Audio upgrade renault megane cabrio 2000

Hallo allemaal,
Ik heb een renault megane cabriolet uit 1997 en daar zitten wel boksen in maar die beginnen het langzamerand wel te begeven en het is bijna winter dus dan staat deze auto toch mooi in de schuur te niksen dus ik dacht, laat ik er een mooi nieuw setje boksen in doen en een nieuwe radiontvanger deze wou ik dan kopen op aliexpress ofzoiets (wil er niet al te veel aan uitgeven maar ik heb echt geen flauw idee wat ik allemaal nodig heb) Graag wil ik het dan zelf vervangen en ik heb wel enige technische ervaring ik denk dat het me wel moet lukken maar ik heb wel wat hulp van jullie nodig want het enigste wat ik zelf weet dat ik nodig heb zijn de volgende dingen:
-4 boksen (geen idee wat formaat of vermogen ik nodig heb)
-ontvanger
-versterker????
-een adapter van mijn auto naar de radio-ontvanger waarschijnlijk iso

alvast bedankt!

Wat is concreet de reden voor de upgrade?
Wat precies begint het te begeven?
Waaraan merk je dat?
En waarom wil je alles vervangen?

Wat zijn je wensen voor een nieuwe installatie?
Welke functies wil je hebben?
Hoe hard wil je het geluid zetten?

Je zult de juiste speakers bij de radio/versterker moeten kiezen.
Kan je versterker 100W in 4ohm steken dan zal een 4ohm/50W speaker het niet volhouden bij vol volume.
En let dan vooral op het gemiddelde vermogen en niet op het piekvermogen.

Een versterker heb je nodig als je meer geluid wil dan de radio kan produceren.

Kijk eerst eens wat je er nu in hebt zitten.
Dan kun je zien hoeveel ruimte je hebt en wat voor aansluitingen er zitten.
Aan de hand van merk/type of stickers kun je ook zien wat daarvan de specificaties zijn.

Als je tevreden bent met de huidige configuratie dan kun je de onderdelen die het gaan begeven natuurlijk gewoon door nieuwe onderdelen met dezelfde eigenschappen vervangen.

Kijk eerst of je bij nederlandse zaken terecht kan, er is genoeg onder de €100.

http://www.autoradiostore.nl/category/63406/autoradio-s.html?5436=Y&am…

Tegenwoordig zijn de ontvangers meestal 4x 50Watt, dat is eigenlijk meer dan genoeg tenzij je echt de klappen van de basdrum in je maag wil voelen.

Overweeg of je DAB+ wil, digitale radio, die ontvangers zijn wel wat duurder ~€150

Speakers moeten als eerste gewoon passen, je je moet de openingen opmeten (inclusief diepte) en dan zoek je daar gewoon speakers bij. Zeker als je geen versterker wil (ik zou er geen één willen vanwege kabels, storingen, kosten etc.) kan je wat extra power krijgen als je zoekt naar 'gevoelige' speakers, dat is met een hoog dB/Wm getal. Je wil liever boven de 92dB en niet onder de 89dB.

http://www.autoradiostore.nl/product/639775/jbl-cs760c.html#product_sp… Deze hebben bijvoorbeeld lekker hoge gevoeligheid en nog aparte tweeters ook.

ik wil een nieuw audio systeem omdat het geluid niet erg hard kan en het niet zuiver klinkt (veel gekraak er zitten nu ooknog de originele boxen in uit 97 ja ik had me vergist de auto komt uit 97 niet 2000) graag zou ik daarom alles willen vervangen zodat ik een mooi nieuw audio systeem heb in mijn auto. De functies die ik wel hebben zijn alleen FM maar ik wil ook muziek vanaf mijn telefoon kunnen afspelen en dan het liefst via bluetooth maar als dat veel duurder is dan moet ik maar genoegen nemen met een aux kabel verder zijn mijn wensen dat ik het liefst 4 boxen heb (want er zijn ook 4 plekken voor boxen) maar