Philips 42PTL3312/10 Horizontale balk 1/3 vh beeld

Beste,

Op deze Philips LED tv 42PFL3312 is er aan de onderzijde 1/3 geen beeld weergave, zie bijlage. (beeld verhouding staat niet op breedbeeld, maar is in elke verhouding).

Ik heb de TCON nagelopen en zit aan de bovenzijde, deze heeft ingaande en uitgaande spanning, bij het loshalen van de TCON ligt het hele scherm op, dus geen uitval van led drivers neem ik aan.

Als ik slechts 1 uitgang van de TCON loshaal valt 1 verticale zijde van het scherm uit, zoals te verwachten.

Aangezien ik wel spanning heb ga ik er van uit dat de voedingsprint goed is, er zijn visueel ook geen afwijkingen te zien.

Heeft iemand een idee waar ik verder zou moeten zoeken of is het game over.

Alvast bedankt voor de moeite

Het beeld is verder wel naar onderen ook helderder dan de rest, dus ik vermoed een software conflict. Je zou een factory default in het service menu kunnen uitvoeren...

Beste SMD,

bedankt voor je reactie. Vraag is dan hoe ik in het menu kan komen zonder originele afstandsbediening. Of is het een toets combinatie aan de zijkant van het scherm.

Alvast bedankt.

Dan word het lastig. Ga naar een kringloopwinkel en haal daar een orig ab

Heb inmiddels diverse afstand bedieningen en heb ook de inlog codes voor het service menu gevonden. 6-2-5-9-6 menu en/of i+. Ook de menu knop een aantal seconden ingedrukt houden werkt. ik kom dan in het Engels servicemenu maar hier zie ik nergens vermeld: factory default of terug naar fabrieksinstellingen helaas.

Verder nog suggesties??

Code is ook fout, moet zijn 062596 i+ of menu