Atag blauwe Engel 2 thermostaten aansluiten.

De meeste topics vond ik onder witgoed dus bij deze.

Ik heb sinds een 1/2 jaar een pellet kachel. Nu wordt het overal kouder en wordt het in de keuken en mijn hobbyhok wel heel fris soms.

Nu hangt de cv ketel boven, de atag brain thermostaat netjes in de kamer.
Als ik het ketelaansluitschema bekijk kan ik 2 type's thermostaten aansluiten.

1 de atag brain aangelsoten op klemmen 20 en 21
2 nu niet aangesloten een contact thermostaat op klemmen 22 en 23.

Nu staat er op de open klemmen 22/23 ca 26 volt, deze een tijdje kortgesloten maar er gebeurt dus niets.( cv gaat niet aan)

Vraag werkt de ketel maar met 1 thermostaat tegelijk ?
vraag of moet ik iets in de programmering veranderen om beide te laten werken?

Ik heb eigenlijk nog niet zo'n zin om de brain te gaan verplaatsen.

Anoniem

De Atag Blauwe Engel II kan op één thermostaat tegelijk werken. Om jouw probleem op te lossen kun je een buitenvoeler aansluiten op de ketel en de Brain instellen als weersafhankelijke regelaar. De buitenvoeler plaats je op de noordgevel.

Om het geheel warmtetechnisch goed te laten functioneren moet je dan wel overal in de woning thermostaatknoppen installeren en een AVDO plaatsen op 6 meter vanaf de ketel.

Dat vermoede ik al, jammer dat dat niet kan dan waren een hoop mensen snel klaar.

Thermostaat kranen ga ik eens over nadenken, zitten overal behalve in kamer en keuken. 3 thermostaat kranen val nog wel mee.
Buitenvoeler moet eens kijken of ik nog zo'n ding heb liggen ergens.

De bypass zal nog wat meer werk wezen.

Anoniem

Op 25 oktober 2016 22:23:30 schreef Peter112:
Dat vermoede ik al, jammer dat dat niet kan dan waren een hoop mensen snel klaar.

Wees maar blij dat de ketel maar op één thermostaat reageert. Als de ene thermostaat om warmte vraagt en de andere niet, wat moet de ketel dan doen?

heb er hier ook 2 thermostaten aanhangen, de cv stookt dan wel overal, maar de ruimten zijn niet even snel op temperatuur. huiskamer duurt langer bijv, ik kom daar maar een paar uur per dag, dus stookt die niet lang. hobbyhok hoeft niet veel gestookt te worden, alleen aanwarmen omdat daar meer aanstaat wat ook warmte opwekt. echter werkte het nooit goed met 1 thermostaat, huiskamer is eerder warm maar op een zonnige dag is het daar al warm terwijl de andere ruimten kouder zijn.

[Bericht gewijzigd door testman op dinsdag 25 oktober 2016 23:31:51 (35%)

waar rook was, werkt nu iets niet meer