[PIC] Configuratie in IC.PROG

Hallo
Ik ben een pic aan het programmeren, de 16F676 ik heb de daarbij behorende HEX file, in de programmer IC.PROG gezet maar krijg steeds de melding (Configuratie woord word gemist) wat betekend dit en hoe los ik het op.
Mvrgr Bert

Electronica is mooi als het goed werkt

Ik ken IC.PROG niet maar kun je de HEX file posten om te zien of de configuratiebits erbij staan en anders zet ik ze erbij als je mij vertelt welke oscillator je gebruikt.
Of de link posten van uw project...

LDmicro user.
Arco

Special Member

Bij de meeste compilers kun je opgeven of de config settings ook in de hexfile moeten worden gezet.
(bij bijna alle programmers kun je de config bits ook handmatig instellen)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

MGP. dit is de link.http://www.bhabbott.net.nz/electronics.html Dan gaat het om de (Smart ppm decoder)Onder aan de pagina de 6 kanaal decoder. Daar staan de Source Code en de Hex file van de 16F676 de Configuratie had ik er wel ingezet (MCLRE-of,CP-of,WDT-on
INTRC-OSC-Noclkout)

Electronica is mooi als het goed werkt

Dat configwoord staat er wel bij als 3FDC, zie screenshot.

Ik heb er ook de originele hexfile bijgepost moest het zijn dat de uwe corrupt is.

LDmicro user.

MGP, Bedankt voor de moeite ik ga het uit proberen.

Electronica is mooi als het goed werkt
M-i-c-h-e-l

Golden Member

Config bits instellen?
Dat doe je toch in je programma?
De compiler regelt de rest wel.

MGP,Even een kort overzicht, op IC-PROG blijft de vraag terug komen,ik heb de HEX ook in Bumblebee gezet deze geeft aan dat alles OK is maar de uigangen van de PIC is een dooie boel alle uit gangen staan laag kan het zijn dat er een of meerdere fouten in de Source kode staan. van de 16f676.Ik heb de IC uigangen getest met een Logic 1/0 With pulse tester.

Electronica is mooi als het goed werkt
Arco

Special Member

Ik neem aan dat het dan een probleem van ic-prog is...
Als het verder niet werkt, zal het een hardware probleem zijn? (ik neem dan wel aan dat de maker die hexfile heeft getest)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

dit staat bij de 4 kanaals.

On startup, all outputs are set Low, and the status LED flashed to indicate power on.

heeft die 6 kanaals wel een led? anders lijkt het logisch dat je overal 0 meet.

heb je een ontvanger?

GMT+1

Progger; de 4 kanaals uitvoering werkt perfect met led, maar bij de 6 kanaals uitvoering zit geen led en mijn PPM signaal zit op pin 2van de 16F676 dit staat ook zo in de Source Code dan zou op pin 5.6.7.8.9.10. een signaal moeten staan voor de servo.
Arco;De 4 kanaals is zeker getest want die werkt ,maar de 6kanaals weet ik niet.

[Bericht gewijzigd door Bertjebuk op maandag 24 oktober 2016 21:34:42 (14%)

Electronica is mooi als het goed werkt

Je moet er heel zeker van zijn dat de configbits ingeprogrammeerd zitten anders werkt het niet.

LDmicro user.
Arco

Special Member

Kun je ook weer uitlezen, want de code protection staat uit in de hexfile...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Het zit zo Als ik de HEX file in IC Prog zet, krijg ik eert een melding (het bestand bevat geen ID waarden) deze heb ik overgenomen van Source Code en in de Configuratie gezet van IC-prog
Dat moet toch goed zijn , dat is in dit geval WDT=On en INT-OSC-CLKOUT

Electronica is mooi als het goed werkt

Niewe programmer geladen de WIN-PIC programmer omdat de pic noch steeds dood is heb ik de hex file hier in geladen, onderaan het programma staat dat alles goed is verlopen, maar noch steeds een dooie boel,ik krijg bij meldingen het volgende te zien,zie bijlage.
kan iemand mij daar noch iets over vertellen.:/

Electronica is mooi als het goed werkt
Arco

Special Member

Over deze melding valt toch eigenlijk niks meer te zeggen...:

"Kan "C:\WinPic\devices\PIC16F676.dev" niet vinden, kopieer van MPLAB aub !"

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Heb je lijn 5 al gelezen?

"Kan "C:\WinPic\devices\PIC16F676.dev" niet vinden, kopieer van MPLAB aub !"

Er is toch iets niet juist.
Edit: arco is sneller...

LDmicro user.

Over de opmerking van Arco Daar koop ik als leek weinig voor. lijn 5 had ik ook al gezien mar ik begrijp niet hoe ik dat aan moet pakken dat komt ook omdat onderaan de programmer staat dat alles zou moeten werken. als iemand mij kan vertellen hoe ik dit aanpak dan graag

Electronica is mooi als het goed werkt

Lijkt me niet zo moeilijk.

Microchip MPLAB installeren.

In C:\Program Files (x86)\Microchip\MPLAB IDE\Device zoeken naar PIC16F676.dev

De gevonden file kopiëren naar "C:\WinPic\devices\

P-K: Bedankt voor je duidelijke uitleg het is gelukt.;)

Electronica is mooi als het goed werkt