Sharp Aquos 32" ext 4 en 5 doen raar

Bij mijn Sharp Aquos krijg ik op EXT 4 (input analoge RGB pc/ component) geen beeld meer, en op EXT 5 HDMI een raar beeld.

Gisteren via een HDMI aansuitng via google chrome cast naar netfilx gekeken, geen probleem.

Toen de X-bx 360 aangestoken die normaal op EXT 4 (via een SUB D15 RGB aansluiting) staat.
Toen begon het gezeur.
Geen beeld meer op EXT4, na en tijdje klooien die op EXT 3 aangesloten (S-video)via Tulp (video, Audio L en audio R).

Nu geeft ie op EXT5 (HDMI) een raar beeld.
Hij herkent dat het een 720 60 Hz is, maar ik krijg 2 balken met elk het bovenste deel van het beeld (ongeveer 3/4 van het beeld) en 1 maal en soort 1/2 beeld er onder.
En het knippert verschrikkelijk (binnen 5 minuten hoofdpijn) terijl ik probeer het via et menu in te stellen.

Wie herkent dit / weet een oplossing.

Enige tijd geleden (2 maanden?)toen ik mm aanzette, kreeg ik ook al een keer een raar beeld, maar daarna heeft ie het nog gewoon gedaan.

zit sinds 2009 in de PV.
maartenbakker

Golden Member

Shrap heeft veel verschillende types aquaria gemaakt en elders laten maken (elders als in: Philips Polen, TPV Polen, iets in Taiwan, en mogelijk nog andere). Daar zit onderling teveel verschil in om wat algemeens te zeggen.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Aha, is er een manier om uit te vinden welke ik heb? En is er dan iets zinnigs over te zeggen?

zit sinds 2009 in de PV.

Begrijp ik het goed dat je regelmatig de stekkers verwijderd of zijn de aansluitingen op de scart en hdmi permanent aangesloten?

Op 1 december 2016 21:40:15 schreef andre1973:
Aha, is er een manier om uit te vinden welke ik heb? En is er dan iets zinnigs over te zeggen?

Op de achterkant van de tv http://prntscr.com/de8v6w dat witte plakkertje daar staat het type :)

Probeer eens met een software update kan soms het probleem oplossen :)

[Bericht gewijzigd door JonasR op vrijdag 2 december 2016 02:56:25 (11%)

maartenbakker

Golden Member

Op 1 december 2016 21:40:15 schreef andre1973:
Aha, is er een manier om uit te vinden welke ik heb? En is er dan iets zinnigs over te zeggen?

Typesticker zoeken en typenummer overtypen. En dan is er misschien wat meer over te zeggen, in elk geval goed om een idee te hebben wat voor apparaat je voor hebt.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

LC-32P55E staat erop, is laat in 2004 of begin 2005 aangeschaft.

google chrome cast zat er langdurig is, we wisselen niet vaak de aansluitingen. aansluitingen voelen ook goed aan.

zit sinds 2009 in de PV.

Chromecast op een ander toestel geprobeerd, die doet het nog. ter aanvulling het is de Aquos met de aansluitingen aan de rechter zijkant, met slechts 1 HDMI aansluiting. Hopelijk heeft iemand raad. anders mot er toch een andere komen. En het lijkt erop dat ingang 4 4n 5 (RGB voor monitor met 15P Sub D, en HDMI) tegelijk zijn overleden.

[Bericht gewijzigd door andre1973 op maandag 5 december 2016 00:34:37 (18%)

zit sinds 2009 in de PV.

Ik zou eens bellen naar waar je de televisie hebt gekocht
Die kunnen je waarschijnlijk wat meer vertellen

Maar

helaas, dat was een soort magazijn waar ze van alles verkochten met schade aan de doos etc. daar zal het niet aan gelegen hebben, heeft hier 10+ jaar aan de muur gehangen, en deed het al die tijd prima.
(liebherr koelkast komt daar ook vandaan ergens in 2003, heeft klein deukje, maar werkt ook nog steeds Prima)

Het punt is, dat ie het ook verder nog prima doet, was ie geheel stuk, dan was vervangen natuurlijk meteen gedaan, nu is het alleen de HDMI die stuk is. alleen vervelend met casten.

[Bericht gewijzigd door andre1973 op maandag 5 december 2016 00:45:28 (13%)

zit sinds 2009 in de PV.
maartenbakker

Golden Member

@JonasR: je bedoelt het vast goed, maar ik vind het geen heel sterk advies.

Ik heb ondertussen wat gezocht; deze symptomen kom ik niet tegen als 'standaardfout' voor dit toestel. Kennelijk hebben EXT4 en EXT5 het inderdaad tegelijk begeven. Volgende stap kan zijn om in het schema te kijken wat die gemeenschappelijk hebben. http://elektrotanya.com/sharp_lc-26p55e_32p55e_37p55e_lcd_sm.pdf/downl…

Een hit and miss mogelijkheid (gezien er al eens eerder uitval was) zou kunnen zijn om de printplaat ter hoogte van de betreffende ingangen eens warm te stoken met de haardroger terwijl je signaalbron eraan hangt. Je kunt dan zien of daar enige reactie op is.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

iedereen bedank voor de reacties.

We hebben intussen een andere TV opgehangen.

De Aquos gaf ook al eens een raar beeld, dus we hadden toch niet zo'n vertrouwen in een lang leven van deze TV meer.

zit sinds 2009 in de PV.