CLC in pic 16F1503

Eduard2

Golden Member

Beste forumleden,

Het gebruik van de configureerbare cell in een pic is voor mij totaal nieuw. Vandaar deze voor de hand liggende vraag.

Mijn pic programma vergelijkt twee integers. Dat levert een bool x. Ik wil x gebruiken als ingang voor CLC2 in de pic 16F1503.

Ben ik verplicht 1 of 2 i/o pinnen hiervoor op te offeren? Volgens de doc kan de CLC ook worden gevoed via registers. Ik zou bv de flag van een ongebruikte timer in mijn programma kunnen setten/resetten en dat resultaat inlezen in de CLC. Ben ik hiermee op de goede weg of doen vaklui het helemaal anders?

Vriendelijke groeten,

Eduard

Arco

Special Member

Ik heb de CLC nog nooit gebruikt, maar het zou intern moeten kunnen:
(de outputs kun je ook uitschakelen)

Zelfde probleem heb ik gehad met een pic24 met PPS. Maar daar is het niet mee mogelijk om 2 peripherals te verbinden zonder een pin 'op te offeren' helaas...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Eduard2

Golden Member

Bedankt Arco,

Ik kom er nog niet uit. Die tabel heb ik al bekeken. Met MPlab maak ik nu de eenvoudigst mogelijke oefening. Hierbij vergeet ik even de doorvoer van een bool berekend in het programma. Het configuartie tool laat me zelfs niet toe twee afzonderlijke pinnen als input voor dezelfde cel op te geven. Mogelijk spelen er nog regeltjes ivm de pintoewijzing mee. Om zo weinig mogelijk beperkingen te hebben begin ik met een een 16F1503 waarbij niets anders is toegevoegd. Ook dan kan ik maar 1 ingangspin per cel opgeven.

Doe ik iets fout?

Vriendelijke groeten,

Eduard

Arco

Special Member

Je wilt dus eigenlijk de uitkomst van een berekening als ingang voor die poort gebruiken? Dat zal wel niet gaan lukken.
Je kunt alleen kiezen uit de in de tabel genoemde SFR registers...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Eduard2

Golden Member

dag Arco,

Inderdaad, dat was het ultieme doel. Laten we zeggen dat dit uitgesloten is.
Het andere uiterste is een draadbrug tussen een digitale uitgang van het programma en een ingangspin van de CLC. Volgens de tabel moet dat kunnen. De configuratietool onder Mplab laat me niet toe van 2 ingangspinnen voor een CLC te kiezen. Ik krijg volgende melding "cannot select "CLCIN1". Pin has no CLC input. Die mededeling krijg ik ook als ik het betreffende slotje op het rooster wil dichtklikken.

Ik interpreteer dit alsof ik per cel maar 1 inputpin kan hebben bij dit model pic. Een pic kan veel dingen maar wellicht zijn niet alle combinaties mogelijk.

Vriendelijke groeten,

Eduard