bat85 diodes stroom uit de lucht

geachte iedereen,

ik heb een nieuwe versie gemaakt met stroom uit de lucht, met 8 x bat85 diodes, nu is het zo dat hij gaat niet meer kapot. en heb een ledje laten branden, maar hij brand even 2 seconden en dan duurt het vervolgens 2 minuuten en dan brand hij overnieuw. de condensatoren laden langzaam op.

en ontladen weer heel snel.

ik ga vrijdag een hele rol koperdraad halen ik heb nu maar een klein stukje, koperdraad.

foto´s komen online. ik maak ook een video, ga ik morgen doen,

ik ga nog meer bat85 diodes bestellen dan zet ik er heel veel in paralel. het wil wel dus. de truck is 2 antenna´s en stuk koper draad tussen 2 diodes naar de condensatoren toe in het midden heb 2 condensators er in zitten, op dit moment,

[Bericht gewijzigd door Henry S. op maandag 6 maart 2017 23:41:25 (27%)

Ronald45

Golden Member

Nee he niet weer... |:(
Waarom dacht je dat jouw andere topic hierover gesloten is? :O

[Bericht gewijzigd door Ronald45 op donderdag 16 februari 2017 03:49:59 (11%)

evdweele

Overleden

Energieproducenten reageren nogal stekelig op al die uitvindingen die van niets een heleboel energie weten te maken.
Die concurrentie kunnen ze missen als kiespijn.
Dat je na zo'n eerste aankondiging van weer zo'n revolutionaire ontwikkeling nooit meer iets van de uitvinders hoort geeft toch wel te denken....

Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
Hubie

Special Member

Op 16 februari 2017 02:19:29 schreef Ronald45:
Nee he niet weer... |:(
Waarom dacht je dat dit topic gesloten is? :O

Als ik de TS was zou ik een https://nl.wikipedia.org/wiki/Bolbliksem_(natuurverschijnsel)
In een melkbus opvangen en dan snel het deksel er op.

P.S. @mods\Of de TS is een trol,of hij denkt dat hij het buskruit uitgevonden heeft (of het zwarte garen)

Ronald45

Golden Member

Toch heb jij het licht nog niet gezien :9

Ronald45

Golden Member

Op 16 februari 2017 02:50:04 schreef evdweele:
Energieproducenten reageren nogal stekelig op al die uitvindingen die van niets een heleboel energie weten te maken....

Toen ik mijn opleiding deed zijn we op excursie geweest naar een plek waar onderzoek naar kernfusie werd gedaan. En daar vertelde men dat het inderdaad niet door iedereen in dank werd afgenomen wat ze daar deden. Toch leefden ze nog wel. :)

ik ga gewoon door met experimenteren, het zal lukken om hem continu te laten branden, ik heb het licht wel gezien,

Hubie

Special Member

Op 16 februari 2017 03:52:23 schreef diode-anode:
ik ga gewoon door met experimenteren, het zal lukken om hem continu te laten branden, ik heb het licht wel gezien,

Ja,Lou de Palingboer ook. ;-)
Ga slapen jôh,of een zak chips bij een tankstation halen. ;-)

mel

Golden Member

De mensen die zeggen dat ze het licht hebben gezien , kunnen ook over water lopen...(of het was meneer Edison :) )

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..

Je kunt er voor de zekerheid altijd nog een PC ventilator met magneten aan hangen. ;-)

fred101

Golden Member

Jongens, laat hem toch lekker zijn experimenten doen. Niet iedereen bedrijft zijn hobby op het zelfde nivo, als je er maar plezier aan beleefd. We moeten iemand wel een beetje in zijn waarde laten.

Ik heb ook de meest wazige experimenten gedaan. Als ik iets las wat ik niet begreep of dacht dat de boeken fout zaten probeerde ik dat zelf uit dmv een (meestal meet-) experiment. Ook het experiment wat de TS nu doet heb ik wel eens gedaan. Soms probeer je wat om zeker te zijn dat iets niet werkt, soms om dat je het niet weet of omdat je denkt dat je het beter weet ;-)

En dat experimenteren doe ik nog steeds. En dat is bijzonder leerzaam.

