Horizontale strepen en verticale balken: zijn dit altijd desastreuze verschijnselen?

Tv's met dunne horizontale lijntjes en verticale balken begin ik maar niet aan, omdat ik denk dat dat te onrendabel is om te repareren.
Is dat overigens altijd zo? Of zijn er uitzonderingen?

maartenbakker

Golden Member

Dat hangt ervan af. Dunne lijntjes (tenzij in een geometrisch patroon) zijn vaak einde verhaal maar vooral dikke kunnen meer kanten op. Ook al het wel een paneelfout is, kun je het soms (tijdelijk) verhelpen.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Eerst in verdiepen, vaak zijn panels wel te herstellen door draadbrug of wegkrabben datalijnen. Tsja, en soms echt niet meer te herstellen.

Op 30 november 2016 18:43:28 schreef smd:
Eerst in verdiepen, vaak zijn panels wel te herstellen door draadbrug of wegkrabben datalijnen. Tsja, en soms echt niet meer te herstellen.

Wat is de technische reden achter het wegkrabben van datalijnen?
Ik heb een vergelijkbaar probleem (zie hier: https://www.circuitsonline.net/forum/view/134268) en zag op de ingevoegde ubuis filmpjes dat men ogenschijnlijk lijntjes afplakt...

Es wäre gut Bücher kaufen, wenn man die Zeit, sie zu lesen, mitkaufen könnte. (Arthur Schopenhauer)

Klopt, dat is een van de data afsnij methodes als het scherm half wel goed functioneert. Youtube staat er vol mee. De technische reden is overigens dat het linker en rechter deel van het scherm een kortsluiting tussen de aanstuur lijnen zit met het effect van balken en strepen...

[Bericht gewijzigd door smd op donderdag 1 december 2016 18:41:22 (42%)