SAMSUNG plasma display PS43E450A1W

a dan is de voeding slecht,ga het ook eens met die andere voeding proberen.

bij de andere voeding juist hetzelfde.

Kan ik hieruit besluiten dat ik 2 slechte voedingen heb.

Dan moet ik een mail sturen naar waar ik de voeding gekocht heb.

Dat zou je kunnen doen of eens de methode van MNM eens AANDACHTIG lezen HOE je de voeding test, Indien niet OK is die voeding ook stuk. Tsja, dat kan.

Ja oke smd maar was aant twijfelen,omdat ik waar ik die voeding gekocht heb,dacht een goede voeding had dat dit te vertrouwen was.Maar oke ik heb de test bij de 2 voedingen gedaan en kreeg geen va en vs ik heb de ps on doorverbonden naar massa en had geen va en vs.

a ok dat is dus een soort standalone power supply testen,want de verkoper van de voeding stelt mij vanallen vragen over de spanningen wat de voeding mankeert.

Laat hem maar bewijzen dat de voeding het deed.

IN WHAT WAY DOES NOT WORK WHAT ARE YOUR VOLTAGE READING FROM THE CONNECTION TO THE MAIN BOARD FROM POWER. THIS BOARD WAS REMOVED FROM A TELEVISION THAT HAD A HALF SCREEN ONLY SO WAS WORKING WHEN WE REMOVED IT.

Tsja, als dat zo is, doe jij iets niet goed...

Nog even voor de duidelijkheid: als je de voedingsstekker vanaf de voeding naar het X-SUS board èn de stekker naar het mainboard niet aansluit en je zet handmatig de voeding aan (door de PS-ON pin aan massa te leggen), blijven Vs en Va dan wel aanwezig, of vallen die dan nog steeds weg?

dit heb ik uitgevoerd dus.

Ronald45

Golden Member

Moet PS_ON niet hoog gemaakt worden?

Nee, om een voeding van een Samsung plasma-TV in te schakelen moet de PS-ON ingang laag worden gemaakt. Bij een goed werkende voeding moet je dan het relais horen klikken en horen de geschakelde spanningen 12V, 5V, Vs en Va op te komen en aanwezig te blijven.
De voeding hoort ook onbelast normaal te werken en alle uitgangsspanningen op het juiste niveau te houden.

PS-ON moet overigens ook laag gehouden worden! Het is geen momentaan signaal.

Fan van Samsung (en repareer ook TV's). :)

de ps on heb ik aan massa hangen,maar wat is die ps on ingang.
https://www.uploadarchief.net/files/download/2016-11-21%2016.28.04.jpg

Hoe bedoel je "wat is die PS ON ingang" ?

Wat dacht je van Power Supply ON ?!

Dit is een signaal dat vanuit het mainboard naar de voeding wordt gestuurd. Je vindt deze pin dus op de stekker van de voedingskabel naar het mainboard.

Fan van Samsung (en repareer ook TV's). :)

https://www.uploadarchief.net/files/download/2016-11-22%2016.38.17.jpg

deze connector is van de voeding naar het mainbord.

dus wat is het PS on signaal en waar zou die nou zitten?? Zoek en gij zult vinden....

En als je het niet vind....dan is ut zoek :P

Je hebt tijd of je hebt geen tijd ! als je geen tijd hebt, waar is die dan gebleven ? https://ledverlichtingsoest.com/
Ronald45

Golden Member

Waarom zitten de klemmen van die flexkabels rechts op de foto niet aangedrukt?

Ja dat ps on had ik al gevonden,maar als ik op die andere connector dit aan massa leg is dat op de andere connector ook massa.dus ik wil zeggen ps on aan massa zoals op foto met da solduur is dat op connector zoals laatste foto ps ook aan massa.

PS On op de voeding alleen, waarop anders??? Erg moeilijk verhaal allemaal bij elkaar...

ik wil zeggen als op 1 connector de ps on aan massa legt ligt die op een andere connector ook aan massa.En ik heb op maar 1 connector doorvebonden.