Samsung UE40D6500

Hallo,

Ik heb een Samsung UE40D6500 met een LTJ400HV02-J led panel.
Ben redelijk handig maar nog geen praktische "TV fix" ervaring.
Heb de verschillende FAQ's en tips & trucs hier en buiten het forum doorgenomen maar ben er nog niet.
Het scherm geeft op alle soorten input (TV, Smart Hub, HDMI, etc.) horizontale strepen en verticale banen. Zie de foto's.
Wat heb ik al gedaan:
- Mainboard bewogen incl. kabels om te kijken of een losse verbinding dit mogelijk veroorzaakt.
- T Con board vervangen.

Zie redelijk wat posts over de Samsung 40inch panels mbt kabels e.d.
Is op basis van de foto's aan te geven of dit nog te redden is?
Waar moet ik het nog zoeken en wat zou ik nog kunnen meten/proberen?
Zijn het misschien de flatcables die lopen van t con naar panel en hoe zou ik dit kunnen testen?
Hoor het graag!

maartenbakker

Golden Member

Toestel torderen is m.i. de beste test hiervoor.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Op 21 januari 2017 19:07:44 schreef maartenbakker:
Toestel torderen is m.i. de beste test hiervoor.

Bedankt voor je reactie. Met het torderen, wat kan ik hiermee aantonen/uitsluiten? De flatcables van panel naar t con? En hoe "flink" moet het torderen gebeuren?

Nou niet de kabels naar Tcon, maar tussen connection board en scherm wat je uitsluit. Je mag het best even flink torderen,maare niet veel te veel uiteraard!!

maartenbakker

Golden Member

Het toestel mag buigen maar niet barsten, want dan weet je zeker dat het paneel stuk is ;-)

Als de beeldfout op torderen reageert is het wel zeker dat de fout in de kabelaanhechtingen onder de rand van het paneel zit. Vaak aan de kant van de aansluitstrips (printplaten), soms wellicht aan de glaskant. In geval van de strips kun je er wat tussen proberen te stoppen om de boel aan te drukken.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."