Leuk Kastje?

Normaliter doe ik het andersom. Ik print het frontje uit op stickervel, plak de sticker, spuit hem een paar keer in met plasticspray, en gebruik daarna de sticker als boormal.

Tidak Ada

Golden Member

Ha blackdog,

Bedoel je dat plastic fotopapier, dat HP indertijd leverde? Dat had een soort poedercoating aan de achterzijde, die poreus is. Spiegelbeeldig printen en je hebt een afgeschermde tekening aan de voorzijde.
Ik geloof dat sommige fotografen het ook graag gebruiken vanwege de mooie toonschaal. Het zou een platinadruk (vraag dat maar aan je vriendin) benaderen.

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
rob040

Golden Member

Prachtig frontje is dat, Blackdog!
Ik las dat er nog een schoonheidsfoutje in zit (400Hz), mocht je dat nog eens wegwerken, dan is het ook zo dat kilo met een kleine k is (Hoofdletter is Kelvin).
Misschien muggenziften, maar je bent techneut of je bent het niet...

blackdog

Golden Member

Hi Heren,

Dank voor de opmerkingen, wat folies betreft heb ik niet zoveel mogelijkheden...
Het frontje is dik en de draad van de schakelaars is in verhouding kort.
Ik had al moeite met één schakelaar om deze goed vast te krijgen.

Maar in ieder geval neem ik jullie opmerkingen mee voro mijn "grote" meetversterker waarvan ik het frontje opnieuw ga maken.

rob040
Ik heb er geen enkel probleem mee dat je mij hier op wijst :-)
Het staat nu ook in een kleine tekstfile die ik heb voor dit soort zaken al reminder.

Kijk eens naar het onderstaande plaatje, bedoel je het op deze manier?
http://www.bramcam.nl/NA/NA-40dB-Filter-Amp/NA-40dB-Filter-Amp-21.png

Groet,
Bram

You have your way. I have my way. As for the right way, the correct way, and the only way, it does not exist.
rob040

Golden Member

@Bram: Gelukkig, het is ook goed bedoeld :-)
Als je de 20K Ohm ook nog aanpast is het perfect!

blackdog

Golden Member

Hi rob040,

Ik heb geen idee waarom ik die heb overgeslagen.
Of misschien wel, te veel tegelijk doen en dan krijg je gebrek aan focus ?

Groet,
Bram.

You have your way. I have my way. As for the right way, the correct way, and the only way, it does not exist.
blackdog

Golden Member

Hi,

Ik denk dat ik nu de foutjes er uit heb...

http://www.bramcam.nl/NA/NA-40dB-Filter-Amp/NA-40dB-Filter-Amp-50.png

Groet,
Bram

You have your way. I have my way. As for the right way, the correct way, and the only way, it does not exist.

Ik zou het netter vinden om 'Ohm' te vervangen door Ω

En die teksten die daarbij staan zou ik ook horizontaal centreren, deze dus:

MAX!
+-50V PP
20K Ohm

blackdog

Golden Member

Hi BVZ,

Wat bedoel je met horizontaal centreren?

Plaatje is weer aangepast en heeft nu het ? teken in de tekst.
http://www.bramcam.nl/NA/NA-40dB-Filter-Amp/NA-40dB-Filter-Amp-51.png

Ik was niet van plan het frontje te vervangen, maar het is zeker handig een goed voorbeeld te hebben als ik andere frontjes ga maken,
dus pas alle goede opmerkingen van jullie op dit frontje toe :-)

Groet,
Blackdog

You have your way. I have my way. As for the right way, the correct way, and the only way, it does not exist.
Tidak Ada

Golden Member

Hoi Blackdog,

Nog even wat tips van mij.

-+ Schrijf je m.i. duidelijker als +/-
Is voor zover ik weet ook de gangbare schrijfwijze.
De meest foute schrijfwijze is in ieder geval ±, wat eigen lijk hetzelfde is als 'c.a.', maar dat weet je zelf ook wel.

Wat betekend links midden HP? (heeft vast niet met een vroegere fabrikant van meetapparatuur te maken).

Dan nog het PP bij in en uitgang. Is het niet de algemene schrijfwijze om dat te schrijven met extra kleinen letters in subscript en vast aan de V van volt, dus 50Vpp

Nu even nog iets over je (mooie) logo, maar dat is een kwestie van smaak.
Ik vind het persoonlijk nogal dominant overkomen op het front en afleiden van de essentiële tekst.

