Sparta ion comfort nieuwe controller

Hoi allemaal,
Ik heb een Sparta ion comfort staan
En die heeft een defecte accu maar nu heb ik de cellen gemeten en daar staat
26,6 volt op, dus die zijn niet stuk. Nu lees ik hier meer verhalen over een nieuwe
Controller plaatsen, iemand anders heeft deze gebruikt:

http://www.leafbike.com/products/brushless-motor-controller/24v-lcd-mo…

Mijn vraag is daarom kan deze controller met een toprun motor en waar moet ik het dan op aansluiten

Gr jim

Op 16 oktober 2016 10:22:24 schreef Jimmy1234:nu heb ik de cellen gemeten en daar staat 26,6 volt op, dus die zijn niet stuk.

Die cellen kunnen alsnog heel goed stuk zijn. De open-klem spanning zegt weinig, je moet de impedantie, capaciteit en zelfontlading meten om iets zinnigs te kunnen zeggen over de gezondheid van die cellen.

Waar je die controller op moet aansluiten? Eh, op de accu, de motor, en een trapsensor en/of gashendel of zo? Je zult in ieder geval de motor moeten aanpassen, want daar zit nu een controller in. Die moet eruit, en dan moet je de 3 fases en hall sensor aansluitingen naar buiten brengen.

Een manager is iemand die denkt dat negen vrouwen in één maand een kind kunnen maken

Die hallsensoren hoeft niet zo als je het niet erg vind dat het ding pas bij 2 of 3 km/h begint te werken. Als je de officiele trapondersteuning stand hebt, dan is het erg lastig om te trappen en onder die kritische snelheid te blijven.

De motor controller slopen en de drie fasedraden naar buiten brengen is niet zo'n zwaar probleem. Dat moet lukken.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Hoi,
Bedankt voor de snelle reactie,
Uit die nieuwe controller komen veel meer draden
Hoef ik die dan niet aan te sluiten?

Die nieuwe controller is gemaakt voor gebruik met hall sensoren, als je een controller gebruikt die sensorloos kan werken, kun je die hall sensor signalen inderdaad weglaten.

Een manager is iemand die denkt dat negen vrouwen in één maand een kind kunnen maken

Op de pagina waar je naar linkt staat een duidelijk aansluit schema:

http://www.leafbike.com/u_file/images/13_07_02/69643a9d46.jpg

It's the rule that you live by and die for It's the one thing you can't deny Even though you don't know what the price is. It is justified.

Bedankt voor de uitleg, ik ga het uitproberen. Weten jullie meschien ook hoe ik aan de ion bicycle interface kan komen ( of als er een nep versie bestaat, dan die)

Gr jim

Nee die bestaat niet, daar ga je niet zomaar aan komen, en zelfs als je er één vind kun je er niets mee; de dealer software is heel beperkt en moet periodiek geactiveerd worden om te blijven werken.

Een manager is iemand die denkt dat negen vrouwen in één maand een kind kunnen maken

Hoi,
Ik heb nog even zitten denken maar uit de toprun motor komen 5 hallsensor draden. En in de controller moeten er ook 5 maar hoe weet ik nu welke draad ik aan welke draad van de controller moet maken?

Gr jim

Schema lezen en logisch nadenken? Wat doen die 5 draden? Je hebt een voeding, ground, en 3 sensor signalen. De voeding en ground gaan allebei naar alle sensoren, de signalen komen elk afzonderlijk van een sensor. Op de bestaande print kun je zien welke draad de ground is, want die zit aan het ground vlak, of je meet gewoon welke van die 2 aan de inkomende ground van het accupakket zit. Als alternatief zou je natuurlijk ook gewoon de datasheet van de sensoren kunnen opzoeken, mogelijkerwijs is de fabrikant slim genoeg geweest om daar op te schrijven wat elk pootje van zo'n sensor doet.

Rode dropveter aan de rode dropveter, zwarte dropveter aan de zwarte dropveter...

Een manager is iemand die denkt dat negen vrouwen in één maand een kind kunnen maken

Oké bedankt, is er ook een manier om zonder de bicycle interface een nieuw display te connecten? Ik had laatst een nieuw display erop gezet en toen kwam ik in een menu met allemaal cijfertjes, weten jullie wat het is

SParta heeft een systeem waarbij het uitwisselen van onderdelen niet meer mogelijk is. Heb je twee fietsen waarvan bij de ene de accu en bij de andere het display kapot is, dan kan je daar niet 1 werkende van maken. Uit m'n hoofd heb je in het display iets gekregen van: E012, hetgeen staat voor: "deze combinatie van onderdelen hebben we geblokkeerd omdat we de fietsenmaker ook wat business gunnen".

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

er kwam F5 42 op het display en alle lampjes van de ondersteuning en het licht gingen knipperen.

die man waar ik het koop zegt dat ik de hallsensoren niet hoef aantesluiten, heeft dit nog invloed op motor en zijn prestaties?

Op 26 oktober 2016 07:28:33 schreef Jimmy1234:
die man waar ik het koop zegt dat ik de hallsensoren niet hoef aantesluiten, heeft dit nog invloed op motor en zijn prestaties?

Ik heb het topic net gelezen, en ik heb het antwoord al voorbij zien komen voordat je de vraag had gesteld. Misschien zelf nog eens opnieuw je topic lezen?

TonHek

The fastest way to succeed is to double your failure rate.

Op 18 oktober 2016 19:32:31 schreef SparkyGSX:
Schema lezen en logisch nadenken? Wat doen die 5 draden? Je hebt een voeding, ground, en 3 sensor signalen. De voeding en ground gaan allebei naar alle sensoren, de signalen komen elk afzonderlijk van een sensor. Op de bestaande print kun je zien welke draad de ground is, want die zit aan het ground vlak, of je meet gewoon welke van die 2 aan de inkomende ground van het accupakket zit. Als alternatief zou je natuurlijk ook gewoon de datasheet van de sensoren kunnen opzoeken, mogelijkerwijs is de fabrikant slim genoeg geweest om daar op te schrijven wat elk pootje van zo'n sensor doet.

Rode dropveter aan de rode dropveter, zwarte dropveter aan de zwarte dropveter...

Wie kan mij vertellen hoe ik de hallsensor van mijn Sparta ion aansluit op borstelloze controller?
Heb nu de kleuren bruin-rood-oranje-geel-groen in het wiel en rood-blauw-geel-zwart-wit-rood op de controller.
Welke draad moet ik waaraan koppelen?

fred101

Golden Member

Ga je nu ook elk oud topic over een Sparta opgraven...beetje geduld hebben

[Bericht gewijzigd door fred101 op maandag 31 juli 2023 20:40:00 (16%)

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur, ook maritieme en industriele PCBs