bat85 diodes stroom uit de lucht

sorry voor de late reactie. ik ben wat voorzichtig met uploaden van schema´s maar hij doet het nu niet meer. ik kan wel foto maken maar hij´s kapot. ik heb nu
1m5819 diodes gebruikt. deze haalt 5v die hebben nog lagere drempelspanning maar ook hier duurt het even voor hij amperes in de condensators heeft gepomt. waar ik achter ben gekomen is klinkt vreemd, maar een hele korte antenne, als ik een langere koper draad doe dan krijg ik minder voltage dus doe ik een hele rol dan bedraagt de voltage maar 0.49v

er zitten 2 antennes in, één tussen de elco´s in het midden, dat moet een koper verbinding zijn als je gewoon ijzeren staafje tussen zet werkt de amps niet. met koper wel. de verbinding dat tussen 2 diodes zitten heel vreemd, als het koper is werkt het wel maar met een ijzeren staafjes verbinidngen maken werkt de amp niet.

probeer de 1?34a eens te vervangen voor 1n5819 deze werken beter en hebben een lagere drempel spannig dan de germanium,

in dat blauw draad zit koper. als ik tussen die dioes en de achterste condensaotoren een stukje ijzer plaats werkt de amp niet met koper daar tussen werkt de amp wel.

[Bericht gewijzigd door Henry S. op maandag 6 maart 2017 23:38:03 (86%)

mel

Golden Member

Weet je zeker dat je geen Edison heet? :+

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..

In het andere topic (132889) schreef SparkyGSX :

[Gepost zaterdag 16 juli 2016 16:51:25]:

"Wauw zo'n topic hebben we al een tijdje niet meer gehad. Ik haal bier en nootjes!"

Ik zit ook klaar....

Oei oei, hij is bezig om volts en amps te splitsen, kijk uit voor een kettingreactie!

Groetjes Hans.

Hoe het werkt is niet belangrijk, als het maar werkt!

in dat blauw draad zit koper. als ik tussen die dioes en de achterste condensaotoren een stukje ijzer plaats werkt de amp niet met koper daar tussen werkt de amp wel.

Spannend! We wachten met veel interesse op uw volgende ontdekkingen.

Telefunken Sender Systeme Berlin

Ongeveer zelfde idee als het schema van de batterijloze kristalradio?
Probeer eens een germaniumdiode, die geeft beter resultaat.
http://www.techlib.com/electronics/crystal.html#Crystal%20Radio

Op 24 februari 2017 22:08:47 schreef Zonnepaneeltje:
Ongeveer zelfde idee als het schema van de batterijloze kristalradio?
Probeer eens een germaniumdiode, die geeft beter resultaat.
http://www.techlib.com/electronics/crystal.html#Crystal%20Radio

Een aantal in serie en parrallel zetten, en je hangt er een luidspreker aan..

Frederick E. Terman

Honourable Member

Leuke site, mooi voorbeeld van experimenteren en documenteren.

Schottky diodes don't need bias when heated by a soldering iron! (Hardly practical information.)

Fantabuleus!

Keramisch, kalibratie, parasitair: woordenlijst.org

Dat noemt men luchtstroom. Werkt alleen met gebakken lucht!

Hoe het werkt is niet belangrijk, als het maar werkt!
Lambiek

Special Member

Dan moet de TS het spul in de airfryer hangen. :+

Als je haar maar goed zit, GROETEN LAMBIEK.

Dat TS bezig is met iets, is alleen maar een voordeel. Je leert weer van alles met dit soort experimenten. Ik (en jij) hebben dit vroeger ook gedaan. Experimenteren.

TS moet niet zo afgevallen worden omdat anderen het beter weten. Dit is ook bij hun geboorte niet ingegoten in de brains. Al doende leert men.

(Het is trouwens wel werkend te krijgen, gewoon wachten op de bliksem uit de lucht.) Maar dit terzijde !!

I love it when a plan comes together !
Frederick E. Terman

Honourable Member

Dat is zo, maar evengoed moet @TS vooral ook op die en andere kristalradiosites kijken.
Die lui doen er juist alles aan om zoveel mogelijk vermogen aan de antenne te ontfutselen; net wat @TS ook wil. Dus even leentjebuur spelen kan voor hem geen kwaad.

Keramisch, kalibratie, parasitair: woordenlijst.org

Of een slayer exciter bouwen, daar kan je wel ledjes mee laten branden, evenals tl buizen, spaarlampen en neonbuisjes.

Spanning staat en stroom gaat!
fred101

Golden Member

FET, doet me denken aan jou topic over de standby ontvanger

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur, ook maritieme en industriele PCBs
Lambiek

Special Member

Op 26 februari 2017 19:41:27 schreef ritmeester:
Dat TS bezig is met iets, is alleen maar een voordeel. Je leert weer van alles met dit soort experimenten. Ik (en jij) hebben dit vroeger ook gedaan. Experimenteren.

Dat is zo, maar niet op deze manier. Internet staat vol met die onzin over free energie, maar er is nog nooit iets echt aangetoond.

En misschien lukt het ooit iemand wel eens, maar niet met een paar diodes.

