Usb werkt niet meer in de autoradio

Hoi,

Ik heb een probleempje en hopelijk kan iemand mij hier mee helpen.

Mijn usb werkt niet meer in de autoradio.
Dit heeft hij altijd wel gedaan.
Had hem de laatste keer beluisterd in mijn dvd speler thuis en daarna werkte hij niet meer in de auto.
Het is een marquant auto radio.

Heeft iemand een idee wat dit zou kunnen zijn?
Alleen naar de radio luisteren is ook maar saai.

Groetjes Cindy

EricP

mét CE

Wat is een 'mijn USB?'

Stick? aaipot?

Mijn usb stick doet het niet in de autoradio.
Ander stickje ook geprobeerd maar helaas doet deze het ook niet.

Heb je hem soms anders geformatteerd? in onze autoradio moet het "fat32" zijn anders geen muziek.
Gr. Hans.

@Krulliewullie: heeft die DVD speler er soms iets van eigen software op gezet, er zijn apparaten die dat stiekem doen.

Niet goed gelezen, als een ander stickje ook niet werkt zal het wel aan de radio liggen, en dat kan zo veel zijn.

[Bericht gewijzigd door H-Lab op maandag 12 december 2016 16:13:49 (21%)

Een buizeneindtrap dat is het.

Niet dat ik weet.
S ochtends in de auto geluisterd, later die dag thuis in de dvd speler, en toen ik hem s avonds weer in de autoradio stopte deed hij niks meer

.

[Bericht gewijzigd door Krulliewullie op maandag 12 december 2016 20:14:27 (98%)

doorgaans doorgaans simpel te maken dit, printsporen van de usb connector losgekomen in de print van het frontje..

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Of stof in de usb plug van de radio

Je hebt tijd of je hebt geen tijd ! als je geen tijd hebt, waar is die dan gebleven ? https://ledverlichtingsoest.com/

Heb de radio er al uit gehad en even goed doorgeblazen. Maar werkte niet

USB aansluiting die van de print binnenin de autoradio los gerot is komt ook vaak voor! Meestal zijn ze zo naar afgebroken dat ze niet meer terug te solderen zijn, laat staan door een nieuwe usb aansluiting te vervangen zijn.

Lijkt mij de meest waarschijnlijke reden waarom je usb stick niet meer herkend wordt..

Zo'n Marquant speler kost nou ook weer niet zoveel, dus beste aan de kerstman een nieuwe vragen!

Op 12 december 2016 20:53:24 schreef testman:
doorgaans doorgaans simpel te maken dit, printsporen van de usb connector losgekomen in de print van het frontje..

Ah, je gaf het al aan :)

Doorgaans simpel inderdaad.. in de praktijk nogal vrij tot heel erg lastig. Laat staan als je als TS geen electronicaguru bent

die frontconstructie is standaard gammel gemaakt, zeker als men dan een andere usb stick gaat gebruiken die 8cm lang is en de connector in no time losjuttert tijdens rijden.

ik heb het vaker verbeterd gekregen door de usb lijn op de radio hoofdprint op te pikken en er een halve usb 2 verlengkabel aan te solderen. usb stick kan dan in het dashboardkastje liggen..

solderen is voor de gemiddelde ts niet makkelijk, maar dat is de fix nu eenmaal..

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Mooie en zo goed als onverwoestbare oplossing inderdaad :)

Als ik TS was zou ik met de autoradio naar een beltoko (geen vodafone, t-mobile etc. maar gewoon een belturk die ook je schermpjes goedkoop vervangt) en daar de usb aansluiting laten doorsolderen. Goedkoopste optie en die gasten solderen d'r genoeg van per week door. Of een nieuwe kopen.

EricP

mét CE

Andere stick proberen. Als het daarmee niet beter gaat, dan zou het zomaar de connector kunnen zijn.

Ik heb zelf zo'n ministickje. Steekt zo weinig uit dat het frontje gewoon nog in z'n doosjes past met de stick erin - speciaal om die reden gekocht.

Heb al meerdere stickd geprobeerd, maar ook niks.

Denk dat ik dan toch maar voor een nieuwe ga kijken.

Bedankt!