Samsung LE40A786 start opnieuw op bij AV keuze

Ik heb een Samsung LE40A786 met een vaag probleem.
Wanneer je de TV op HDMI probeert te zetten dan valt de TV uit (beeld/geluid/backlight) en start opnieuw op.

Wanneer de TV gewoon gebruikt wordt via analoge TV ontvangst is er niets aan de hand. Als de TV éénmaal op HDMI staat is er ook niks aan de hand.

Meestal gaat het mis zodra AV2 gekozen wordt.

Elco's in de voeding zijn allemaal vervangen.

Fabrieks reset uitvoeren door de exit knop ingedrukt te houden totdat er gevraagd word om dit uit te voeren. Er zit iets fout in geheugen en loopt er op vast.

Ik heb fabrieksreset gedaan in het servicemenu. Dat had helaas geen effect.

Exit ingedrukt houden probeer ik nog eventjes, maar neem aan dat dat zelfde effect heeft?

Iets met geheugen zeg je SMD? Zoiets als zo'n 24C16 wat je bij oudere beeldbuistoestellen ook wel tegenkwam?

Zoiets ja. Trouwens de laatste software versie al geinstalleerd??

Ik heb inmiddels IC5107 vervangen (van een donor board) en de TV leek weer goed. Opties goed gezet.

Software update wou eerst niet, met de nieuwe 24C256 wel.

Na het updaten starte de TV opnieuw op echter heb ik geen beeld meer...
Het lijkt alsof de backlight nu niet aan gaat, zal iets met de opties zijn?

Backlight level kan ook op 0 staan in menu uiteraard.Met zaklamp even uitzoeken.

Backlight level op 0 betekent niet dat de backlight ook echt helemaal uit is hoor. Level 0 - 10 komt eerder overeen met lichtsterkte 10 - 100%.

@RK76: weet je zeker dat je de juiste firmware hebt gebruikt voor de update?

Fan van Samsung (en repareer ook TV's). :)

Beetje late reactie maar ik heb niets met de firmware gedaan.
Toevallig kwam ik een gelijke TV tegen met kapot scherm, dus dat mainboard maar gebruikt :)

Op 26 februari 2017 23:32:23 schreef RK76:
Beetje late reactie maar ik heb niets met de firmware gedaan.

Op 9 januari 2017 19:58:14 schreef RK76:
Software update wou eerst niet, met de nieuwe 24C256 wel.

Na het updaten starte de TV opnieuw op echter heb ik geen beeld meer...

Ligt het aan mij of spreek je jezelf tegen?

Fan van Samsung (en repareer ook TV's). :)

Wat ik bedoel:

Toen de TV het vreemde probleem had heb ik hem geupdate met de juiste software van de Samsung website. Dat wou pas nadat ik de EEPROM 24C256 had vervangen. Daarna gaf de TV geen beeld meer.

Ik had verder niet zitten rommelen met andere firmware ofzo.

Ik vermoed dat de instellingen in de EEPROM zaten en dat daardoor de update mislukte.