Als je haar maar goed zit, GROETEN LAMBIEK.

is te zien wat je onder free energie verstaat.
met een diode bij je buur aftakken van zijn zonnepanelen, dan heb je free energie met één diode.

met wat apparaten gratis energie 'opvangen' en omzetten zijnde van wind/zon/radiozenders/.... kan je ook verstaan onder free energie.

maar al die zever online waar je met 5W ingang ineens 50W uitgang produceerd, dat kan niet (met een 5W lampje op een 50W zonnepaneel schijnen bijvoorbeeld).

er zijn genoeg voorbeelden om energie uit de lucht te halen met antennes/spoelen, maar iemand anders heeft die energie er wel eerst in gestoken. dan heb je niet meer dan een transfo gemaakt op grote afstand (met een belabberd rendement)

ik hou van werken ..., ik kan er uren naar kijken

Op 27 februari 2017 09:12:09 schreef Lambiek:
En misschien lukt het ooit iemand wel eens, maar niet met een paar diodes.

Als iemand post dat ie een 1PK motor continue kan laten draaien op "free energy" uit de lucht, dan zeg ik: dat is onzin.

Maar diode-anode zegt dat ie een tijdje de boel moet laten opladen en dan kort een ledje kan laten branden. Dat klinkt realisistch. Dat kan je niet zomaar verzinnen omdat je hoopt dat het werkt. Er moet echt iets aan de hand zijn.

Wetenschappelijk weten we: die energie moet ergens vandaan komen. Er staan wifi routers in huis en bij de buren. Er zijn GSM masten die rondstralen. Er zijn AM en FM zenders in het land.

Allemaal energie waar je van kan aftappen met een juist circuit. Natuurlijk: Die zijn allemaal bedoeld om SIGNALEN over te brengen. Dus zal de energie-inhoud zo begroot worden dat het signaal goed doorkomt. En dus juist niet op maximale energie-overdracht.

Wat structureel experimenteren en meten zou naar boven kunnen brengen waar de opgevangen energie vandaan komt. Een schema of betere fotos zou kunnen helpen op dat anderen ook mee kunnen experimenteren.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Lambiek

Special Member

Op 27 februari 2017 10:37:59 schreef fcapri:
er zijn genoeg voorbeelden om energie uit de lucht te halen met antennes/spoelen, maar iemand anders heeft die energie er wel eerst in gestoken.

Dat bedoel ik maar. Maar ik doel eventueel op dit perpetuum mobile.

Op 27 februari 2017 10:43:34 schreef rew:
Maar diode-anode zegt dat ie een tijdje de boel moet laten opladen en dan kort een ledje kan laten branden. Dat klinkt realisistch. Dat kan je niet zomaar verzinnen omdat je hoopt dat het werkt. Er moet echt iets aan de hand zijn.

Ja, en dat komt waarschijnlijk door wat je hieronder schrijft.

Wetenschappelijk weten we: die energie moet ergens vandaan komen. Er staan wifi routers in huis en bij de buren. Er zijn GSM masten die rondstralen. Er zijn AM en FM zenders in het land.

Dus dat is al opgewekt door iets of iemand anders, en natuurlijk zal je dat uit de lucht kunnen plukken. Maar daar laat je geen 1PK motor op draaien. :) Misschien een ledje voor een paar seconden.

Een schema of betere fotos zou kunnen helpen op dat anderen ook mee kunnen experimenteren.

Daar staat genoeg van op internet.

Als je haar maar goed zit, GROETEN LAMBIEK.

Als ik op internet naar "free energy" ga zoeken, vind ik zat dingen waar ik met m'n wetenschappelijke brein al van weet dat het niet kan werken. Gewoon grappenmakers die er lol in hebben te horen dat anderen in hun 1-april-achtige-grap gestonken zijn.

De hint "zoek op internet, er zijn er genoeg te vinden" heb ik niets aan om te reproduceren wat diode-anode heeft gevonden. Ik vind vast heel wat anders, wat beter of slechter werkt dan wat hij heeft.

Een specifieke link naar "hier staat er eentje" zou nog iets van nut hebben. Maar "kijk op internet" is veel te vaag.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Shiptronic

Overleden

Ligt ook aan de benadering, 1PK uit de lucht halen is met een warmte pomp dan weer een eitje ;)

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.
mel

Golden Member

Op de 7 MHz staan soms best stevige signalen, soms wel 0,8 volt.
Als je die energie zou kunnen gebruiken..maar meestal willen we die grote signalen niet, daarom zetten we er maar antenneverzwakkers voor.
En deze heb ik gemeten met een halve inverted v antenne,aangesloten op een kring van 7 MHz.

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..

En gratis energie kan nog wel zo makkelijk opgewekt worden.
Neem een auto, zet er grote achterwielen op en kleine voorwielen. De achterkant staat dan hoger als de voorkant: de auto rijdt als het ware altijd naar beneden. En daar is geen motor voor nodig maar kun je wel een generator mee aandrijven... Voilá ;-)

Shiptronic

Overleden

A daarom was die REDBULL zo snel ;)

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.