Philips ambilight 42PFL9803D/10 ging uit met een plof,rode lampje knippert 2x

Beste allemaal, vanmiddag ging onze tv uit met een plof, daarna ging hij niet meer aan en knippert het rode lampje rechtsonder 2x.
De tv is al wat ouder en misschien is het normaal dat hij kapot gaat, maar het was een erfenis en ik wil 'm toch wel graag gemaakt hebben.

Heeft iemand een idee waar ik het moet zoeken?

mvg Marcel

Zou eens beginnen met de achterzijde open te maken en te kijken naar schade op het voedingboard
Zo lang je de tv dicht laat ga je de oorzaak niet vinden
Vaak zijn het de elcos die ploffen maar kan net zo goed ook wat anders zijn
Maak desnoods foto's en plaats die hier, dan kunnen we meekijken

Q529.1ELB chassis, error 2 duid op een mainboard probleem. Controleer de DC/DC converter op sluiting.

Bedankt voor de reacties.

Ik heb de tv openliggen en wat foto's gemaakt.

Een DC/DC converter...wat doet het en waar zit hij in m'n TV?

Sorry ben een beetje een noob op gebied van tv's, heb meet met t repareren van blikschade aan auto's ;)

Niet lullig bedoelt maar als je niet weet wat je moet doen dan kun je er beter afblijven, je kunt veel meer kapot maken.
Als je wel weet wat je moet doen dan download je om te beginnen een service manual, de DC/DC is bij dit toestel opgebouwd uit 4 SMD IC's van 8 pins, deze vindt je op het mainboard rechts van de bredere stekker die van de voeding afkomt. Als je zeker weet dat de DC/DC niet defect is kun je de SDM opstarten om zo de layer 2 fout te achterhalen waarmee je in de meeste gevallen dichterbij de daadwerkelijke fout komt.
Onthoud dat een error melding slechts een indicatie is en niet persé ook een defect onderdeel aangeeft.

Bedankt! Helemaal met je eens dat ik niet zo maar in het wilde weg van alles moet gaan meten of solderen.
Ik ga eerst op zoek naar een servicemanual en van daar uit verder zoeken.

iig bedankt voor de info

High met Henk

Special Member

hmm
betere foto? en niet recht op de kop zouden al bolle elco? kunnen veraden..

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???

Links op het mainboard zitten twee witte stekkers, THV de bovenste stekkertjes zitten 4 ICs in een vierkantje, meestal de twee rechter kapot..