Verder alle lof over je pogingen om ook dat deel van je werk tot perfectie te stuwen.

Naar aanleiding van dit epistel stuur ik je nog een PM.

Sorry voor de ogenschijnlijke kritiek, maar ik weet hoe moeilijk het is om lay-outs correct uit te voeren.

Grtz.,

T.A.

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
joopv

Golden Member

Die 2 schakelaars voor het lowpass filter uit/aan en 10kHz/100kHz zou ik vervangen door 1 3-standen schakelaar. Dat scheelt je 1 bedien-element.

blackdog

Golden Member

Hi Heren,

Nog wat suggesties toegepast, zie het plaatje hieronder.
http://www.bramcam.nl/NA/NA-40dB-Filter-Amp/NA-40dB-Filter-Amp-52.png

joopv
Ik heb hier een paar draaischakelaars die klein zijn, de nadelen zijn ondermeer dat ze toch nog vrij groot zijn t.o.v de kleine tumblers die ik nu gebruik.
Het tweede nadeel is dat er vrij veel kracht nodig is om deze te draaien, er zou maar een klein knopje op de schakelaar kunnen.

Tidak Ada,
Het programma dat ik gebruik is Microsoft Publisher, frontpage heb ik denk ik 10 jaar al niet meer gebruikt, drama software :-)
Het logo heb ik een beetje verkleint en de PP heb ik omgezet naar pp en ook de +- heb ik omgezet naar +/-

Nu ga ik een tukkie doen, zie morgen wel jullie opmerkingen.
Nogmaals mijn dank voor de input van jullie allen!

Groet,
Bram

You have your way. I have my way. As for the right way, the correct way, and the only way, it does not exist.
Tidak Ada

Golden Member

Ik bedoelde in mijn vorige post te schrijven dat je het logo zo mogelijk beter wat kleiner kunt maken vanwege die 'dominantie'.

FrontPage en MS Publisher even door elkaar gehaald :o

groet,

T.A.

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
blackdog

Golden Member

Morge Tidak Ada,

Mooi is dat, dank je dat je mij steeds weer herrinnert aan FrontPage.. ;-)

Als je de twee laatste plaatjes vergelijkt kan je zien dat het logo wat kleiner is geworden.
Veel kleiner wil ik het niet maken, daar dan de tekst in het logo te slecht zichtbaar wordt.

Het geheel is maar 81x40mm groot, zou ik grote (normale C&K) tumbler schakelaars gebruiken,
dan zit er maar 1mm tussen de huisjes, zo krap is het dan.

Groet,
Blackdog

You have your way. I have my way. As for the right way, the correct way, and the only way, it does not exist.
Tidak Ada

Golden Member

Ha Blackdog,

Ja, dat zie je natuurlijk niet op zo'n tekening op het scherm dat het geheel zo klein is. Ik had zelf een soort briefkaartformaat in gedachten, maar het is dus eigenlijk iets groter dan een bankpasje.

Al met al wordt het steeds mooier :)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
miedema

Golden Member

Ha Blackdog,

Frontje ziet er goed uit! En sowieso een wereld van verschil met géén frontje :-).

Maar nog een tip van iemand die ook zo z'n frontjes maakt: Je kunt je achtergrond natuurlijk elke kleur maken die je wilt! Papier-wit vind ik minder professioneel staan als b.v. grijs of zwart.

Zo maakte ik in het mono-laser tijdperk zwarte frontjes met witte teksten.

groet, Gertjan.

blackdog

Golden Member

Hi,

Ik ga nog een beetje schuiven met het logo, zodat het optisch meer in het midden staat.

Gertjan,
Wit is voor mij geen probleem, dit spettert nu van het kastje en past bij de kleurstelling van de behuizing.
Misschien nog ergens op het frontje de oranje tint van de stootrubbers aanbrengen voor een beetje balans.

Bij mijn uitgebreide meetversterker ga ik eens experimenteren met het fotopapier dat ik pas heb aangeschaft.
Dan kom ik er vanzelf achter, hoe goed het gaat met b.v. een grijze achtergrond kleur op dit fotopapier.

