Whirpool adp5650 error 8

Hoi,

Onze vaatwasser wil niet meer starten, na het leegpompen van het vorige water stopt de machine. De cancel led knipperd dan 8x en blijft dan een minuut doorpompen.

Zelf heb ik alle sensoren opgekuist en afvoerdarm nagekeken. Deze lijken ok.
Dan heb ik het toestel maar opengehaald, en daar heb ik een vlotter in de reinigingzoutbak die niet stijgt ( foto, linksonder )
Het is een reed switch, of moet er hiervoor zout bij voordat deze werkt ? De flowmeter zit niet vast, de afvoerpomp is vrij.

Verder heb ik al zitten zoeken naar een reset optie. Wat ik vond was dat je de cancel knop aanzet met de deur open, bij sluiten zou dan een reset gebeuren...

Al 1x hebben we dit al eens gehad, maar met de spanning eraf te halen, was het heuvel voorbij.

Heeft er iemand nog advies ?

Alvast bedankt

Gewoonte is de intelligentie van de menigte

stond er op de bodemplaat geen lekwater?

de reedswitch in het zoutreservoir zal op het ontbreken van zout reageren.
de niveau meting kan ook het probleem zijn. dit werkt vaak met een pressostaat.

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Ik zie geen vlotter voor de bodemplaat, alsinds is deze volledig droog.

Was net wat YouTube films aan het bekijken, maar vind die pressostaat niet op mijn toestel. Hierbij nog een foto van het geheel.

Gewoonte is de intelligentie van de menigte
Gewoonte is de intelligentie van de menigte

er zit altijd een vlotter op de bodemplaat. als de stekker naar die schakelaar losligt, zal het ding ook niet gaan werken.

neemt de machine helemaal geen water in?

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Mss raar maar geen vlotter te zien.

Toestel pompt leeg, maar neemt geen water in.

Gewoonte is de intelligentie van de menigte

komt er wel spanning op het waterslot aan de kraan te staan? met de invoerslang komt een kabeltje mee, daar komt 230V op te staan als er water gepakt wordt.

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Hoort de stekker bij de 2e foto rechts los te zitten?

Waarom weggooien als het betaalbaar te repareren is!

Hoi,

Hoe verklaar je dit, als ik de multimeter op het waterslot zet, werkt de machine wel ??? Komt idd 230v op.

Gewoonte is de intelligentie van de menigte

Weerstand meet 3.65 K, is dat door de inwendige weerstand van de multimeter ?

Gewoonte is de intelligentie van de menigte

* 3.65 door spoel, zonder multimeter

Gewoonte is de intelligentie van de menigte

Lijkt alsof er een controle systeem of zo is, 3 keer ging die goed met de multimeter erop. De 4de keer zelfde probleem.

Na spanning eraf te halen, ging die terug.

Gewoonte is de intelligentie van de menigte
Je hebt tijd of je hebt geen tijd ! als je geen tijd hebt, waar is die dan gebleven ? https://ledverlichtingsoest.com/

Dat was ne foto bij de demontage, ondertussen is alles weer gemonteerd, ook die stekker.

Gewoonte is de intelligentie van de menigte

Het probleem is nog altijd aanwezig, iemand een idee hoeveel Ohm zo een spoel zou hebben ?

Raar geval, zo'n waterslot kan ik nog wel van een oud toestel halen.. hopelijk is er niets met de stuurprint.

Iemand een idee of deze apart verkrijgbaar is, en de gemiddelde prijs hiervan ?

Gewoonte is de intelligentie van de menigte

probeer eerst te zien of programma of slot het probleem is

[Bericht gewijzigd door Multivibbbbrator op zaterdag 8 april 2017 21:16:28 (96%)

in de pompentop zit een sensor ingedraaid aan de kant van de zwarte slang: of vuil of stuk. Dit is de vuilheidssensor, nivo sensor en temperatuursensor in een. Stuk of 5 draden zitten er aan.