Wat is het bezwaar om het zo te doen :
Waarom zou je PIC met I2C praten? je kan toch gewoon een uart gebruiken of een model met USB pakken?
misschien kun je beter met een Arduino beginnen.
zelf heb ik een 4 port KVM switch gebouwd met een 4 poort USB switch.
deze maakt gebruik van een PI5C3257 switch, er zitten er 2 in.
als je de uitgang hoog impedant zet kun je ze parallel zetten.
via een controller lees ik uit welke ingang de monitor weergeeft en sluit muis/toetsenbord op de juiste PC aan via de switch.
Dag Shiptronic,
Het spijt me maar de PLC is voor een andere toepassing, het bordje dat ik ontwerp zal namelijk voor 2 toepassingen gebruikt worden en de PLC is niet beschikbaar bij deze mogelijkheid jammer genoeg.
Dag Progger,
Aangezien mijn PIC via I2C al communiceert met de IO expander heb ik de I2C pinnen toch al nodig dus het leek me zo wel een goed idee.
Maar dit is eigenlijk nog niet zo'n slecht idee, in tegendeel
Heb eens zitten opzoeken en ik heb de PIC18F4550 gevonden, deze heeft zowel I2C als USB (D- als D+)
en ook nog een hele boel I/O's
Kan deze dan rechtstreeks via D- en D+ met een PC communiceren?
[Bericht gewijzigd door pierreke101 op 14 februari 2017 20:19:26 (27%)
Op 14 februari 2017 20:05:19 schreef pierreke101:
Dag Shiptronic,Het spijt me maar de PLC is voor een andere toepassing, het bordje dat ik ontwerp zal namelijk voor 2 toepassingen gebruikt worden en de PLC is niet beschikbaar bij deze mogelijkheid jammer genoeg.
Dag Progger,
Aangezien mijn PIC via I2C al communiceert met de IO expander heb ik de I2C pinnen toch al nodig dus het leek me zo wel een goed idee.
Maar jou idee is eigenlijk nog niet zo slecht, in tegendeel
Heb eens zitten opzoeken en ik heb de PIC18F4550 gevonden, deze heeft zowel I2C als USB (D- als D+)
en ook nog een hele boel I/O's
Kan deze dan rechtstreeks via D- en D+ met een PC communiceren?
Overleden
@progger , KVM switch ligt hier ook nog (5 poorts je mag hem gratis ophalen), 1e moment=handig tot je onderk dat er in windows(pro) iets als RDP zit, veel handiger ,zeker toen ik nog vaak in het buitenland zat en werkt ook vanuit rusland tot USA , zeker met een vast IP, iedereen dacht dat ik gewoon op de zaak zat.
@pierreke101
tja dan maar zo :
klinkt alsof je de theorie wel snapt, maar weinig ervaring hebt.
hoeveel ervaring heb je? heb je wel eens een IO expander aangestuurd? en tegelijk met een andere master op de bus gepraat?
wat je wil is eigenlijk heel simpel, via een commando een van de 32 outputs aansturen. als je weinig ervaring hebt in software kun je makkelijk een arduino pakken. (hoeft niet houtje touwtje, kan ook op een professionele print)
ik snap nog steeds niet wat je wilt. moet de PC bij een van de sticks? moet een ander apparaat bij de stick? is het wel een usb stick?
@ship,
RDP / VNC is heel nuttig, maar niet als je bijvoorbeeld een PC van een kennis op je bureau hebt, die je niet in hetzelfde LAN wilt. of als je snel iets in de BIOS van mn server/NAS wilt aanpassen.
Hallo iedereen,
De PCB van mijn project is volledig af en ik begin nu aan het programmeerwerk.
Hiervoor is het de bedoeling dat ik een windows programma maak (bijvoorbeeld adhv Visual Studio) waarbij je via de PC de hardware (PIC18F4550) kan aansturen.
Het programmeren van de PIC zal nog altijd adhv de PICKit 3 gebeuren en dus niet via USB.
Ik ben niet helemaal mee hoe ik precies zo'n windows programma kan maken adhv Visual Studio , ik heb al heel wat op het internet gezocht en heb daar ook al heel wat gevonden maar niet op de manier dat ik het wens.
Voorbeeld van wat ik gevonden heb :http://www.waitingforfriday.com/?p=451
Alvast bedankt
Overleden
Op 27 februari 2017 15:47:58 schreef pierreke101:
De PCB van mijn project is volledig af en ik begin nu aan het programmeerwerk.
Alvast bedankt
`Beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald`
Waarom blijf je zo stijf aan die USB sticks vast houden, het is toch 10x handiger om deze 32 IMG in een map je te stoppen en daar de juiste uit te kiezen?
Anders, zet alle sticks parallel, en middels het signaal uit de PLC voorzie je er slecht elke keer maar 1 van voeding? Maar misschien denk ik te simpel