acer al1715

geachet heer,mevrouw,

ik heb een monior de acer al1715 in reparatie, die geeft verticale lijnen over het scherm groen, als ik echter met de haardroger over het moederbord ga verdwijnen die lijnen na een tijdje, en is het beeld normaal. er is ook 1 bolle condensator op de voeding een 1000uf 16v maar hij start nog wel op.
maar tijdens het starten hoor je hem flink piepen,
mijn batterij van mijn esr meter is helemaal leeg dus die condensatoren op het moederbord meten lukt momenteel niet.

zou dat de oorzaak van 1 of meerdere condensatoren op het moederbord zijn,

Hi
Als eerste.
Batterijen kopen voor de esrmeter. Nu is het nog gissen en dat wil je voorkomen

Gelijk een 1000uf 16v meenemen. Maar het beste is om alle condensators te vervangen die er minder uitzien.
Maar als budget niet hoog is. Eerst de ene vervangen voor 1 met zelfde specs.

Het is niet het meeste werk en je sluit dat als probleem dan uit

Groetjes
Anna

het is een OST condensator de rest op de voeding ook.. ik heb de 1000uf 16v al er af gehaald, het is trouwens een multilayer print, geen enkel print, heb de gaatjes leeg gemaakt met een desoldeer pomp.

Ik ga morgen een panasonic fc 1000uf 16v ophalen, of een samwha wb. zit even te twijfelen welke ik zal nemen, het is een scherm uit 2005.

die samwha wb zou het ook prima kunnen doen, dacht ik zo,

ik haal morgen gelijk een batterij voor mijn esr meter,
en dan maar meten alles. ook op de voeding, ga ik alle OST condensators meten morgen,

het word een samwha wb 1000uf 16v... misschien komen die strepen ook wel omdat er te veel ripple is. het zou kunnen dan alleen die 1000uf 16v het oplost.

alleen die condensator vervangen hielp niet. de condensators vervangen op het moederbord heeft ook geen suc6 gehad, de lijnen blijven in beeld.

Niet mijn eerste keus voor elco? zeker niet in deze toepassing

Je hebt tijd of je hebt geen tijd ! als je geen tijd hebt, waar is die dan gebleven ? https://ledverlichtingsoest.com/

Winkels zijn vandaag ook open. Blind condensators vervangen omdat je geen zin hebt om batterijen te kopen is nogal de omgekeerde wereld.

Los daarvan is brakke condensatoren vervangen door een crappy merk ook niet echt een langetermijn oplossing.

Overigens zijn defecte beeldlijnen meestal een slechte verbinding in/op het paneel zelf. Niet de moeite waard.

Als je toch batterijen haalt, koop dan een (werkend) ding voor 5 eur bij de kringloop. Stuk sneller en goedkoper :)

[Bericht gewijzigd door DJSmiley op vrijdag 20 januari 2017 16:37:22 (13%)