pioneer sx1980

hoi.bij deze even een vraagje.ik heb op men zolder nog de beruchte BEAST van pioneer staan ..ding werkt nog prima ..maar weet soms iemand of de alu. stukjes die over de tuimelschakelaars schuiven te verkrijgen zijn.vrees er wat voor grt stefan

het gaat om een 36 jaar oude receiver, daar zijn geen onderdelen meer van te vinden bij de fabrikant. 2ehands en namaak heb je wel kans op. het is echter een gewild vintage toestel, dus de onderdelen zullen aan de prijs zijn als ze er al zijn.

ik zou zeggen zoek een slooptoestel uit die tijd uit de budgetranges van pioneer en zet de knopjes over.

waar rook was, werkt nu iets niet meer

hoi testman.zat ik reeds aan te denken.zal de enige optie worden of ik laat ze namaken.en inderdaad zeer gewild is dan ook terecht the beast genoemd .verkopen doe ik hem nooit grt stefan

Hier, hier een verzameling van van alles, of hier, etc. etc.

Ik geloof dat het wel loont om te investeren in een kleine revisie van deze receiver, want de vraag- en veilingprijzen van de SX 1980 op Ebay liegen er niet om. Heb net prijzen gezien van $1.400,00 tot $2.200,00 als eindbod.

dat valt nog mee..ik heb reeds prijzen gezien om en bij de 5000$ gek he

hey super ..nu zag ik het pas thx voor de info

[Bericht gewijzigd door Henry S. op dinsdag 15 november 2016 19:41:18 (26%)

Graag gedaan, Google was mijn hulp.
Je kunt zelf ook verder zoeken via zoekopdracht "Pioneer SX 1980 switch knob" of "Pioneer SX 1980 switch" dan vind je wel het een en ander via Google pictures.

Er zijn mensen die van dit soort materie hun goed verdiende hobby maken. Zij struinen kringloopwinkels, vlooienmarkten en Marktplaats af op zoek naar de pareltjes die goed geld opleveren maar waarvan het gros geen notie heeft.
Dit soort versterkers worden makkelijk voor weinig tot niets verkocht, of zelfs bij het vuil gezet. Het ziet er oud uit en het merk is geen Accuphase of Van Medevoort, dus wordt er in het algemeen geen directe waarde aan gehecht.
Je zal voor een paar Euro per stuk een aantal van dit soort versterkers op de kop tikken en werkend verkopen, dan kun je stoppen met werken.

Ik heb in het verleden aardig wat defecte Pioneer apparatuur uit die tijd gesloopt, als je wilt kan ik kijken of ik zulke afwerkkapjes voor tuimelschakelaars nog heb liggen.

dat mag je zeker doen hoor..ik heb ook nog 2 draaiknoppen nodig van de trebble potmeters.ik hoor het wel grt stefan

en 5 van de tuimelaars

[Bericht gewijzigd door stefandc op donderdag 10 november 2016 13:24:19 (11%)

Op 10 november 2016 13:23:38 schreef stefandc:
dat mag je zeker doen hoor..ik heb ook nog 2 draaiknoppen nodig van de trebble potmeters.ik hoor het wel grt stefan

en 5 van de tuimelaars

Ik heb net even gekeken en heb niet de goede, wel een paar die erop lijken, maar toch anders zijn als ik vergelijk met een foto op internet.

Ik zal eens kijken in mijn berg onderdelen. Heb je de eerste generatie of tweede generatie knopjes (platte kant volledig vlak of platte kant schuin aflopend)?

Eind jaren '90 vond je deze versterkers zeeeeer regelmatig bij de kringloop of grofvuil. Heb er toen ook (helaas) diverse gesloopt. Twee heb ik er bewaard, waarvan er een inmiddels compleet gerestaureerd is. Vorig jaar heeft een kennis van me er nog een van Marktplaats geplukt voor 50 euro. Moest wel het nodige aan gedaan worden.

Ebay prijzen moet je je niet blind op staren en je zeker niet rijk op rekenen. Het ding is echt geen 5000 dollar waard. Prijzen voor een mooie gerestaureerde die compleet is zou ik eerder rond de 1500 a 1800 euro zoeken. Een incomplete waar alles nog aan gedaan moet worden zo rond de 150 euro afhankelijk van de toestand.

hoi dominic platte kant schuin aflopend 5x
en 2 maal de trebble ronde stuks

ja ik weet het wel .mijn bedoeling is zeker geen verkoop.lekker bijhouden
mvg stefan

Op 10 november 2016 13:59:01 schreef Dominic: Ebay prijzen moet je je niet blind op staren en je zeker niet rijk op rekenen. Het ding is echt geen 5000 dollar waard. Prijzen voor een mooie gerestaureerde die compleet is zou ik eerder rond de 1500 a 1800 euro zoeken. Een incomplete waar alles nog aan gedaan moet worden zo rond de 150 euro afhankelijk van de toestand.

Zelfs op dit moment kun je op Marktplaats een puntgave SX 1980 kopen voor €3.400,00

Dat je hem KUNT kopen voor 3400 euro wil niet zeggen dat hij dat ook waard is. Ik garandeer je dat hij voor 3400 echt niet verkocht gaat worden.

Ik heb nog even gekeken, ik heb alleen de 2e generatie volledig platte knopjes (3 stuks).

Beste aangezien het voor mij toch niet om verkoop te doen is..ben ik al blij dat ik aan knopjes geraak..ik zal nog even wachten tot de andere persoon even zen onderdelen doorzoekt grt stefan