DECT CD18XXP hoe open te maken?

Hubie

Special Member

De karakters in het LCD werden steeds vager in de loop van de tijd,net zo lang tot er helemaal niets meer te zien was.
Even openmaken en het LCD aandrukstripje\connectortje even reinigen.
Edoch,dan moet je er wel bij kunnen.
2 schroefjes losgedraaid en gekeken waar het frontje dicht geklikt zit aan de body.
Geen klikje te bekennen.Ook (voorzichtig) wrikken tussen de 2 delen biedt geen soelaas.

@maarten:Mss heb je wat aan de nummertjes?

Arco

Special Member

Zit meestal toch echt dichtgeklikt zulke behuizingen. Wel soms met heel erg sterke klemlipjes.
(heb dat bij een koffieapparaat van Severin gehad. Was bijna niet open te krijgen, maar na heel veel gewrik ging 'ie toch open... ;) )

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Bij het batterijvak beginnen gaat het beste.
Klein beetje ruimte creeren en vervolgens met bv een oud bankpasje in de rondte gaan.
Zo open ik dat soort dingen schade vrij.

Je hebt tijd of je hebt geen tijd ! als je geen tijd hebt, waar is die dan gebleven ? https://ledverlichtingsoest.com/
buckfast_beekeeper

Golden Member

Tandenstokers zijn vaak een heel handig hulpmiddel.

Van Lambiek wordt goede geuze gemaakt.
flash2b

Special Member

Oude bankpas of klanten pas tussen de rand pielen. Ik heb 2 weken geleden een soortgelijke DECT (ander type) zo ook opengemaakt. Langzaam vanuit het batterij vak kant beginnen.

Arco

Special Member

Het scheelt al veel, als je vast kunt stellen welke helft over welke heen geklikt zit. Dan kun je de goede kant op 'pielen'... ;)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Vandaar bij het batterijenvak beginnen

Je hebt tijd of je hebt geen tijd ! als je geen tijd hebt, waar is die dan gebleven ? https://ledverlichtingsoest.com/
evdweele

Overleden

Voor het openen van aan elkaar geklikte behuizingen gebruik ik een soort "ijskrabber".
Deze is steviger dan een bankpas en doordat de punt taps is kan je wat meer ruimte maken bij het wrikken.
Het is een gereedschapje dat voor het open wrikken bij een Motorola mobilofoon werd geleverd.

Sommige plastic ijskrabbers voor autoruiten of voor de diepvriezer hebben een vergelijkbare vorm.

Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
Hubie

Special Member

Bedankt voor alle tips heren.
Ik vond in de keukenla zo'n kunststof spateltje voor een bakplaat of gourmetstel loopt ook taps en er zit een scherpe rand aan.
Ik denk dat ik daar maar eens een poging mee ga wagen.

bij deze toestellen was het display wat het af laat weten altijd al een probleem. meen dat de foliekabel op de print los heeft gelaten van de aanhechting of op het display zelf. iig geen makkelijke reparatie die lang standhoudt..

waar rook was, werkt nu iets niet meer
Hubie

Special Member

Vandaag het ding maar ff open gemaakt.
Inderdaad bij het batterijvak begonnen en toen langzaam naar boven gewerkt.
De laatste 2 klikkers boven het luidsprekertje waren het hardnekkigst maar de boel is heel gebleven.
Wat aan het foliebandkabeltje zitten morrelen van het LCD maar je kan er niet echt goed bijkomen zonder het halve printje te demonteren.
Dat is me toch te veel moeite,tenslotte werkt de telefoon nog,ook al zag\zie ik niets in het LCD.
Heb het app. maar weer in elkaar gezet.
Werkt nog steeds.
Operatie mislukt maar de patient leeft vrolijk verder. ;-)

Huistelefoon is toch bijna overbodig hier maar zit in het pakket van de provider,als ik er 5 x per jaar mee bel is het veel.

End of story. ;-)

evdweele

Overleden

Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.