Condensdroger wordt niet warm

Ik heb hier een Indesit condensdroger Hele nette machine net een nieuwe lager gemonteerd maar nu wordt de was niet droog. Het verwarmingsblok aan de achterkant wordt wel goed warm maar het wordt binnen in de trommel dus niet warm.

Iemand een idee wat dit kan zijn?

Je bent nooit te oud om te leren.
De spanning is te snijden, welke mes moet ik daarvoor gebruiken?

Daar had ik nog niet aan gedacht. Maar nu moet ik eerst even kijken hoe ik daar het beste bij kan komen aangezien ze die behoorlijk weg gebouwd hebben.

Je bent nooit te oud om te leren.
Shiptronic

Overleden

En door de constructie van de droger draait bij sommige dan ook de trommel niet

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

De trommel draait wel goed. Het zou heel goed kunnen dat het de ventilator is die niet draait maar zo te zien zal het niet mee vallen om daar bij te komen aangezien hij helemaal onderaan zit aan de voorkant volgens mij heb je daar speciaal gereedschap voor nodig om bij de schroeven te komen aangezien je daar niet veel ruimte hebt.

Je bent nooit te oud om te leren.

Ik weet niet hoe het precies bij jouw Indeshit zit natuurlijk, maar bij de meeste drogers die ik open heb gehad kun je gewoon de zijplaten afnemen en kun je overal prima bij.

Bij veel modellen kun je al zien of hij draait op het moment dat de de beschermkap aan de achterkant eraf is, zoals dit:

Wat is het typenummer van jouw machine?

If you want to succeed, double your failure rate.

Indesit?? Lijkt meer een Bosch. Maar komt er 230V op het element?? Wat gebeurt er op tijdgestuurd??

Die van mij is een Indesit G 72 C Type: C 280

Je bent nooit te oud om te leren.

Op 19 december 2016 18:46:25 schreef smd:
Indesit?? Lijkt meer een Bosch.

Dat was mijn (niet TS z'n) voorbeeldplaatje.

If you want to succeed, double your failure rate.

Dat snap ik, verkeerd voorbeeld plaatje dus. Maar verandert ook niets aan de meting of tijdgestuurd programma.

Hangt er van af waar het voorbeeld voor bedoeld is. Zoals jochem schrijft: "zij plaat er af en veel zicht op het binnenwerk zoals hier".

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Inderdaad, ik vermeld duidelijk dat ik TS zijn machine niet ken, en geef een voorbeeld van hoe ik het bij andere machines ken. De foto was kennelijk van een Bosch van internet, maar ik ken dit ook van AEG en kornuiten. Het was om te illustreren dat het misschien niet zo moeilijk bereikbaar is als TS denkt. Maar misschien is dat bij een "Indesit G 72 C Type: C 280" heel anders (ik ben geen witgoedmonteur, dus ik baseer me slechts op een handvol machines die ik als hobbyist onder handen heb gehad).

Als TS zichzelf een plezier wil doen beantwoordt hij de openstaande vragen* en maakt hij een paar foto's van zijn eigen machine zodat mensen die het exacte model niet kennen ook mee kunnen denken met de manier van demontage (waar TS naar eigen zeggen beren op de weg ziet).

* voor uw gemak de openstaande vragen:
- draait de ventilator?
- komt er 230V op het element
- wat gebeurt er op tijdgestuurd

If you want to succeed, double your failure rate.

Hallo,
Ik heb een wtl6400fg van bosch en gelijkaardig probleem.
Droogkast begint te warmen maar stopt daar dan mee.
Rollager van trommel heb ik al vervangen omdat daar serieus speling op zat.
Verwarmingselement ook al vervangen maar probleem blijft.
Nu dacht ik dat dit nog kan liggen aan de koolborstel die contact maakt met de trommel bovenaan. Kan dit de dader zijn ?
Mvg

Beter een nieuw topic beginnen aangezien dit om een heel andere machine gaat en de symptomen bovendien ook niet gelijk zijn.

If you want to succeed, double your failure rate.

Op 27 december 2016 17:08:06 schreef Tjeppen:
Ondertussen gedaan

Ik heb hem inmiddels helemaal uit elkaar gehad en de ventilator draait ook goed al zat er wel behoorlijk wat stof bij en het verwarmingselement wordt ook wel warm maar hij wordt op de een of andere manier niet warm in de trommel.

Je bent nooit te oud om te leren.

Hoe constateer je dat de verwarming het wel doet? Meet je de opgenomen stroom of voel je aan de achterzijde dat de behuizing warm wordt.

Heb je de filters al gecontroleerd, eruit halen en tegen het licht houden. Je zal de eerste niet zijn waar het filter dicht zit met kalk en zeepresten.

Heb je de condensor ook schoongemaakt cg gecontroleerd..

Als dit allemaal goed is zou de binnentrommel echt warm moeten worden.

Groeen Robert

Ik heb de behuizing achter verwijderd en geconstateerd dat de verwarming ook echt begint te verkleuren door verhitting. De grote filter heb ik nog niet na gekeken. En kunt u mij vertellen waar de condensator zou moeten zitten?

Je bent nooit te oud om te leren.

*condensor, niet condensator. Ik neem toch aan dat je dat ding wel vaker schoongemaakt hebt.

Het is een vaag verhaal verder, als je ventilator het doet, dan blaast deze lucht langs je verwarming (die het ook doet), dus moet het in de trommel warm worden. Gebeurt dat niet dan moet er iets zijn dat de luchtstroom blokkeert, dus ik ga helemaal met Robert mee.

If you want to succeed, double your failure rate.

Sorry ik heb hem nog maar pas.
Maar bedoelen jullie met de condensor dan die grote cassettefilter? die onderin zit?die je eruit kunt trekken.

Je bent nooit te oud om te leren.

Je omschrijving klinkt inderdaad als de condensor. Die is zo makkelijk eruit te trekken omdat hij regelmatig gereinigd moet worden (niet zo regelmatig als de pluisfilter, maar toch).

If you want to succeed, double your failure rate.

Ik heb hem eruit gehaald en op zich lijkt het mij wel mee te vallen qua vuil aangezien als je het klepje ervoor weghaalt hij ook wel goed blaast bij de condensor. Maar ik wil hem wel voor de zekerheid schoonmaken maar hoe kun je zoiets het beste schoonmaken?

Je bent nooit te oud om te leren.

Condensor reinigen?

Meenemen onder de douche en de stralen er flink op zetten. Komt meestal flink wat rommel vanaf.

Gr.
PaulAGM

Je bent nooit te oud om te leren.

Vergeet de gewone filters niet zoals ik al aangaf. Deze gaan dichtzitten door vuil en kalk. Dit is te zien door deze tegen het licht te houden.