Sony VPL-CS1 beamer met storing.

Hoi allemaal! Wederom een probleem met gekregen beamer, ditmaal een Sony VPL-CS1. Wanneer de stekker in het stopcontact gaat, brand het standby ledje van de PSU. Dit lijkt dus te werken. Zodra men op de powerknop drukt beginnen de Lamp/Cover en Temp/Fan led's te branden. Verder gebeurd er helemaal niets.

Op Google kom ik verschillende handleidingen tegen waarin staat dat wanneer deze leds branden er iets mis is met het elektrisch (elektronica?) systeem. Maar nergens een oorzaak of een duwtje in de goede richting te vinden. Het apparaat zit ook behoorlijk volgepropt, er is nauwelijks ruimte dus het zou fijn zijn als ik alvast weet in welke richting ik zou moeten zoeken zodat ik niet het gehele apparaat hoef te demonteren.

Heeft iemand ooit eens iets soortgelijks meegemaakt, weet wat het kan zijn of weet in elke richting ik het kan zoeken?

Het is geen super beamer en behoorlijk verouderd, maar toch ook zonde om zomaar weg te gooien. Er zit pas een nieuwe lamp in.

[Bericht gewijzigd door DJohnny op vrijdag 28 oktober 2016 22:15:05 (11%)

Als je ampje piept en kraakt, is DJohnny die hem maakt... Kom alleen niet om garantie, want dan is DJohnny met vakantie!

Heel eerlijk zou ik daar geen moeite meer in stoppen. Dat ding is 800x600 @ 600 lumen.

Een 1024x768 ding met 2000 lumen ofzo koop je voor een eurotje of 60 2ehands.

Maar als je toch een poging wilt: Begin eens te meten of je de normale spanningen wel hebt en deze stabiel zijn. De meeste oudere projectoren werken met een aantal optocouplers. Op die manier kun je redelijk vlot zien welke voor de power-on is en daarop kijken of die uberhaupt getriggerd wordt (en wat er verder gebeurt)

Heb inmiddels het gehele apparaat uit elkaar liggen. Op het moederbord, rondom de koelgaten, is een vloeistof binnen gedrongen die de print behoorlijk heeft aangetast. Ook de speakers lijken te zijn aangetast. Einde oefening dus. Erg jammer, de lamp heeft misschien een half uurtje gedraaid.

Als je ampje piept en kraakt, is DJohnny die hem maakt... Kom alleen niet om garantie, want dan is DJohnny met vakantie!

Dat zou nog wel een optie zijn, die heeft hooguit 20 minuten gedraaid. Thx!

Als je ampje piept en kraakt, is DJohnny die hem maakt... Kom alleen niet om garantie, want dan is DJohnny met vakantie!