Energieverbruiksmeter

Wij moeten voor ons project domotica een product maken en wij kwamen uit op een energieverbruiksmeter. Wij vragen ons af of jullie goede sites hebben voor het realiseren van een energieverbruiksmeter.

Peter112

Special Member

wat willen jullie uitvinden wat er nog niet is ? of waar al honderden types van zijn.

Ha KawnG,

Ik ben het met @Peter112 eens het is niet echt uniek maar als je dan toch iets van een input voor je project wilt hebben kijk eens bij Texas instruments de MSP430 of van analog devices de AD7753.
Ik heb wat experimenten gedaan met de AD7753.
Wil je alleen het verbruik registreren of ook iets sturen?

Groet Henk.

Everything should be as simple as possible, but not simpler.

@Peter112, elektron920.
Dat is waar, maar dat geldt tegenwoordig voor bijna alles. Tenzij je het zuiver voor het plezier doet, of voor school, of omdat het een goed gevoel geeft als je zelf iets realiseert.

Zelf een kastje timmeren? Mooi ontwerpje gezien in Doehetzelf-intuin-en-huis editie 1970?

je kunt het nooit zo mooi afwerken en voor de prijs waarvoor je het kunt kopen bij Ikea.
Maar daar gaat het niet over. Als je iets wil leren moet je knutselen.

De hamvraag is hoeveel kennis hebben de projectdeelnemers van elektriciteit? En wat hebben ze ter beschikking van tools?
Een verbruiksmetertje mag dan wel verkocht worden voor Eu 9.99 in de Action, zelf maken vergt nogal wat kennis van zaken, en een pak gereedschap om het te maken.
Een goed getrainde hobbyist zou er een flinke kluif aan hebben, voor een echte noob is het niet te doen.
Je zou ook kunnen proberen een polshorloge te maken. Alleen oppassen voor een hernia als je hem versleept. :-)

Ik ben een notoire onzinverkoper, want wat ik beweer past vaak niet in ieders kraam.