Samsung plasma geeft storend beeld

Mijn plasma tv geeft een storend beeld weer

https://farm6.staticflickr.com/5758/29837448753_7ac2e026d3_c.jpghttps://farm6.staticflickr.com/5807/30353133482_e7b1dfda70_m.jpg

Flatcables al eens losgemaakt en visueel nazicht van de condensators.
Weet iemand wat de oorzaak kan zijn van dit probleem?

modelcode is PS43D450A2WXXN of model PS43D450A2W

Ik denk dat de oorzaak ligt aan een defecte T-CON print

[Bericht gewijzigd door gwaasland op vrijdag 21 oktober 2016 19:59:04 (12%)

maartenbakker

Golden Member

Storing ook in de menu's?

Zou je ook de typesticker van het toestel (op de achterwand) eens op de foto kunnen zetten? Die je nu toont, is van het losse plasmapaneel en dat is in meer toestellen gebruikt.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Ziet eruit als een storing in de YSUS, het linkerbord met het koellichaam met de 3 elco rechts ervan.
In elk geval kun je de spanningen even meten die je al op het typeplaatje van het panel gefotografeerd had.
Plasma tv's hebben geen t-con (time control), dat printje dat onder de voeding zit stuurt de sustain eindtrappen (linker en rechter printen) en de andress printen (onderin het toestel)aan, heet dan meestal "controlboard" of "logicboard" beetje afhanklijk van de fabrikant.

Op de YSUS worden nog diverse 'zwevende' spanningen gemaakt, (spanningen die je niet meet t.o.v. massa, maar t.o.v. een andere spanning) bij de oudere toestellen zaten hier een paar potmeters met kreten erbij als: Vsetup, Vramp als je hier aan ging draaien dan kon je een goed toestel eruit laten zien als jouw eerste foto, overal rode puntjes en rare ruis door het beeld.

Hmmm... ik zou eerder denken aan een X-SUS board dat z'n werk niet goed doet. Ve klopt dan niet. Beetje vervelend dat de fabrikant van het panel geen zin meer had om ook die spanning nog even op de sticker te vermelden, want 0V hoort die zeker niet te zijn!

Fan van Samsung (en repareer ook TV's). :)