MC33035 voor controle BLDC motor in e-step.

Dit topic is gesloten

Heeft iemand ervaring met de MC33035 van motorola? Ik zou hier mee graag een BLDC motor controleren voor een e-step.

Hoe kan ik hier mee remmen met een "thumb brake"? Is een potentiometer tussende brake pin en de ground hangen genoeg? Of zal dit niet werken?

Bedankt!

[Bericht gewijzigd door GJ_ op donderdag 4 mei 2017 13:25:34 (99%)

Lambiek

Special Member

Ten eerste welkom op het forum.

Heb je de datasheet al bekeken, daar staat toch het één en ander in over de rem.

MC33035-D BRUSHLESS MOTOR DRIVER.pdf

Als je haar maar goed zit, GROETEN LAMBIEK.

Kijk nou zelf eens goed naar dat schema in de datasheet, de Brake input is een digitaal signaal, niet analoog. Bij een actief brake signaal worden alle bovenste of onderste MOSFETs aangezet, afhankelijk van het enable signaal (de logica ontgaat me), wat enorme stromen tot gevolg heeft, en in het geval van een voertuig met een flinke massatraagheid mogelijk kapotte MOSFETs geeft.

Een manager is iemand die denkt dat negen vrouwen in één maand een kind kunnen maken

Mogelijk kan je gaan PWM-en met de brake input? Mogelijk nog steeds: gaat de boel kapot omdat het er niet voor bedoeld is.

Mijn ervaring is dat je 1 mOhm mosfets gebruikt om een 20mOhm motor aan te sturen. Dus als je zeg 1kJ aan energie er uit wil remmen, gaat daar 95% van in je motor zitten (950J) en maar 5% in je mosfets (50J). Dit dat maakt het voor de mosfets een stuk behapbaarder, maar nog niet 100% duidelijk dat het heel blijft. Enerzijds kan de motor kapot gaan van die 950J anderzijds, als die 50J binnen een paar seconden de mosfets binnenkomt, dan kan dat alsnog je mosfets om zeep helpen.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Lambiek

Special Member

@ TS,

Ik denk dat je de rem helemaal niet moet gebruiken, meestal remt de motor toch wel af bij het gas (potmeter naar nul draaien) dicht draaien. Bij alle elektrische steppen die je koopt zit er een mechanische rem op, dus ik zou die er gewoon opmaken, dan heb je de meeste kans dat alles heel blijft.

Als je haar maar goed zit, GROETEN LAMBIEK.

Dit topic is gesloten