Panasonic TX-P42G20ES 10x led

Goedendag,

Ik heb hier een Panasonic tv waarbij de led 10x rood knippert als ik hem aan wil zetten. Op het forum kwam ik al iemand tegen die het zelfde probleem had. Het vervangen van 2 mosfets, condensator en een zekering. Toen ik dit gedaan had deed de televisie het 2 minuten, waarna hij weer de zelfde fout gaf.

http://www.ebay.nl/itm/PANASONIC-LSEP1290-TX-P42GT20-TX-P42G20-POWER-S…

Hoop dat iemand een idee heeft wat het probleem kan zijn.

Alvast bedankt

Evarist

Golden Member

Zijn dat onderdelen uit de voeding? Er zullen nog elco's defect zijn of slechte contacten.
Goed nakijken en weer vervangen.

Nihil est verum, quod non probatur primo.

Doorgaans komt dat niet voor slechte elco,s in de 20 serie.
Die fets gingen heel weinig defect, wel weer de main fet zeg maar door een blauwe disk condensator welke dan de bekende scheur had.
Deze voeding set lijkt op de set voor een 30 serie alwaar deze defect gingen door sluiting in het SC module.
Fets kan je overal bestellen , zijn gewone stp30 n 50 , zekering kan natuurlijk tussen de busje,s een gewone gesoldeerd worden.
Controleer na opnieuw vervangen of er over je hoofd elco,s wel een dikke 380 V staat .

Dat zijn inderdaad onderdelen uit de voeding. op de foto is te zien welke ik heb vervangen.

Ik zal nog een keer de onderdelen gaan vervangen en dan de hoofd elco controleren. Weet iemand of de fets ook bij conrad ofzo zijn te verkrijgen? Vorige keer had ik ze uit China besteld, maar is een erg lange levertijd. Het is een 12N50ES mosfet.

Dit is nagenoeg dezelfde opbouw als in de opvolger de 30 serie.
Dit deel van de voeding verzorgt de spanning van het sc en ss module.
De fets kunnen al defect raken wanneer er een massa geen goed contact maakt op een van de genoemde printen dus moet je de printen uitnemen en goed kijken naar vonkschade . Deze fets zijn zeker bij aswo leverbaar en ook bij conrad, zoek op stp er voor 15 , laatste staat voor de spanning, Controleer dus de contacten!!