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur, ook maritieme en industriele PCBs

@TS als je zoiets schrijft maak het topic dan completer door een filmpje of zoiets bij te plaatsen, dan krijg je heel andere antwoorden.

Zoals Fred schrijft, bezig blijven is de boodschap en je steekt er veel van op.

Ik heb vroeger ook veel geëxperimenteerd met van alles, voornamelijk mijn Ferrarismeter trachten te bedotten ;)

LDmicro user.

Ach theoretisch kan je 'stroom' uit de lucht halen. Wordt momenteel veel onderzoek naar gedaan. Je haalt energie uit radiosignalen. Dit kan o.a gebruikt worden door bijv deursloten met een tag, die verbruiken nauwelijks energie en laden op via energie uit wifi signalen. Het is maar heel weinig, maar soms kan dat net goed genoeg zijn.

Spanning staat en stroom gaat!

Als jij een ledje even kan laten branden en dan een paar minuten weer moet opladen, dan betekent dat dat er voldoende energie is om een microcontroller te laten werken. Des noods: een tijdje "wachten" en dan plots wakker worden, een meting doen, doorgeven en weer slapen/wachten. Dat is een zeer nuttige toepassing.

Ik zou graag een schema zien.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Anoniem

Op 16 februari 2017 08:49:51 schreef MGP:
@TS als je zoiets schrijft maak het topic dan completer door een filmpje of zoiets bij te plaatsen, dan krijg je heel andere antwoorden.

Zoals Fred schrijft, bezig blijven is de boodschap en je steekt er veel van op.

helemaal akkoord. In mijn jonge jaren ben ik een vrij goede schaker geweest. Dankzij een speciale aanpak. Anderen speelden succesvolle partijen na en leerden de beste openingen van buiten. Ik probeerde bewust steeds de slechte openingen uit, waardoor ik natuurlijk meestal verloor. Ik kreeg de reputatie een zeer slechte speler te zijn die er niks van begreep. Na een tijdje snapte ik wààrom die openingen niet werkten. Dat gaf mij een voordeel in moeilijke situaties. Anderen werkten op hun geheugen en zodra de partij afweek van wat ze kenden liepen ze verloren. Als ik in de eerste zes zetten geen fouten maakte, was ik daarna in het voordeel door logisch denken.
Op voorwaarde dat diode-anode leert waar hij fout zit, en dit hem aanzet nog dieper te graven kan dat soort experimenten veel kennis opleveren. Als hij natuurlijk niet luistert naar goede raad en koppig blijft doorzetten als een kip zonder kop zonder te weten waarom kan hij over 20 jaar nog steeds bezig zijn met een ledje en een stukje draad.

Ik heb vroeger ook veel geëxperimenteerd met van alles, voornamelijk mijn Ferrarismeter trachten te bedotten ;)

En is het gelukt? Ferrarismeters waren ondanks hun schijnbaar simpele constructie erg moeilijk voor de gek te houden.
Daarom dat de Hollandse wietboeren meestal voor de meter aftakken.
Dat is trouwens één van de redenen waarom in Belgie de aardlekschakelaar al veel vroeger verplicht werd dan in Nederland.
In Belgie waren begin jaren 70 nog heel veel 130/220V netten, met twee fasen dus ipv fase en nul. Omdat er in een enkelvoudige kWhmeter maar 1 stroomspoel zat waren er slimmeriken die stroom afnamen tussen de andere fase en de aarde (waterleiding) en met een autotransfo terug naar 220V transformeerden. Behalve de diefstal was het ook nefast voor de de water en gas leidingen in de straat. Die corrodeerden als gek.
Met een aardlekschakelaar kon dat niet meer. Waarom dacht je dat die moest verzegeld worden samen met de kWh meter??

Diode-anode, teken je schema eens uit. Wellicht komen we hier op goeie ideeën.

