Ervaring met cursus pc-technicus van Dirksen?

Best CO-ers, heeft iemand ervaring met cursus pc-technicus van Dirksen?
Ik wil wat meer weten van en inzicht krijgen in pc's.

Deze cursus lijkt niet zo bekend.
Is er iemand die ervaring heeft met een andere cursus?
Ik wil graag meer kennis van pc-techniek.
Ik zit te vaak met m'n handen in het haar wanneer het lijkt dat m'n pc kuren heeft.
Of wanneer er een bepaald programma niet (meer) goed werkt.
Problemen met printer aansturing enz.

Dik 20 jaar geleden heb ik deze cursus gedaan. Geeft je een inzicht in de werking van een PC.Ik heb deze in pdf op de hardeschijf staan. Ik kan je wel een kopie zenden als je er belang bij hebt. Handiger is om een proefles aan te vragen. Heb je de meest recente stand van zaken.

Om te beginnen: ik heb deze cursus niet gedaan, en was dat ook zeker niet van plan.

Als het cursusmateriaal in 20 jaar niet veranderd is, lijkt de cursus me niet zo zinnig meer...

Ik vraag me af hoe nuttig het "PC assembleren" deel is; een aap met een schroevendraaier kan een PC in elkaar klussen, daar heb je echt geen cursus voor nodig. Wat software betreft lijkt het een cursus Windows, maar ze verwachten al wel een ruime kennis, dus het is mij niet duidelijk wat dat in zou houden.

[Bericht gewijzigd door SparkyGSX op woensdag 22 februari 2017 12:48:53 (68%)

Een manager is iemand die denkt dat negen vrouwen in één maand een kind kunnen maken
evdweele

Overleden

Om problemen met je eigen pc op te lossen vind ik een cursus van 5 maanden en € 1325 een forse investering.
Tenzij je er je beroep van gaat maken.

De meeste problemen zijn met wat zoeken op internet wel op te lossen.

Edit:
Het belangrijkst is dat je heel regelmatig goede back-ups maakt.
Van de harde schijven waar data (documenten, schema's enz.) op staat maak ik elke dag een back-up naar de NAS.
Als ik een verse installatie van Windows uitvoer, maak ik een image van de C-drive na elk geïnstalleerd stuk software. Gaat er dan iets mis heb ik in 5 minuten de vorige versie weer terug. Daarna zoeken wat er fout ging.

Voor de back-ups/images gebruik ik sinds een aantal jaren Acronis.

Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.

ik denk niet dat je op 5maand een volleerd pc technieker wordt die elk probleem kan aanpakken..
en al zeker problemen met programmas kan van alle kanten komen.
hardware defect, hardware resources onvoldoende, windowsprobleem, programma zelf met een probleem, conflict met andere software (bv dll's die overschreven werden door een ander programma)....

google lost de meeste problemen wel op, en de rest leer je uit ervaring. ik werk nu al een kleine 20jaar in de IT sector en ik schroefde men hele pc al uit elkaar vanaf mijn 14-15jaar (daar betaal je ook leergeld voor, een 4tal pc's is ondertussen overleden door mijn acties)

ik hou van werken ..., ik kan er uren naar kijken