LG 42LN5404 geen backlight

Krijg t toestel net binnen en zag direct dat ik zeker niet de eerste ben die m openschroef, Voordat ik mn kop in een wespennest steek even hier een vraag of iemand dit typt PS (zie foto) EAX64905301(2.3) al eens eerder heeft gerepareerd.Wat betreft geen backlight (led).

even a blind pig finds the mud sometimes.....

Strips BL zijn defect, sommige zijn te vervangen ( bestellen) andere weer niet.
Waarschijnlijk kortstondig een flits met starten.
Leds zijn over te zetten als je andere hebt liggen, zaak is dan wel de lensje,s goed te centreren.
Deze klacht zie je veel, begint doorgaans bij ca 6000 uur wanneer BL vol open heeft gestaan, alle merken hebben er last van.
Voeding is uiteraard gewoon te meten, soms kortstondig maar spanning moet even opkomen

[Bericht gewijzigd door Arnold D op woensdag 28 december 2016 17:17:19 (11%)

Ik meet op de uitgand led een dc spanning die varieert van 113 tot ongeveer 124 V maar constant varieert kan ik er dan vanuit gaan dat er led strips defect zijn? Valt me overigens op dat led uitgang in serie staat, kan t zijn dat er door een defecte led alles uitvalt? Toestel is ongeveer drie jaar oud.

[Bericht gewijzigd door paolo_55 op woensdag 28 december 2016 21:37:30 (31%)

even a blind pig finds the mud sometimes.....

Indien u het lg logo ziet oplichten en dan uit is het zoals Arnold D vermeld
problemen met de ledstrips een of meerdere leds stuk,deze zijn te herstellen
maar is redelijk wat werk tv moet scherm verwijderd worden

Nog eens goed gekeken, heb geluid, geen flits bij t aanzetten , toestel blijft gewoon spelen.Overigens met de zaklamp wel beeld te vinden dus ben bang dat t scherm openmoet.. Met dank voor de tips overigens.

[Bericht gewijzigd door paolo_55 op woensdag 28 december 2016 22:49:11 (28%)

even a blind pig finds the mud sometimes.....

Die strips zijn niet echt heel duur maar ik weet niet of je ze als particulier kan bestellen , denk het wel.
Staan inderdaad in serie dus wanneer er eentje defect dan is het beeld zwart. Toch zie je wel eens ook bij meerdere defecte leds dat er toch even een LG logo komt.
Leds zijn los te vervangen maar geloof me dat is lastig en daarbij kan je er van uit gaan dat de rest dan gaat volgen.
Ook zal de intensiteit anders zijn,
ook moet de lens er precies juist voor geplaatst worden daar anders verkeerde spreiding waarna een lichte vlek in het beeld.
Nieuwe strips dus en BL op hooguit 60 zetten op alle standen
Let bij demontage heel goed op, pas op met statische elektriciteit , maak een spalk in het midden met duct tape zodat het scherm bij uithalen niet teveel doorbuigt. de Difuser platen op elkaar leggen , eventueel aan alle kanten een stukje duct tape er omheen. De pilonnen er zorgvuldig uithalen en terug plaatsen en wanneer lam dan wat pattex gebruiken NOOIT weg laten. BL eerst testen voordat je alles weer terug zet.

[Bericht gewijzigd door Arnold D op woensdag 28 december 2016 23:15:53 (25%)

Thanks voor alle tips Arnold via de bekende groothandels bestellen is geen probleem.

even a blind pig finds the mud sometimes.....

Waar ik al bang voor was, na het openen vindt ik led strips waar mee gerommeld is en zelfs een led zonder lens (zie foto) lens ligt ook niet los int paneel. Mijn vraag is waar doe ik t best aan alles vernieuwen of alleen defecte strips?

even a blind pig finds the mud sometimes.....

Alles even getest van de tien strips zijn er 7 defect. Ok waar t best te krijgen? Som? Nedis of ander bedrijf?

[Bericht gewijzigd door paolo_55 op vrijdag 30 december 2016 18:26:13 (33%)

even a blind pig finds the mud sometimes.....

Internet zoeken anders alleen LG zelf

Na overleg met LG en anderen geen mogelijkheid om voor redelijke prijs ad strips te komen helaas aankoopbon alles aanwezig, wil toch graag iets doen voor deze mensen tv is drie jaar oud dus is er een collega die ik evt de strips kan opsturen of brengen en de defecte leds vervangen= bij voorbaat dank

even a blind pig finds the mud sometimes.....

Met dank voor alle tips inmiddels via groothandel betaalbare set backlight aangeschaft toestel speelt weer als nieuw.

even a blind pig finds the mud sometimes.....

Vergeet de backlight niet terug te stellen naar rond de 60% want de leds draaien anders op vol gas en daarmee slijten ze sneller.