Deze experimenten gaan trouwens niet al te lang meer lukken. Groot Nieuws Radio, de laatste krachtige MG zender in Nederland, gaat volgens mij vrij snel stoppen.

Ik neem op kleine schaal reparaties van buizen-elektronica aan voor een heel aardig uurtarief. Interesse? Mail me!
Anoniem

Op 16 februari 2017 09:42:18 schreef rew:
Als jij een ledje even kan laten branden en dan een paar minuten weer moet opladen, dan betekent dat dat er voldoende energie is om een microcontroller te laten werken. Des noods: een tijdje "wachten" en dan plots wakker worden, een meting doen, doorgeven en weer slapen/wachten. Dat is een zeer nuttige toepassing.

Nee, dat is idioterie. Jij bent toch slimmer dan dat? Meedenken is iets anders dan je laten meeslepen.
Een Lithiumbatterijtje van 1,5Eu gaat voor zo'n toepassing tussen de 3 en de 5 jaar mee en is kleiner dan een knoop van je hemd.

diode-anode leert niet, of heeeel langzaam. Naast dit luchtfietsverhaal repareert hij al anderhalf jaar dingen de kliko/tuin in.

Damn the torpedoes, full speed ahead!

Op 16 februari 2017 10:29:59 schreef grotedikken:
En is het gelukt? Ferrarismeters waren ondanks hun schijnbaar simpele constructie erg moeilijk voor de gek te houden.

Ja en nee.... nee, bij normale werking en ik weet nog dat ik eens een zware ( cos phi)condensator heb geleend van het werk voor de experimenten (jaren 70tig) dat bracht niks, op uitgenomen veel knoeiwerk ;)

Ja omdat de maatschappij een vergissing heeft gemaakt bij het aansluiten van mijn meter.
Ik heb 1x380 + N en tot mijn grote verrassing heb ik ontdekt dat de fase niet aan de stroomspoel ligt zodat ik zowaar 10A kon nemen tussen fase en aarding, het enige nadeel is dat de spanning zo varieert naargelang de belasting.
Ik had toen nog geen aardlekschakelaars, die heb ik later zelf geplaatst samen met automatische zekeringen.

In principe zou ik nog kunnen aftappen want niks is verzegeld buiten de teller, maar ik vond dat toen al niet veilig en de spanning varieert veel te veel om te gebruiken.

Als ik er nu aan terugdenk moet ik nog altijd om mezelf lachen vanwege het vele werk met vanalles en nog wat.

edit: nu heb ik zonnepanelen en is mijn el.energie gratis door de certificaten :p

LDmicro user.

Op 16 februari 2017 11:37:15 schreef grotedikken:
Nee, dat is idioterie. Jij bent toch slimmer dan dat? Meedenken is iets anders dan je laten meeslepen.

Ik probeer een schema of zo boven water te krijgen zodat het te reproduceren wordt.

Op zich is het: ledje zit op de muur en knippert rustig ook al leuk. Kan je met een paar transistoren en een paar weerstanden maken. Spanning op de condensator loopt rustig op, zodra een threshold bereikt wordt gaat de tor aan, meekoppeling zorgt er voor dat ie de komende paar ms niet meer uit kan, en de lading in de condensator wordt in de led gedumpt.

Ik geloof ABSOLUUT niet in "gratis" energie. De energie komt ergens vandaan. Maar "parasitic power" is een leuke manier om zuinige projectjes te voeden.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Energie uit lucht kan toch wel, alleen nog even de flux condensator uitvinden! (back to the future)

Groetjes Hans.

Hoe het werkt is niet belangrijk, als het maar werkt!

Op 16 februari 2017 08:49:51 schreef MGP:
Ik heb vroeger ook veel geëxperimenteerd met van alles, voornamelijk mijn Ferrarismeter trachten te bedotten ;)

Die Ferrarismeter kon je volgens mij makkelijk bedotten.
Als je een enkele fase voeding hebt dan neem je een fase uit je eigen meterkast en neem een ander bij de buren. Dan een 400 / 230 trafo ertussen en voila je kan stroom tappen zonder dat er iets geregistreerd wordt.