[mogelijke IA] iemand interesse voor IceZero fpga bord?

Hallo iedereen

Ik kwam op hackaday dit artikel tegen

dit is met een fpga bordje voor op de raspberry pi die compatibel is met icestorm.
Ik wil hier graag mee aan de slag maar momenteel is dit niet te koop. De PCB layout staat echter wel online, en de BOM is ook gemakkelijk verkrijgbaar.

Is er eventueel interesse om samen dat printje te bestellen? Of het printje met alle onderdelen?
Als er genoeg interesse is wil ik wel een inkoop actie opzetten.

Wat denken jullie?

Hoewel het goed is voor de open source beweging dat er een open source fpga toolchain is, blijft er, vooral van de wat heftigere devices, nog veel te wensen over. Deze ice chips die zijn best wel "low end". Een cyclone-1 van ongeveer 20 euro met 6k logic elements kan je een AVR in compileren. Dat was 15 jaar geleden. Ik zou zo'n 6k tot 20k elementen ding willen hebben, om juist dat soort dingen te kunnen doen. Of de open source toolchain goed genoeg is om die verilog-avr te kunnen compileren weet ik ook niet.

Anyway... Dat zijn mijn overwegingen om te zeggen: voor mij hoeft het niet.

Voor net onder de 100 euro kan je een DE0-nano-soc kopen. Dat is een heftige FPGA (groot genoeg voor ongeveer 8 van die soft-AVRs!) waar dan ook nog eens een dual-core ARM processor op zit. DAT is heftig speelgoed.

Ik heb nog een oude de0-nano waar ik te weinig mee doe, dus ik upgrade nog maar even niet....

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/