zekering combimagnetron bosch HTHB86K

ik heb alle 3 de schakelaars ook nog vervangen maar de magnetronstand blijft na een paar seconden stoppen.
vreemd.

jerome

Golden Member

Ook met losgekoppelde HV inverter?
Na een paar seconden betekend een overbelasting of een onaangepaste zekering. Met foute deurschakelaar is het direct "pats".
Er werd al meermaals aangehaald de inverter te ontkoppelen, maar dat heb je nog nergens bevestigd, en zo blijven we bezig.

Ik vermoed dat er een grote mixup is van allerlei defecte, niet defecte of schijnbaar defecte inverters en buizen. Het is heel simpel: Inverter krijgt 230V en een stuursignaal met PWM ,daarna ongeveer 20Sec max moet de HV ON/ Inverter healty melding retour komen naar processor, indien niet komt, schakelt magnetron gedeelte uit. Heb al vele forumleden met die inverters en buizen geholpen om ze in een gecontroleerde testomgeving te testen hier. daarna een compleet werkende set retour en altijd werkend daarna.

Ik heb het gevoel dat er een defect op de stuurprint zit. De zekering blijft nu heel. De magnetronbuis en de inverter is vervangen door nieuwe exemplaren. Het is wat @smd schrijft: Na aansturing van de magnetronbuis moet er vanaf de invertor een 'HV ON/ Inverter healty melding' naar de processor gestuurd worden. (daarvoor is kennelijk het 3e draadje op connector CN701). De nieuwe buis en invertor zal die melding vast wel uitsturen, maar dat wordt niet gezien door de processor op de stuurprint.

ik probeer het nogmaals.
jullie horen weer van mij!

vergeten

Golden Member

Op 14 januari 2017 22:53:44 schreef CVT:
Probeer het hier eens mee. mag.pdf

Das handig!
Nog steeds geen schema van de inverter zelf.
Als hij er nu niet uitkomt dan.....

P.S. wat is je bron voor deze pdf?

Doorgaans schrijf ik duidelijk wat ik bedoel, toch wordt het wel anders begrepen.

P.S. wat is je bron voor deze pdf?

Gedownload bij de fabrikant.

alles meet goed.
kan ik eventueel nog iets nameten op die andere print.[waar de zekering ook op zit]

Helaas, valt weinig op uit te meten. Schema van inverter/ processor printje is er gewoonweg niet.... Maar je kan wel de signalen meten vanaf inverter. Indien magnetron start, meet de signalen. 1 is gemeenschappelijk, ander zijn signalen

1 is gemeenschappelijk, ander zijn signalen

wat bedoel je hiermee

ik denk dat er iets mis is aan de hoofdprint oid.
en denk maar aan stoppen.
jullie allemaal,bedankt voor de geweldige inzet en hopelijk tot de volgende keer.

gr simon

Op 15 januari 2017 19:00:50 schreef simonsf:
1 is gemeenschappelijk, ander zijn signalen

wat bedoel je hiermee

CN 701 heeft 3 pennen. Hoogst waarschijnlijk is pen 1 de massa of ground. Pen 2 is het aanstuurcommando wat de processorprint naar de inverter stuurt en pen 3 is het antwoord van de invertor of het aanstuurcommando goed is uitgevoerd. De pennummering is door mij gegokt.

ohm pi
nog bedankt voor de inzet.

gr simon

Kan alle delen voor je testen, geen punt.

dokkum noord holland is altijd nog een dik uur.

Je hebt tijd of je hebt geen tijd ! als je geen tijd hebt, waar is die dan gebleven ? https://ledverlichtingsoest.com/

Postzegeltje??? Kost minder dan een lading peut..

de fout is gevonden.
een ander heeft de magnetronbuis vervangen en heeft draden verwisselt van de beveiliging die eraan vast zit.
een ander monteur die er verstand van heeft zag het gelukkig
daarom liep de zekering er ook uit.
dus toch nog gelukt...eindelijk.
maar ja voor een leek als mij.. en met veel hulp van jullie.
bedankt nog!

gr simon

Mogelijk dat het andere spul nog wel goed is... Maar dat is wel een beschamende fout ja...