Aansluiten perilex stekker op elektrische kookplaat

Kan iemand mij vertellen hoe ik de draden van de elektrische kookplaat moet bevestigen in de perilex stekker?

Zo ziet het stopcontact in de keuken eruit:

Zo ziet de meterkast eruit, gaat om middelste groep:

En dit is de kookplaat (zonder schema dus)

Bij voorbaat dank voor alle hulp,
niet te technisch aub ik ben een leek op elektronica gebied.

Jos

O ja nog even de draden van de kookplaat: blauw, bruin, geelgroen en tweemaal zwart.

Mvg;

Jos

EricP

mét CE

Bij die groepenkast is iemand creatief geweest :)
Maar goed... Als je echt een 3-fasen perilex aansluiting hebt (meten!) en je kookplaat is daar gschit voor, DAN zou je verwachten dat geel/groen op aarde moet, blauw op de nul en de andere 3 op de fasen.
Maar ja, veel platen kun je ook voor 2 fasen bedraden... En als er dan al een kabel aan zat...

Kookplaat open trekken, kijken of er wat in zit waar je uit kunt concluderen wat de bedoeling is.

Zit er nu al een stekker aan gemonteerd? Zoja, dan kan die wellicht al een beetje verraden wat de juiste manier van aansluiten is.

Maak eens een foto van de aansluiting in de eventuele stekker en de klemmenstrook in het toestel, wellicht zegt dat meer.

Spanning staat en stroom gaat!

Er zit geen stekker aan de draad van de kookplaat.

EricP

mét CE

En een schemaatje erin was zeker teveel gevraagd? :)

Als je blauw volgt... Die gaat weer naar blauw als ik het goed zie. Gaat die blauwe naar alle 4 de platen?

Wat op jouw contactblok de onderste 4 draden zijn (aan de 'plaat' kant), gaan die elk naar 1 plaat?

Zo ja, dan zit het (in de plaat) zoals ik reeds beschreef. Zo niet... Dan lezen we graag de bevindingen :)

als je echt 400V drie fasen hebt op die perilex, dan klopt er van die aansluiting niks. blauw op de brug, maar de fasen hebben allen een eigen schroef.

bruine lusje eruit halen en daar de bruine die op de brug bij de blauwe zit op aansluiten. dan zou het moeten werken.