HiSENSE plasma display PDH5039EU wit beeld

Ik vermoed dat dit toestel een flinke opdoffer ( bliksem,statische ontlading) gehad heeft en er meer stuk is. Gezien leeftijd nog zinvol??

Nee ik ga niks meer bestellen,kan ik nog iets meten of controleren anders stop ik ermee.

Een goede raad JimA tv is al 10j oud en er geld blijven insteken is het ook niet zijn zo al niet de gemakkelijkste om te herstellen

Heb een defecte mosfet gevonden,er af gesoldeerd en nagemeten,volledig in kortsluiting vlakbij waar ik op print verkeurng van de warmte opmerkte.waar die blauwe bol opprint staat op foto.

[Bericht gewijzigd door JimA op dinsdag 27 december 2016 21:16:41 (13%)

Kijk Jim, dat begint er op te lijken!! Eerst eens onderzoeken en meten had je eerst kunnen doen en op de foto's erg onzichtbaar.

Heb de mosfet besteld,ik neem nog een foto waar die juist zat op de print.

https://www.uploadarchief.net/files/download/20170103_233801.jpg

dit is het y sus bord,print

welk circuit of wat is de functie van dit.

[Bericht gewijzigd door JimA op donderdag 5 januari 2017 22:30:24 (18%)

Dit circuit zorgt voor timing plasma pixel aan of uit te sturen. Set up is opkomst tijd pixel en set down is voor het doven van de pixel even kort gezegd

a oke smd,ik heb 5 mosfets besteld voor 2 euro,ze zullen weldra hierzijn.de mosfet ligt volledig in kortsluiting.

Mosfet onderdeel aangekomen gekregen deze vervangen en tv start terug op zoals het hoort.Nu op test houden.

tv heeft even goed gespeeld terug de mosfet in sluiting.iemand enig idee waarom die defect en hoe kan ik oplossen.

[Bericht gewijzigd door JimA op donderdag 19 januari 2017 16:50:28 (34%)

9 vd 10x zijn de elco's in dat circuit rot. Vervang zowizo alle SMD elco's op die print...

Het zijn redelijk wat over de volledig print smd elcos
in het circuit zelf valt wel mee,in circuit zitten nog 3 normale elcos en 5 smd elcos ik ga proberen te vervangen moet ik de ysus er wel uit halen.

of weet iemand andere nog hoe op te lossen mischien gekende fout.

Ysus zou ik er weleven uithalen. Gezien dat de TV even heeft gewerkt, vermoed ik dat weerstanden en halfgeleiders verder wel werken. Mits dat de sturing van de FET defect is. Nameten met een scope hoe de sturing is, niet te veel spikes op,dat killt een FET

Heb juist nog metingen gedaan de mosfet naast de mosfet die defect was is ook in kortsluiting.ga ze allebei vervangen.Is mischien daarom dat tv maar even speelde,had mischien al een tik gehad die andere mosfet of kan dit niet.

[Bericht gewijzigd door JimA op zaterdag 21 januari 2017 21:27:30 (31%)

JimA meet dan ook de smd componenten die rond de mosfets staan na het kan dat die 2de een tik heeft gehad maar volgens mij was die al stuk

Heb alles nagemeten in het circuit dat oranje componentje onder Set dn wat is dat juist en wat moet da meten.

Volgens mij moet u deze gewoon kunnen doormeten op diodestand met pieptoon
moet deze doorgeven indien geen signaal defect

Heb 3 elcos vervangen en 2 mosfet,speelde even goed en toen begonnen buffer ics te vonken ga ermee stoppen, waar ik die mosfet vervangen had was de print al verkleurd van da warmte,gezien toen ik hem opendeed eerste keer.de buffer ics ter hoogte van de mosfet en eronder.

Dus op de eerste foto linkse print waar de flatcabels op gaan als ik dat onderste print vervang was mijn probleem mischien opgelost,maar heb hem dicht gedraaid ben ermee gestopt.tv is al oud.