate.
Thevel

Golden Member

Op 9 augustus 2017 11:29:56 schreef rew:
Nu 10 minuten nadat ik een testmailtje naar Thevel heb gestuurd. Komt niet terug met adres bestaat niet, ook niet met mailbox vol.

En dat mailtje is natuurlijk netjes binnengekomen.
Het mailtje (met het JUISTE adres :) ) van Tidak Ada is ook aangekomen.

Op 26 juli 2017 21:22:27 schreef testman:
de 4 lipjes openbuigen en openhalen, loper wat verbuigen of gewoon reinigen..

Helaas was er niet aan de juiste potmeters te komen. Dus het advies opgevolgd. Voorzichtig lipjes weggebogen. Het binnenwerk schoongemaakt en de loper ietsjes bijgebogen potmeter teruggeplaatst en dezelfde truc met de 3 overige exemplaren. Nu na de vacantie het geheel weer in elkaar gezet en getest. Alles werkt weer prima en geen gekraak meer bij verdraaien van de potmeters. Bedankt voor het advies.

bprosman

Golden Member

Vraagje voor de machinebouwers.
Bij mijn ouders op de camping zit er een "infrarood" oog op de slagboom als beveiliging. Als er iets "tussen" de slagboom staat stopt hij.
Het is een standaard "Telemechanique"dingetje met reflector echter het afstellen met het standaard beugeltje is een crime.
Bestaan er geen beugeltjes met stelschroefjes/veertjes die eea wat makkelijker maken ?

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
Arco

Special Member

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
bprosman

Golden Member

@Arco,

Wow , jij bent snel :-) Inderdaad in die richting :-)

Kan ook nog zo iets maken :+

[Bericht gewijzigd door bprosman op woensdag 16 augustus 2017 15:23:35 (28%)

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.

Dit topic is gesloten