PS43E450 knipperend standby led

Ik heb de voeding vervangen voor een nieuwe maar nog steeds hetzelfde probleem
:-(

Dan gaat het onderzoek dus verder waar je, na het ontploffen van ICP801S, gestopt bent. Ook al is de voeding "nieuw".

Fan van Samsung (en repareer ook TV's). :)

De B5V komt 3 tot 4 keer 1 seconde op en daarna geeft hij het op en stopt ermee.
Precies hetzelfde als de oude voeding...deze was waarschijnlijk dus niet defect.

[Bericht gewijzigd door Luuk Uiterwijk op dinsdag 6 december 2016 10:48:24 (34%)

En dat gebeurt dus als het mainboard normaal is aangesloten...
Maar wat doet 'ie stand-alone?!

Fan van Samsung (en repareer ook TV's). :)

Geen connectors op de voeding en PS-ON naar de massa. B5V blijft dan hoog :-)

De voeding is splinternieuw bij samsung vandaan...geen gebruikte uit een ander defect toestel.

[Bericht gewijzigd door Luuk Uiterwijk op dinsdag 6 december 2016 11:52:51 (39%)

Okee, dus de geschakelde 5V blijft dan op.
Doet de geschakelde 12V (15V) dat ook?
En wat doen Va en Vs?

Fan van Samsung (en repareer ook TV's). :)

Precies hetzelfde als de andere voeding ...15V wel Va en Vs niet. Toen werd ook al aangegeven dat Va en Vs in de standalone mode beschikbaar zouden moeten zijn maar volgens mij klopt dat niet omdat deze voeding nieuw is en ook geen Va en Vs laat zien.

[Bericht gewijzigd door Luuk Uiterwijk op dinsdag 6 december 2016 14:04:09 (15%)

Heb me nog eens in het schema verdiept en het lijkt erop dat Vs en Va worden ingeschakeld door het logic-board, via de VS-CON pin. Het VS-ON signaal gaat alleen naar de microcontroller die alle spanningen bewaakt.
Als ik het circuit zo bekijk, dan zou Vs (en dus ook Va) aan moeten gaan als je de VS-CON-pin LAAG maakt. Mogelijk moet je de VS-ON pin ook nog hoog maken, omdat anders de microcontroller boos wordt en alsnog de boel uitschakelt.

-aanvulling-
Blijkbaar heeft Samsung het ontwerp van de voedingen aangepast, waardoor Vs en Va niet meer meteen opkomen als je de voeding via het PS-ON signaal inschakelt. Vandaar dat connector positie CN803 (OPTION) is toegevoegd. Daarop zijn alle benodigde ingangssignalen (B5V, GND, PS-ON, VS-ON en VS-CON) te vinden om de voeding volledig in te kunnen schakelen.

[Bericht gewijzigd door MNM(tm) op dinsdag 6 december 2016 14:43:23 (29%)

Fan van Samsung (en repareer ook TV's). :)

CN803 is inderdaad voorbereid als optie maar zit er niet op. CN802 heeft ook de ingangen VS_ON, VS_CON en PS_ON op respectievelijk pen 2,3,en 4.

Pfff ...even overnieuw begonnen. Als ik de verbinding tussen de X en Y board weg haal blijft de led op het logic board knipperen. Vs en Va komen op maar verdijnen daarna langzaam weer. Groene led op logic board blijft aan.

Dan net zoals MNM zegt de VS-ON ook laag maken. Belast de VS en VA met gloeilampen en controleer of deze aan blijft doordat ze blijven branden. Indien wel doet,is voeding OK.

Aparte VS-ON sloeg bij mij niet aan, meestal PSon was al voldoende dacht ik ook,

Fan van Samsung (en repareer ook TV's). :)

Standalone met VS-on en VS-CON laag komen Vs en Va op. Ziet ernaar uit dat dan wel X-board of Y-board niet de juiste voorwaarde leverd om op te starten.

Zie ook deze video : https://www.youtube.com/watch?v=ovnw8BrsQnY

Dat het probleem niet in de voeding zit ben ik van overtuigd.

Sorry, tikfoutje MNM. Opgelet JimA??? Meet alle fets op de sustain printen door.

http://www.badcaps.net/forum/showthread.php?t=45856

Misschien heb je hier iets aan
Defecte buffer ic zorgt ook voor een niet opstartende tv

Q5000 (RJP63K2) op het Y-board heeft kortsluiting. Deze wordt gestuurd door U5014 een driver ic type IRS4427S. Helaas moeilijk te verkrijgen. Dus maar gokken op alleen de Q5000

Na het vervangen van Q5000 blijft de led op de logic module wel knipperen maar Vs en Va komen helaas niet op.

Ik kom er niet verder mee... iemand een schema van het Y-board ?

Fan van Samsung (en repareer ook TV's). :)

Die driver ic kan je krijgen bij eBay
Kosten niet zo gek veel, zou kunnen dat dit het probleem is/geeft

Eindelijk een y-board gevonden. Na uitwisseling werkt het toestel weer. Geef de reparatie van het oude board op omdat er geen documentatie van is.

Dank aan allen !!

Zet trouwens ook de helderheid (bij beeld instellingen) een stuk lager: dan leeft het panel een heel stuk langer! ;)

Fan van Samsung (en repareer ook TV's). :)

Ik denk dat je contrast bedoelt?? Helderheid heb je wel nodig voor diepte in jebeeld

Nee, niet de 'brightness', maar helderheid, verderop in het beeld menu.

Fan van Samsung (en repareer ook TV's). :)