SPI: wat is RST en PKT?

Ik wil een 3.3V LT8900 transceiver via SPI aansluiten op een 5V arduino. Om de module niet meteen te bakken, shift ik de niveaus middels een HC4050 naar 3.3V
Dit is de module:

Dit is het aansluit instructie in de code:
/* Connections:

Arduino -> LT8900

GND GND
3v3 VCC
8 PKT
9 CS
10 RST
11 MOSI
12 MISO
13 SCK
*/

Het is mij echter niet duidelijk wat de zogenaamde “PKT” pin is. Gaat hier data van de LT8900 naar de Arduino, of juist van de Arduino naar de LT8900? En wat is “RST”. Is dit SS (SPI ENABLE) op de LT8900? (En ik neem aan dat de data van de Arduino naar de LT8900 gaat?)

Schema:

ARDUINO LT8900
3v3 ===============> VCC
8 <===[??????]===> PKT
9 ====[HC4050]===> CS (REST)
10 ====[HC4050]===> RST (SS)?????
11 ====[HC4050]===> MOSI
12 <=============== MISO
13 ====[HC4050]===> SCK (CLK)

Kan iemand voor mij PIN 8 en PIN 9 verhelderen?

EricP

mét CE

Staat dat niet gewoon in de datasheet van je LT8900?

Mijn gok zou zijn dat de 8900 daarmee aan de buitenwereld vertelt dat 'er data is'. Je zou het wellicht aan een interrupt kunnen hangen. Zo hoef je je 8900 niet continu te pollen. Maar... dat is een aanname, want ik heb verder geen idee wat die LT8900 doet...

Arco

Special Member

'RST' lijkt me ook duidelijk: 'RESET'... ;)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
High met Henk

Special Member

Reset en chip zelect lijkt mij beetje vreemde vertaling.Reset heeft toch wel iets andere functie imo

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???
Arco

Special Member

Die Chinese datasheets moet je met heel veel korreltjes zout nemen... :)
RST voor SPI SS lijkt me sterk. Dan zouden er trouwens 2 zijn: SS is ook al de SPI chip select...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
High met Henk

Special Member

hahah idd, die had ik gemist...

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???

De antwoorden zijn in de datasheet te vinden.

Pkt, is een output. Deze geeft aan let op inkomende gegevens.
Rest, is een input. In de datasheet reset_n genoemd. Zodra deze laag is werkt de chip niet (staat uit), zodra deze hoog is werkt de chip. Is geen slaap stand.

Groeten,
Marius.

Hensz

Golden Member

De datasheet van de LT8900 zelf: http://www.datasheet39.com/PDF/769989/LT8900-pdf.html
Hopelijk geeft die wat meer inzicht.

Don't Panic!

Bedankt allen voor het meedenken. En zo te zien ben ik niet de enige die het verwarrend vindt. Het lijkt er dus op dat het geleverde plaatje niet klopt. REST is dus RESET en geen Chip Select. SS is dus de Chip select… Maar dit zijn dus vermoedens. Ik ga nog even verder spitten of ik hier definitieve info over kan krijgen, want heb niet zo’n zin in gokken.

Er is hier een datasheet van de chip:
http://www.datasheetspdf.com/datasheet/download.php?id=769989
Maar echt wijs wordt ik er niet van, het is ook van de chip, en niet deze module.

En dit is de library (maar het lijkt er op dat de pinout niet gelijk is als mijn module):
https://bitbucket.org/robvanderveer/lt8900lib

Nieuwe voorlopige schema:
ARDUINO LT8900
3v3 ===============> VCC
8 <============= PKT
9 ====[HC4050]===> CS SS(SPI ENABLE)
10 ====[HC4050]===> RST REST (SPI CHIP SELECT, KLOPT DUS NIET)
11 ====[HC4050]===> MOSI
12 <=============== MISO
13 ====[HC4050]===> SCK (CLK)

Wat denken we, richting van datastroom ook goed?

Excuses, ik zag na het posten dat er nog meer berichten bij waren gekomen. Bedankt Marius, dus als het goed is, klopt mijn schema?

Ik heb even de pagina van de maker van de libary zitten lezen.
Hij meld dat de rest aansluiting niet hoeft te worden aangesloten. Deze zou al gekoppeld zijn aan de uitgang van LDO van het printje.
Alleen bij de Simplyduino zou je deze wel aan moeten sluiten.

De pin lay-out, ja die is anders omdat je naar de verkeerde pinnen kijkt. Als het goed is heb je aan een van de uiteinden nog een 2x4 pin header zitten. Hier maakt de libary gebruik van.
Richtingen van de in/uitgangen zien er prima uit.
Let alleen wel op dat de vcc van de arduino 5V is de module verwacht max 3.3V. Nu hebben ze het wel over een LDO dus mogelijk kan je deze met 5V voeden. Check dit eerst even voordat je het aansluit.

Groeten,
Marius.

Het tranceiver printje wat ik heb is zoals het plaatje in de eerste post. 1 rij met pennen en geen dubbele rij. Ik denk dat de maker van de library een andere versie heeft. De arduino heeft ook een 3.3V uitgang. Dus die gebruik ik om de module te voeden. De data lijnen gaan via een level shifter ook naar 3.3V. Ik heb de reset pin hard aan 3.3V geknoopt.

Het is inmiddels gelukt data ermee te ontvangen en te versturen. Ik ben zelf verbaast dat het werkt met al die spaghetti! haha.

Mooi dat het gelukt is.
Was even in de war met de isp header (2×3), die heeft namelijk ook dezelfde interface beschikbaar. Dacht dat die 2×4 was maar dat klopt dus niet ;-)