De beige gele gore kleur van b.v. computer apparatuur werd vroeger ook als "professioneel" beoordeeld.
Doe maar niet, weten we nu ;-)
Ik vind de kleurstelling van mijn meetversterkertje zoals hij nu is "leuk en fris". :-)

Groet,
Bram

You have your way. I have my way. As for the right way, the correct way, and the only way, it does not exist.
miedema

Golden Member

Ik vind de kleurstelling van mijn meetversterkertje zoals hij nu is "leuk en fris"

Helemaal mee eens! Zie eerste foto waar het topic mee begon :-)

nog een groet, Gertjan.

Tidak Ada

Golden Member

Ik moet erkennen dat ik wat betreft de achtergrondkleur Gertjan gelijk moet geven. Probeer eens de grijstoon van dat geëloxeerde aluminium te simuleren Ik denk ergens tussen de 5 en 10% grijs.
Het vergeelt dan ook niet zo snel.

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
blackdog

Golden Member

Hi!

Waarom niet, flink aan het sleutelen geweest (vriendin lief heeft ook geholpen) en ik zal wat moeten uitleggen wat ik verkeert heb ingeschat...

Het uitzetten van het papier is niet opgetreden, of in ieder geval niet zoveel als hier op het forum weergegeven.
Bij verschillende afdrukken waren er ook verschillende printer instellingen.
De eerste versies waren allemaal goed van afmeting, bij de latere ging het mis, natuurlijk toen ik op foto papier ging afdrukken.
Mijn proefjes op gewoon papier tussendoor waren gewoon op maat!
Que...

Blijkt dat ik in het Profiel van de printer voor dit had gekozen: "Afdrukken zonder witte rand"
Ook als valt de afbeelding ruim binnen het papier, er wordt gewoon geschaald!
Maar waarom 2,5mm op ongeveer 8cm, ik weet het niet...

Maargoed, dit is nu onder controle en krijg steeds meer handigheid de frontjes op het metaal aan te brengen.
Het op positie lijmen is niet veel werk, maar het uitsnijden van de gaten voor de onderdelen wel.
Dit geld ook voor het snijden van het frontje uit het velletje foto papier.
Dit heb ik nu onder controle, maar verlangt meer licht dan dat ik in eerste instantie dacht, dit is vrijwel zeker een leeeftijds probleem :-)

Nog een leuke, had ik dus echt mijn best gedaan het heel precies uit het vel te snijden
en wou weer een test gaan doen met plasticspay ter bescherming.
En dan doet deze muts dit, pak de spuitbus spuit wat spul op een oude krant (ja ik lees nog kranten, je weet wel, die papieren dingen)
om te zien hoe breed de bundel is, voor ik het frontje behandel.

En ik beging in twee bewegingen het frontje in te spuiten, en ik denk eerst nog, dat is mooi egaal gegaan...
Nu breng ik het frontje dichterbij mijn brilletje @#$@!$$@#!#$!$@#$# en kijk naar de spuitbus in mijn hand.
Dit is de tweede dag dat de entiteit van zijn wolk donderde! Spuit deze muts dus het front in met lijmspray *grin*

Maar goed,
Hieronder een testje met de kleur van de stootrandjes in het design van het frontje opgenomen.
De tekst is nog iets anders uitgelijnd en een beetje veranderd.
Nop, niet zo'n mooie foto als die mijn vriendin maakt, die komt later wel.
Voor de oplettende lezer, de meest linker schakelaar zit niet helemaal op de goede positie, ik ga de tekst nog iets opzij zetten.
Dit komt doordat het boren van het gat niet helemaal goed ging.

Ik heb ook nog voor jullie met grijs getest, nou nee, voor dit kastje niet mijn ding en het komt ook niet goed uit met mijn logo.
Morgen de definitieve er op plakken dit frontje is een beetje vies geworden door het vele vastpakken/uitzoeken enz.

http://www.bramcam.nl/NA/NA-40dB-Filter-Amp/NA-40dB-Filter-Amp-53.png

Groet,
Blackdog

You have your way. I have my way. As for the right way, the correct way, and the only way, it does not exist.
rob040

Golden Member

Potverdrie... Das mooi geworden!

Wordt steeds mooier, ben wel een beetje jaloers dat je tijd hebt voor zoveel ontwikkeling.

PS. Ken je dat trukje voor mooie ronde gaten een lapje tussen boor en materiaal gebruiken ?