Sony STR DE335 weer aan na uitzetten

Hallo,

Ik ben reeds jaren eigenaar van een STR DE335 5.1 receiver.
De laatste tijd steekt een bizar fenomeen de kop op. Als ik de receiver uitzet, hoor ik het relais klikken, gaat de receiver ook uit. Echter na een seconde of zo hoor ik weer een klik en gaat het toestel weer aan.
Lijkt ergens dat het relais last heeft van 'Dender'.
Iemand hier ervaring mee? Ik dacht hier ooit eens iets soortgelijks gelezen te hebben, maar ik vind het niet terug.

Evarist

Golden Member

Leg de power button (S200) eens los. Dat is een tactile switch en die durft soms lekken.

Ik heb het schema indien nodig.

[Bericht gewijzigd door Evarist op dinsdag 22 november 2016 18:03:38 (17%)

Nihil est verum, quod non probatur primo.

Bedankt voor je antwoord, om completer te zijn moet ik nog melden dat het gebeurd als ik de receiver uitzet met de powerswitch. De afstandsbediening heb ik in geen jaren gebruikt. Ik zou eens moeten testen of het probleem ook aanwezig is als ik de receiver uitzet met de afstandsbediening.

Na 4 jaar is het er eindelijk van gekomen om de switch te vervangen, probleem is hiermee opgelost!

In de receiver zaten nog een aantal slechte contacten waardoor het rechter kanaal soms wegviel. Deze gehersoldeerd. Het toestel doet het weer als nieuw.

Mijn STR-DE445 heeft af en toe het zelfde probleem. Met afstandsbediening is dit niet. De aan/uit knop op de versterker zelf heeft soms last van dender. Als je deze indrukt hoor je dan een hele snelle dubbele klik van het voedingsrelais en een seconde later het luidspreker relais die weer inschakelt.
Ik zou die bij mijn Sony ook nog eens moeten vervangen, maar het gebeurt toch nog niet zo vaak.

Elke chaos kent zijn orde. Maar creër je orde, dan krijg je chaos.

Eerlijk gezegd: bij mij was het een werkje van twee keer niets. De schakelaar zit op een apart printje dat er zo uit kon zonder de rest te demonteren.
Zoals vaker: had ik dit nu maar eerder gedaan.