Philips 40PFL7664h/12 edge lit werkt niet.

Zoals de titel al aangeeft heb ik hier een Philips 40PFL7664h/12 waarvan de leds niet aangaan (het is een edge lit model)

Ik heb de tv al opengedaan en spanningen aan het meten geweest, ik heb er 1 gevonden die niet overeenkomt, het is een 15v spanning die maar 5v geeft.
De spanning naar de Leds heb ik geen idee hoeveel deze zouden moeten zijn...

Ook is de power supply verdeeld over 2 borden (psu1 - psu2), links en rechts in de tv met het signaal bord in het midden.

Ik heb de service manual kunnen vinden op het net, maar spijtig word ik daar niet wijzer van.

Het is al wat jaartjes geleden dat ik nog aan electronica heb gedaan.

Wie kan mij hierbij verder tips geven?

Alvast bedankt
Mario

mel

Golden Member

Als er ergens 5 volt is ipv 15, zou ik het in dat circuit zoeken, misschien is het de voeding zelf wel die stuk is.

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..

In hoofdstuk 7 van de service manual staat beschreven welke voeding welke spanningen levert. Ook staat beschreven op welke pinnen van de connectors de betreffende spanningen naar buiten komen.
15V levert de voeding overigens niet, 3V3, 12V, 18V, 24V en de spanning voor de backlight LEDs.

Groeten, Ron.

Bedankt voor de reacties

@Ron: Bij hoofdstuk 7.2.4 pin connector assignments zie je bij de onderste tabel connector 1351 pin 9 15v staan, het is deze waar ik 5v op meet (en niet stabiel).
Ik vind het echter niet terug in de schema's van de manual (of kijk ik erover?)

Met dank,
Mario

Daar had ik dan weer overheen gekeken. Die 15V is een spanning die intern gebruikt wordt. Dat wordt een lastig verhaal want van die FSP voedingen heb ik nog nooit een schema gezien.

Groeten, Ron.