LT8302 flyback probleem

Alleen berichten met de trefwoorden “breadboard” worden getoond. Alle berichten tonen

Het ic moet een minimale belasting hebben, aangezien er geen optische feedback is van de secundaire. Als ik de datasheet even vluchtig doorkijk 10 mA minimaal.

Verder lijkt me een flyback goed opbouwen op een breadboard ook een bijna onmogelijke taak.

Mijn echte naam: Joris | Mijn elektronica website: Fuzzcraft.com

Beste Fuzzbass,

Het oorspronkelijke circuit zat op PCB. Toen het niet werkte heb ik een nieuwe opgebouwd op breadboard zodat er makkelijker aanpassingen zijn te maken.

De minimale belasting is inderdaad nodig om de uitgangsspanning stabiel te maken. Ik heb 500 Ohm op de uitgang gezet. Er ging toen 10mA lopen. Direct daarna was het ic kapot om onverklaarbare redenen.

Er is nooit hoger als 0.196V uit de secundaire kant gekomen.

Grt Jan Jansen

Dat niet alleen, als de layout rond dat stuk niet deugt (wat per definitie het geval is op een breadboard), krijgt die schakeltor alsnog flink op zijn lazer.

De fase van de spoelen verkeerd is ook een recept voor ellende; er gaat dan geen energie naar de secundaire zijde tijdens de dump fase, en de snubber kan dat nooit allemaal opvangen, dus die primaire spanning gaat dan ook door het dak, of in dit geval, door de bovengrens van de schakeltor.

Als ik zoiets test, zet ik meestal een snelle diode vanaf de schakeltor naar een condenator met een zenerdiode met een zenerspanning iets lager dan de maximale spanning over de schakeltor, op die manier kan de spanning daar nooit te groot worden.

Een manager is iemand die denkt dat negen vrouwen in één maand een kind kunnen maken

OMG, gooi dat breadboard weg, snel!

This is the world we know best, the world of madness