Lm386 versterkertje

fatbeard

Honourable Member

Staat gewoon op het printje, ik snap jouw/het probleem niet?

Een goed begin is geen excuus voor half werk; goed gereedschap trouwens ook niet. Niets is ooit onmogelijk voor hen die het niet hoeven te doen.

Op 15 november 2016 14:32:15 schreef fatbeard:
Staat gewoon op het printje, ik snap jouw/het probleem niet?

Je kan toch lezen, ik snap niet hoe ik alles moet aansluiten. Snap de afkortingen niet en de volgorde bijvoorbeeld.

Er staan 3 grounds op. Waarvan de onderste denk ik van de voeding en out de plus van de voeding. Dan moet ik ook nog het geluidsingnaal en de speaker erop aansluiten!?

big_fat_mama

Zie Paulinha_B

Je mag ervan uitgaan dat al wat GND heet in koper met elkaar is doorverbonden. Maar niets of niemand belet je om dat na te meten, met de multimeter in de doorfluitstand is dat een werkje van nix.

* de luidspreker aan het groene schroefstripje, polariteit niet relevant

de andere aan de 4 pinnetjes bovenaan, ik nummer 1 als links in jouw fotootje, en 4 rechts:

* ingang (afgeschermd): massa aan 2 (GND) signaal aan 3 (IN)

* voeding: massa oftewel min aan 1, plus aan 4

denk ook nog aan een zekering in de voedingslijn

hoe beter de vraag geschreven, zoveel te meer kans op goed antwoord

Op 15 november 2016 14:56:55 schreef big_fat_mama:
...al wat GND heet in koper met elkaar is doorverbonden. Maar niets of niemand belet je om dat na te meten

Of gewoon kijken. De aardvlakken zijn makkelijk te zien.

"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them" - Albert Einstein
big_fat_mama

Zie Paulinha_B

@T/S wil je aub laten weten hoever je er nu mee komt?

hoe beter de vraag geschreven, zoveel te meer kans op goed antwoord

Ik gebruik het om het telefoon signaal te versterken. Ik wil namelijk leds laten knipperen op de muziek. Hier gebruik ik een tip31 voor maar die kreeg niet genoeg spanning dus is mij aangeraden de lm386 te gebruiken. Het werkt soms een klein beetje maar niet echt ijgenlijk.

Willie W

Golden Member

Laat eens zien wat je hebt gemaakt. Plaats eens een foto of een schema, dan zal je zeker antwoorden krijgen die tot een oplossing leiden.

Nog nooit een schema gemaakt dus heb het even zo gedaan.

Shiptronic

Overleden

Bij de auxkabel moet rood op rechts en zwart op ground!

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

Heb ik gedaan nu. Moet hem volop zetten en dan doet hij het net 5%

rob040

Golden Member

Het signaal lijkt nog te zwak. Heb je ook de volumepotmeter op de versterkerprint al opgedraaid?

Thevel

Golden Member

Sluit een luidspreker aan op de uitgang, kun je in ieder geval luisteren of de versterker functioneert.
Geluid zal niet heel hard zijn, de LM386 levert maar weinig vermogen.

RAAF12

Golden Member

Er is meer versterking als 1-8 van het IC wordt doorverbonden.

De basis van deTIP transistor is nu verbonden via een condensator en dus niet rechtstreeks. Deze heeft dus nu geen bias voorspanning .

Je zal dit ertussen kunnen doen. De ingangscondensator moet je weglaten. Deze zit waarschijnlijk al op je print

[Bericht gewijzigd door Henry S. op donderdag 17 november 2016 19:58:06 (39%)

Willie W

Golden Member

Zou je niet beter dit kunnen bouwen:

https://www.circuitsonline.net/schakelingen/63/lichteffecten/led-licht…

En een zwaardere transistor gebruiken om de LEDstrip te voeden.

Op 17 november 2016 18:19:19 schreef LocutusofB:
Je zal dit ertussen kunnen doen. De ingangscondensator moet je weglaten. Deze zit waarschijnlijk al op je print

Hoe bedoel je precies?

Willie W

Golden Member

Krijg je een enkele LED met serieweerstand van ca 220 Ohm wel aan het branden op de uitgang van de versterker?
Dus zonder de TIP31.