Samsung LED onderste helft van beeld is slecht

Hallo, ik heb een 127 cm LED tv van samsung waarvan de onderste helft van het beeld slecht is. Kent iemand dit probleem? Wat ik wil weten is of het de moeite waard is om de tv te laten repareren. Nieuwprijs was iets van 1000 euro en de tv is ongeveer 2 jaar oud.

Jos

Verder geniet ik van mijn f9638 geluid in mijn werkplaats en huiskamer
maartenbakker

Golden Member

2 jaar is grens van garantie en coulance. Als repareren niet simpel is en er is geen garantie meer, loont het toch om terug te gaan waar je hem gekocht hebt en je te beroepen op conformiteit.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Modelnummer?!

Enneh, bij beeldproblemen: FOTO!

Fan van Samsung (en repareer ook TV's). :)

Het is de UE46D6200. Geen garantie meer en een foto is wat lastig omdat de tv niet meer is aangesloten. Het lijkt erop dat de onderste helft van de tv een half raster heeft......

maartenbakker

Golden Member

Mogelijk slechte contacten in de randen. Wat doet het beeld als je het toestel tordeert?

Voor een verdere diagnose zul je het toch even aan moeten sluiten.

Overigens is het toestel bij slechte contacten in de randen theoretisch total loss en niet conform wat je ervan mag verwachten. De winkel waar je het kocht zal je een inruilbod moeten doen of een tegemoetkoming in de reparatieprijs, zo uit het hoofd iets van 3/5 als hij 2 jaar oud is (redelijke levensduur zeg ik even uit het hoofd, verschilt per prijsklasse).

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Tijd gaat snel....toestel is 4 jaar oud. Dus geen garantie en geen coulance. Blijft de vraag of het interessant is hem aan te bieden voor reparatie.

Jos

maartenbakker

Golden Member

Da's inderdaad wel langer ja. Denk dat het torderen bij spelend toestel de makkelijkste kans is om wat meer te weten te komen om die beslissing te nemen.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

D-serie is modeljaar 2011. Toestel is dus praktisch nog ouder dan 4 jaar.

Fan van Samsung (en repareer ook TV's). :)

100% panel defect, tig van deze modellen op in de TD gehad met allemaal dezelfde klachten, strepen, dubbel beeld ect. allemaal panel defect. 9 van de 10 panels hebben een overslag massa gehad waardoor het panel defect is geraakt.

Ben wel benieuwd naar zo'n klacht..

maartenbakker

Golden Member

Als het om een kortsluiting naar massa gaat dan helpt torderen ook niet meer. Ben benieuwd of de TS dat nog even test.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."